| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Bremseproblemer på 1977 Ranchero https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=1930 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Ranchero [ Fre 08. Jun 2007 01:26 ] |
| Innleggets emne: | Bremseproblemer på 1977 Ranchero |
Heisann! Jeg har litt bremseproblemer på min '77 Ranchero.Pedalen går nesten i bånn før den begynner å ta tak.Virker ikke som det er noe lekkasje heller. Er det bremsekraftsforsterkeren eller bremsevæske som trengs å byttes på slike symptomer? Eller kan jo muligens være en vakuumlekkasje ? Hva tror dere? |
|
| Forfatter: | pontchief [ Fre 08. Jun 2007 07:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bremseproblemer på 1977 Ranchero |
tommyknocker skrev: Heisann!
Jeg har litt bremseproblemer på min '77 Ranchero.Pedalen går nesten i bånn før den begynner å ta tak.Virker ikke som det er noe lekkasje heller. Er det bremsekraftsforsterkeren eller bremsevæske som trengs å byttes på slike symptomer? Eller kan jo muligens være en vakuumlekkasje ? Hva tror dere? Det høres ut som at ikke bremskraft forsterken ikke virker. Plukk av slangen til den og sett en tape over og se om det blir noen forskjell. Får du høyere pedal, ved å pumpe? |
|
| Forfatter: | Bippe [ Lør 09. Jun 2007 01:44 ] |
| Innleggets emne: | |
Tviler på at det er bremsekraft forsterkeren. Ryker den så blir bare bremsepedalen hardere å trykke inn, du får ikke lengre vandring på pedalen. Jeg ville prøvd med å justere båndene bak. Selvjusteringen på bakbremsene har en tendens til å ruste i stykker, spesielt om du aldrig bruker park bremsen (det er park bremsen som justerer bakbremsene). Etter hvert som bandene bak da blir slitt vil du få langre vandring på bremsepedalen. |
|
| Forfatter: | kustomchry [ Lør 09. Jun 2007 02:05 ] |
| Innleggets emne: | |
Om det ikke er lekkasjer eller luft i systemet, er jeg enig med bippe, sjekk banda bak. Slakk i forhjulslager kan også påvirke ( skivebrems ), da du må "trø bort slakken" før bremsene tar. |
|
| Forfatter: | Ranchero [ Lør 09. Jun 2007 20:30 ] |
| Innleggets emne: | |
Oki,jeg skal plukke av et bakhjul imorra å sjekke.Har ikke hatt bilen så lenge,omtrent 1 år bare,så det kan hende det at det er nedslitt bak i bremsene.Er vel forsåvidt enig i at om bremsekraft-forsterkeren ikke funker så skal det heller bli hardere å trå på bremsen.Slik fungerer det på den '79 modellen som jeg bruker.Den er som å kjøre et godstog når f.eks motoren stopper og du skal begynne å bruke brems eller svinge med bilen,da får du brukt muskulaturen i armer å bein...hehehe |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|