AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

spørsmål anngående ombygging til skivebremser
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=19592
Side 1 av 1

Forfatter:  jetslide [ Tir 24. Apr 2012 15:02 ]
Innleggets emne:  spørsmål anngående ombygging til skivebremser

sikkert noen som har vært borti problematikken før, jeg har en 69 chevelle med tokrets bremsesystem og trommel rundt hele, har liggende komplett forstilling fra 79 malibu, sånn som jeg ser det skal det ikke være noe i veien for å bruke spindler og skiver fra 79 malibu over til 69 chevelle, ELLER???? kjekt med innspill hvis noen har gjort detta før :mrgreen: :mrgreen:

Forfatter:  Bippe [ Tir 24. Apr 2012 19:19 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

Husk at du må bytte hovedpumpe også.

Forfatter:  jetslide [ Ons 25. Apr 2012 08:15 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

trengs det? hovedpumpa er tokrets med proposjonsventil, trudde det ville fungere

Forfatter:  Bippe [ Ons 25. Apr 2012 08:22 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

Skivebremser trenger mye mere bremseveske da stemplene justerer bremseklossene, og kammeret bak stemplene med bremseveske øker i volum ettervert som klossene slites. Mens det på tromelbremser er en mekanisk justering av båndene.

Forfatter:  streetracer [ Ons 25. Apr 2012 08:26 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

Styrearma som er fast på Malibuspindlene er lengre enn på Chevellespindlene, du får dårligere svingradius/flere runder på rattet ved samme sving.

Forfatter:  Chevy350 [ Ons 25. Apr 2012 12:05 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

Gjorde samme ombygginga på '71 Nomaden jeg hadde, 3.gen spindler på 1.gen A-body. Hadde delene liggende, og pris var et sterkt tema når trommelskitet brøt sammen.

Streetracer har rett, og du kommer til å hate det herfra til evigheten. Og rask utveksling i styresnekka hjelper fint lite når man mister ganske mye av svingradiusen uansett. Kjøpt heller skiver og kalipere beregnet for din bil med skivebremser, og kjøp/lag en brakett til å montere denne.

Forfatter:  AW-100 [ Ons 25. Apr 2012 13:17 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

Bremseklosser krever ganske mye mere krefter enn bremsesko for å bremse også, du vil se at en bremsesylinder på skiver er ganske mye større enn i tromler. Dermed trenger de også som bippe sier mer væskeflyt, og større master.

Forfatter:  jetslide [ Ons 25. Apr 2012 19:16 ]
Innleggets emne:  Re: spørsmål anngående ombygging til skivebremser

streetracer skrev:
Styrearma som er fast på Malibuspindlene er lengre enn på Chevellespindlene, du får dårligere svingradius/flere runder på rattet ved samme sving.


joda, veit hva du mener, for det er akkurat det oppsettet jeg har på chevella mi, ikke mye å skryte av når det kommer til svingradius nei, men delene ligger nå i hylla, penga er brukt opp på justerbare koni dempere og nye dempere +++,
å kjerringa har ikke mye lyst å ratte rundt med trommelbremsbil å barnesetet ved siden av, blir det plagsomt får en ta kostnadene på nye og riktig oppsett til neste år :-)
bygde om en 64 impala med ombyggingssett og flytta da hjulene flere cm lengere ut pr, side, hjulene som står på bilen nå fyller ganske bra ut forran, er litt redd for at det da kan bli ett problem hvis det skjer med lignende sett på denna bilen også

jeg mener da at det er bedre enn ingenting, spesielt ikke hvis kjerringa føler seg tryggere med det :-)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/