AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=19449
Side 1 av 2

Forfatter:  Lanzin [ Fre 13. Apr 2012 01:06 ]
Innleggets emne:  Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Er en g20 diesel.

Ubelastet er det 10cm fra hjulbuen til dekket.. det ser veldig teit ut.
Vil lavere ned i fronten. Dropspindler er ikke aktuellt til den.
Og ja, jeg vet det endrer Camber..

Hvor mye lavere blir den ved og ta en runde på fjæra? noen som vet?

Forfatter:  Pappa Wolf [ Fre 13. Apr 2012 08:53 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

ikke bare camber, men også toe in/out blir endret ved kapping.
hvorfor prøver du ikke fjedre fra en bensiner i stedet? burde gi et par tommer!
krabb også inn under bilen, med et måle bånd, og sjekk avstanden fra bumpstop og opp til kontaktpunktet!
Bør gi dig en indikasjon på hvor mye du kan senke!

Forfatter:  Lanzin [ Fre 13. Apr 2012 09:15 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Spissing er helt greit og endre siden jeg skal justere det etterpå..
Bensiner fjærene er vel ikke kortere, men svakere pga lettere motor.
Er redd for at det skal gynge som en gammel skute.
Bumpstop er jo 10cm høy, og må vel friseres litt evt kjøpe kortere og hardere.

Men vil veldig gjerne ha greie på ca hvor mange cm en runde på fjæra er :)

Forfatter:  Pappa Wolf [ Fre 13. Apr 2012 09:24 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

støtdemperene stopper gyngingen, ellers bør de byttes!
mener å huske, at en runde svarer til en tomme, men vil anbefale dig å ta en halv av gangen, og teste, bare så den ikke blir så lav, at den subber i alt du kommer i nærheten av!
Vil også si at det er på eget ansvar om du kapper.

Forfatter:  Lanzin [ Fre 13. Apr 2012 09:43 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

En runde må være mer enn en tomme..
En tykkere fjær, er som regel en stivere fjær. Er tynnere på bensin.
Krenger mer med svakere fjærer.

Er ikke all aktivitet eller mekking på en gammel van på eget ansvar da :p

Forfatter:  Pappa Wolf [ Fre 13. Apr 2012 09:47 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Hehehe ja da, skulle mene det, men ikke alle ser sådan på det.
Har jo hørt om folk som ødelegger bilen sin, etter råd fra andre!

men start stadig med en halv runde, monter igen, og mål så, hvor mye den har senket sig!
Da vet du presis, hvor mye mere du må kappe!

Forfatter:  Lanzin [ Fre 13. Apr 2012 09:58 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Yepp ;)

Forfatter:  Olav [ Fre 13. Apr 2012 21:30 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Dette spørsmåler blir omtrent som" hvor lang er en tau ?" Her er det bare å prøve seg frem. Start med halv omdr.

Forfatter:  Lanzin [ Fre 13. Apr 2012 21:43 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Kunne jo hende noen hadde gjort dette før?
Kanskje dumt og tro det dette landet her ;)

Forfatter:  v8power [ Fre 13. Apr 2012 22:58 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Du må prøve å måle hvor mye en vikling utgjør og så må du regne ut utvekslingen siden fjæren tross alt står halveis ut på bærearmen.
En omdreining utgjorde 7 cm på C20'en min

Forfatter:  amcarfreak [ Lør 14. Apr 2012 12:07 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Et annet triks jeg vet er blitt gjort, er at det har blitt bygd opp klosser under kanaler på bilen til høyden som er ønsket, så har fjæra blitt varmet til bilen har sunket.. Men har ikke prøvd dette selv.. men kjenner til noen som er gal på senking i særp..

Forfatter:  Nitro66 [ Søn 15. Apr 2012 15:28 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

bare et lite apropo om du tenker på å kappe fjærene:

http://www.ostlendingen.no/nyheter/to-b ... -1.7182206

Hvorfor er dropspindler uaktuelle? Er det ikke å få tak i?

Forfatter:  Lanzin [ Søn 15. Apr 2012 15:43 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Jeg har ikke planer om og koste på den noe sånt..
Er forskjell på og kappe til de ligger nedpå og justere høyden 5cm.

Forfatter:  57belair [ Tir 17. Apr 2012 23:42 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

amcarfreak skrev:
Et annet triks jeg vet er blitt gjort, er at det har blitt bygd opp klosser under kanaler på bilen til høyden som er ønsket, så har fjæra blitt varmet til bilen har sunket.. Men har ikke prøvd dette selv.. men kjenner til noen som er gal på senking i særp..


Det er iallefall IKKE måten å senke bil på! #-o

Forfatter:  Tiger [ Fre 20. Apr 2012 09:39 ]
Innleggets emne:  Re: Hvor mange cm lavere blir en G20 ved kapping av fjær?

Hei,
"utvekslingen" er ca 2/1 dvs at bilen senker ca dobbelt så mye som du kapper.

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/