AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Vibrasjon i forstilling
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=20633
Side 1 av 1

Forfatter:  Gengahl [ Lør 11. Aug 2012 22:09 ]
Innleggets emne:  Vibrasjon i forstilling

Jeg har en 1989 Chevrolet Caprice Classic som vibrerer noe fryktelig når jeg bremser. I det siste har den også begynt å vibrere ved hastigheter over 80km/t. Bremseskivene er greie, men skal skiftes snart, samtidig byttes klosser og calipre. Jeg har da en formening om at problemet kanskje ligger en annen plass enn dette. Hvor skal jeg begynne og hvilken framgangsmåte er best?

Forfatter:  Diplomatv8 [ Lør 11. Aug 2012 22:21 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Hvordan veit du bremseskiver er greie?

Forfatter:  Gengahl [ Lør 11. Aug 2012 22:27 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

De ser greie ut. Jeg vet ikke om det er kast i dem eller noe. De bare ser relativt nye ut.

Forfatter:  Camarogeddon [ Lør 11. Aug 2012 22:32 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

skiver som får kast er ganske normalt.. alder har lite å si, en skikkelig innbremsing + vanndam er stort sett nok til å få slått et sett skiver..

Ellers så har jeg opplevd lignende symptom ved skikkelig utslitt nedre bærekule..

ved enkelte innbremsinger så fikk jeg vibrasjoner.

Forfatter:  rokkern [ Lør 11. Aug 2012 22:33 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Kast i bremseskivene.

Forfatter:  Diplomatv8 [ Lør 11. Aug 2012 22:34 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Da får du nok skifte skiver. Blir det verre når bremsene blir varme?? Etter noen nedbremsinger?

Forfatter:  Diplomatv8 [ Lør 11. Aug 2012 22:36 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Camarogeddon skrev:
skiver som får kast er ganske normalt.. alder har lite å si, en skikkelig innbremsing + vanndam er stort sett nok til å få slått et sett skiver..

Ellers så har jeg opplevd lignende symptom ved skikkelig utslitt nedre bærekule..

ved enkelte innbremsinger så fikk jeg vibrasjoner.


Ja da er vel det kula rimeleg ferdig og:) hehe

Forfatter:  Gengahl [ Søn 12. Aug 2012 00:42 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Da er det nok kast i skivene. Har sjekket alle kulene og nylig smurt opp alt der nede, så¨andre ting skal være i orden. Jeg går uansett over bærekulene en gang til for å være sikker. Er det farlig å kjøre med dem i en ukes tid om jeg kjører forsiktig? Kan andre ting ta skade av det?

Forfatter:  grogei [ Søn 12. Aug 2012 08:00 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Tenk deg hvordan endeleddene dine har det med den kasen i skiva. går ikke lang tid før de rister i fillebiter.

skift så snart som mulig

Forfatter:  Gengahl [ Tor 16. Aug 2012 23:28 ]
Innleggets emne:  Re: Vibrasjon i forstilling

Da var nye skiver, klosser og calipre på plass og skiftes til helgen.
Må kjøpe en eller annen slange for å lufte oppsettet i morgen, samt litt bremseveske.

Bilde

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/