AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: High Jackers
InnleggSkrevet: Søn 11. Mar 2012 16:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Har montert nye Monroe High Jackers på gjedda.
Problemet er at jeg får ikke heisa ræva på bilen.

Prøver å kjøre luft i hovedinntaket i bagasjerommet men det virker som om det er så mye mottrykk at han ikke vil heise seg.

Skrudde så av slangene på Demperne og prøvde å blåse luft direkte inn i dempern.
På den ene siden heiste det seg bra mens på den andre siden så beveget kun gummibelgen seg.

Noen som har peiling på hva som kan være galt.

Er det noe låsing av noe slag jeg ikke har fått tatt av??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Søn 11. Mar 2012 17:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Feb 2011 14:05
Innlegg: 183
Bosted: Stokkøya og Trondheim
Kan det være en "knekk" på slangen din? det kan blokkere luften.
Har også vært ute for at man setter til for hardt på muttrene som klemmer på slangen, da klemmer man plastrøret så mye at det blokkerer for luften.
Litt merkelig da at den ene demperen ikke så ut til å virke....

_________________
Så lenge det står FORD i grillen er jeg ikke så nøye på hvilken bil jeg har
Right now: `65 Mustang HT, 289 Twin Turbo 4spd MT - '01 F-250, 6,8 V10 - `71 17m Turnier RS 2,8 - `93 Taurus GL 3,8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Søn 11. Mar 2012 17:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Skal ikke være noen knekker på slangene.
Var veldig nøye med det når jeg monterte det opp men skal ta en kikk.

Ja det var veldig rart at den ene demperen ikke beveget seg men bare gummibelgen.
Men ingen av demperene beveger seg når jeg prøver ifra selve sammenkoblinga.
Akkurat som at det er så mye motstand at trykklufta bare stopper opp.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 00:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Brukte du knipetang når du tilpasset lengden på slangene?

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 10:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
sett jekken under bilen, og jekk den op, til du ser at demperen beveger sig.
set så trykk på, da skal den flytte sig, og som v8power spurte, du har ikke klippet rørene med tang?
da risikerer du å ha friksjons sveiset enden på røret!

har du plass nok under bilen, ta røret av, og sjekk om det er gjennomstrøming!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 17:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Da har jeg fått feilsøkt litt.
Ja jeg klipte med tang.
Men jeg retta på enden før jeg satte det sammen.
Har idag koblet av slangene på demperene og kjørt trykkluft på begge uten belastning og tatt av og sjekket tilkoblingene.
Alt så bra ut men jeg syns det var lite luft som kom ut av slangene.
Dro så alt sammen igjen og prøvde å blåse opp alt sammen igjen.
Bilen reiste seg ca 5cm.
Fikk så en kompis til å løfte på bilen imens jeg blåste og da reiste bilen seg ca 5 cm til og ble der.
Tenkte jeg skulle prøve å jekke opp bilen på ramma og kjøre luft da.
Kanskje det er så tight og stramt alle foringene slik at det lir for dårlig lufttrykk til å heise maks.

Høyden er der den skal være nå men greit å vite at det er iorden.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Man 12. Mar 2012 22:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Da har jeg heisa opp bilen og prøvd å kjøre trykk på dem igjen.
Det hjalp ingenting.
Jeg tror at jeg rett å slett har fått high jackers som ikke er lange nok.
Men men jeg gir f...
Har det rette stuket på ilen selv om det hadde vært kjekt med 5cm til når jeg skal til fjells.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2012 08:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
lurer litt på å montere slike dempere på capricen,men hvordan er det egentlig å kjøre med slike?dårligere en gassdempere?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2012 22:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 20. Feb 2009 03:26
Innlegg: 113
Bosted: ULSTEINVIK
Meiner å ha sett løsninger der jackers'ene er forlenget ved å tre eit rør utenpå nederste delen.....og lage nytt "øye" lenger nede.... uten sveising.....
Litt "EPA" kanskje,...men virker nok...

Når det gjelder kjøre egenskaper, så er det innlysende at steinharde Hi-jackers og høgt tyngdepunkt ikkje er ideelt i sving med hump....og kanskje ennå værre om du har lite gummi på hjula...
Har du kompressor med bryterpanel, kan du slippe ut lufta om du vil gasse på litt,...og heise opp ræva når du cruiser....
... Hugs 2 antenner med revehale som også må monteres...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Fre 16. Mar 2012 18:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Hehe revehale kan du være selv hehe.
Men det andre var god ide hvis jeg gidder.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Tir 20. Mar 2012 17:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Yes ringte Sarpsborg Motor og forklarte problemet å målte så demperne maks ute til 53 cm.
De fant fram ett identisk sett og tok det maks ut og de fikk også 53 cm.

De skjønte ikke noe av det og fant tilslutt noen dempere til Caprice som hadde en lengde på 58 cm.
De ville så sende de demperne til meg gratis så jeg kunne prøve dem så skulle jeg bare ringe dem når jeg hadde fått testa de nye.
Bra service :)
Selv om det nok er dem sin feil så er det nok mange andre firmaer som hadde forlanget og få sendt de gamle tilbake først før de hadde gjort noe.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Tir 20. Mar 2012 18:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Sarpsborg motor er helt rå på service :) aldrig fått et surt svar, bare MASSE hjelp. :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Ons 21. Mar 2012 23:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Mai 2010 23:43
Innlegg: 94
Kjempebra service og rimelige priser.I tillegg virker det som om de har peiling på hva de driver med også.
Kan ikke be om bedre butikk. =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Tir 17. Apr 2012 23:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Sep 2008 19:50
Innlegg: 201
Bosted: sør odal.
er det noen dempevirkning på high jackers når det ikke er no luft i dem, så dem funker som en vanlig demper?

_________________
cad331


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: High Jackers
InnleggSkrevet: Ons 18. Apr 2012 23:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 11. Okt 2010 00:01
Innlegg: 110
Bosted: Bamble
kan jeg spørre hva du ga for et sett med high-jackers til caprice?

_________________
1979 Chevrolet Caprice coupe
2006 Formula Offroad

Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support