AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 05:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 23. Feb 2012 21:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
Hei.

Ny her..

1. Finnes det justebart understell til chevelle 71 mod, som passer uten custum løsninger?

2. Maks bredde bak, amcar er nytt for meg. Så 24X7.5 sier meg ikke så mye.

Dette er stuket ca jeg er ute etter: http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... to_08.html


Takker for alle svar..

:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Feb 2012 22:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Chevelles.com har svaret du søker etter.

Hva mener du med justerbart understell ? justerbart i høyden eller i hjulvinkler, støtdempere osv ?

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Feb 2012 22:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
rokkern skrev:
Chevelles.com har svaret du søker etter.

Hva mener du med justerbart understell ? justerbart i høyden eller i hjulvinkler, støtdempere osv ?



Høyde justerbart, takker for svar. Men orker ikke engelsk ..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 13:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ser ut til at de fleste får det til å funke med 295/50-15 på 8" felg med 5,5" backspacing. Tror nok det er plass til 305 baki der hvis backspacinga er ett hundre prosent perfekt.

Mange veier å gå for å justere høyden på bil.
Det mest seriøse er vel ridetech, luftbelger rundt om. Dyrt og bra.
Ellers har man jo "hi jackers" - støtdempere som man kan fylle luft i.
Så finnes det også luft belger man kan putte inni fjærene.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 16:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
rokkern, høres bra ut.

Tenkte enten justerbart eller bare som den har nå, sep dempere og fjærer med mer senk.

Noen som har et bilde av en bil med det stuket som jeg er ute etter, med tilbehørende info om dekk,felger,et og senk?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 20:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Du kan fint bare kappe fjærene til ønsket høyde, både foran og bak. Foran får man kjøpt spacere man kan legge under fjæra for å få den høyere. Enkleste måten å få til riktig stance. jeg har spc fjærer på min som jeg kjøpte gjennom mark på savitske classic and customs. Fjærene er ment for stiv bil - bra kjøreegenskaper, ikke så bra for grep på stripa. Men det er bare å speifisere til han hva man ønsker så finner han riktig fjærtrykk. Høyden justeres fortsatt med kapping av fjær og evt spacere. Sånn ser min ut.

Bilde

Lavere i fronten hadde vært fint, men har ikke mulighet til å få under jekken under crossmemberen sånn den står nå, så lavere blir nok ganske upraktisk på fartsdumper. Bak er den ganske høy, syns ikke så godt på bildet, men kunne gått vært 4cm lavere bak.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 22:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
link til de spacerne? Tenkte at jeg var ferdig med bosch senking for endel år siden ..
fronten må ned, bak er usikkert da jeg skal ha noen gromme hjul. som på bildet i første bildet.

Noe side der man kan bestille gromme "drag race" hjul?
Har jo funnet mange, men om noen har erfaring med gode levrandrører..

Takker for hjelp :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 23:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
Eg hadde 295/50-15 på 9,5” felg bak på mi 68 Chevelle.

Skal du bruke SPC fjærene med justerbare spacere på, bør du vel også ha SPC nedre armer. Du kan eventuelt investere i coilovers, da kan du også justere høgden som du vil.
Kappe fjærene fremme på en Chevelle er vel i grunnen ganske vanlig. Kjøper en Hotchkis senkefjærer, får en med instrukser om hvordan en skall kappe for å få rett høgde vist di ikke senker nok.

Du kan og bør også gjøre som rokker sier, lese litt på www.chevelles.com. Der er det meste som kan prøves på en Chevelle, prøvd. Så vist du vil endre noe på bilen din er det lurt å studere litt der først.

Her er en link til div Pro Street prosjekter. Om du ikke liker Engelsk, er her vertfall mye tøffe bilder å se på 8)
http://www.chevelles.com/forums/forumdisplay.php?f=64

Deler/felger og dekk er ganske kurant og handle hos www.summitracing.com. Kjøper du felger og dekk, og får det sent med båt blir ikke frakta så dyr heller :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2012 00:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Ride Tech har komplette coilover pakker til bilene din:

http://www.ridetech.com/store/1968-1972-gm-a-body-complete-coilover-system.html


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2012 00:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Med spc nedre bærearmene blir bilen enda lavere foran. De er konstruert med tanke på at man skal bruke spacere. Kjører spc fjærer uten spacere og stock bærearmer syns den er i laveste laget som den er.

Jeg for min del tenker vel at nedre bærearmer kommer ganske langt nedpå lista over deler man burde bytte ut på dissa chevellene.
Sant det, kan jo bruke coilovers, men har ikke lest mye bra om det til chevellene. Tror det blir litt mye belastning på øvre støtdemperfestene. Man kan få riktig bra kjøreegenskaper med riktige fjærer, gode dempere, stabstag og riktig geometri i forstillinga på dissa bilene.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2012 04:46 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Et annet problem på mange Amerikanske biler er at akslingen sjelden står helt rett i bredden , er som regel god plass på ene siden og desto mindre på den andre..

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 00:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
Da går jeg for 295 bak, men hva tilsvarer det 28X12.50-15LT ?

Fant bildee av akkuratt åssen stuk jeg vil ha: http://image.superchevy.com/f/34362543/ ... _angle.jpg og http://gonedragracing.com/gallery/thumb ... =66&page=2

Noen som kan hjelpe meg avklare akk hva jeg trenger så jeg kan få bestilt meg ny felger og dekk.

Bak: 15x10 med 5,5 backspacing og dekk som tilsvarer 295. http://www.mickeythompsontires.com/stri ... m=ETStreet
forann: ?

Og som jeg forstår så blir det bosch senking .. Den er jo allerede seka 1"

Takker og bukker..


Sist endret av chevelle598 den Søn 26. Feb 2012 00:18, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 00:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
husk og kikk på bilde for og se hvordan stuk jeg vil ha ..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 05:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det varierer fra bil til bil hva som passer. Eneste måten man kan være sikker på er å prøve dekk og felg på bilen. Man kan finne ut endel ved å måle seg fram til hva det er plass til, og å sjekke med andre hva de har fått plass til. Men man vet aldri, noen dekk annonserer med en viss bredde, men er ofte breiere på midten enn ved sporet. For å finne ut hva 12" er i cm må du gange med 2,5.
Summit har en fin funksjon hvor du kan sammenligne forskjellige dekkbredder på en bra måte. Compare.

Bosch el black & decker, fine senkesett begge to.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 08:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Chevelle er levert med 2 bredder på bakakslingen, 71 har den bredeste, men kan jo være byttet til den smalere en gang, greit å ta et mål på totalbredda.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support