AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 26. Jan 2012 15:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
Hei.
Har skaffet meg Hotchkis-fjører som skal senke min Trans-Am 2 tommer framme. Men det fulgte ikkje med noko Tüv-papirer på desse fjørene. Har også kika på heimesida til Hotchkis, men kunne ikkje finne noko der helder.
Er det ikkje mulighet å få godkjent i vognkortet desse fjørene?

Bellen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Jan 2012 15:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Belltech er laget i USA, så disse finnes det nok ikke TÛV papirer på.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Jan 2012 16:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
Så det vil med andre ord si at det ikkje er mulig å få desse inn i vognkortet?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Jan 2012 22:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Sett dem på, behold originalfjærer i tilfelle du må inn på biltilsynet for visning. Lite trolig at et vanlig bilverksted henger seg opp i at den er senka litt. Så lenge du hr 11cm under opp til nederste punkt på bilen går det sikkert greit hos biltilsynet også.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Jan 2012 23:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Har du hørt med Amcar om de kan ha noen papirer som kan brukes? Ikke nødvendigvis på akkurat hotchiks men kanskje de kan gå god for noe senking?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Jan 2012 23:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Lakker de svart og ikke si det til noen

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Jan 2012 00:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
rokkern skrev:
Sett dem på, behold originalfjærer i tilfelle du må inn på biltilsynet for visning. Lite trolig at et vanlig bilverksted henger seg opp i at den er senka litt. Så lenge du hr 11cm under opp til nederste punkt på bilen går det sikkert greit hos biltilsynet også.


Hehe... Om eg blir stoppa og må vise bilen hos biltilsynet, så tror eg ikkje det er fjørene dei først og fremst vil sjå på bilen :^o
Men eg har planer om å få godkjent alt det som er ulovlig på bilen etter kvart, men har mistet litt trua på det :p Eg har snakka med Amcar anngåande om å få godkjent motoren som står i. Da fekk eg svar tilbake om å holde kjæft om kva motor som stod i og bare kjøre med den :P Men det hørtes ikkje dumt ut å høre med dei om kansje dei har noen papirer eg kan bruke på fjørene, men tror ikkje at eg skal rulle bilen inn på bt før alt det andre også er klart :p


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Jan 2012 01:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Kjør og vær glad:)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Jan 2012 13:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
I will :D Men hadde våre greit å fått det godkjent med tanke på verdi ved fremtidig salg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Jan 2012 13:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Ikke sikkert biltilsynet forlanger TUV.
Det er mange som selger Hotchkis med TUV. hvordan vet du at dine ikke har?
B&G har godkjente fjærer til de fleste Amcar. ca 200 dollar for framme og bak, så hvorfor kjøpe noe som ikke har papirer, vist man ønsker å ha det i vognkortet.

Triks: vist dem ikke kan skaffe papirer til Hotchkis til deg. ta kontakt med B&G dem gir gratis ut TUV. 8)

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Jan 2012 15:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
Eg kjøpte desse fjørene ilag med masse andre deler frå USA, og tenkte ikkje over Tüv-papirene før etter at dei var bestilt. Men eg skal først kontakte dei eg kjøpte fjørene hos og høre om dei har papirer for desse.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 19:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 02. Mai 2011 09:23
Innlegg: 198
Bosted: Valderøy
Har nå snakka med produsenten til fjørene, og dei mailet meg dokumentasjon på produksjon og testdata. Eg kontaktet då Amcar for å høre om dette var tilstrekkelig for å få det godkjent. Dei sa at dokumentet var tilstrekkelig for å få godkjent senkefjørene, men i dokumentet stod det at fjørene bare var til Camaro. Mailet derfor tilbake til Hotchkis om dei hadde mulighet til å forandre i dokumentet til at dette også skulle gjelde Firebird. En time seinare fekk eg mail tilbake med eit dokument som sa at fjørene var designet til bruk på Camaro og Firebird. Meget god og rask service fra Hotchkis. =D> =D> =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 19:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
=D> =D> =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 19:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
dæven det var ikke dårlig av døm :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support