| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=18660 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Bellen [ Tor 26. Jan 2012 15:42 ] |
| Innleggets emne: | Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Hei. Har skaffet meg Hotchkis-fjører som skal senke min Trans-Am 2 tommer framme. Men det fulgte ikkje med noko Tüv-papirer på desse fjørene. Har også kika på heimesida til Hotchkis, men kunne ikkje finne noko der helder. Er det ikkje mulighet å få godkjent i vognkortet desse fjørene? Bellen |
|
| Forfatter: | Pimpala [ Tor 26. Jan 2012 15:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Belltech er laget i USA, så disse finnes det nok ikke TÛV papirer på. |
|
| Forfatter: | Bellen [ Tor 26. Jan 2012 16:17 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Så det vil med andre ord si at det ikkje er mulig å få desse inn i vognkortet? |
|
| Forfatter: | rokkern [ Tor 26. Jan 2012 22:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Sett dem på, behold originalfjærer i tilfelle du må inn på biltilsynet for visning. Lite trolig at et vanlig bilverksted henger seg opp i at den er senka litt. Så lenge du hr 11cm under opp til nederste punkt på bilen går det sikkert greit hos biltilsynet også. |
|
| Forfatter: | AW-100 [ Tor 26. Jan 2012 23:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Har du hørt med Amcar om de kan ha noen papirer som kan brukes? Ikke nødvendigvis på akkurat hotchiks men kanskje de kan gå god for noe senking? |
|
| Forfatter: | v8power [ Tor 26. Jan 2012 23:44 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Lakker de svart og ikke si det til noen |
|
| Forfatter: | Bellen [ Fre 27. Jan 2012 00:20 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
rokkern skrev: Sett dem på, behold originalfjærer i tilfelle du må inn på biltilsynet for visning. Lite trolig at et vanlig bilverksted henger seg opp i at den er senka litt. Så lenge du hr 11cm under opp til nederste punkt på bilen går det sikkert greit hos biltilsynet også. Hehe... Om eg blir stoppa og må vise bilen hos biltilsynet, så tror eg ikkje det er fjørene dei først og fremst vil sjå på bilen Men eg har planer om å få godkjent alt det som er ulovlig på bilen etter kvart, men har mistet litt trua på det Eg har snakka med Amcar anngåande om å få godkjent motoren som står i. Da fekk eg svar tilbake om å holde kjæft om kva motor som stod i og bare kjøre med den
|
|
| Forfatter: | rokkern [ Fre 27. Jan 2012 01:07 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Kjør og vær glad:) |
|
| Forfatter: | Bellen [ Lør 28. Jan 2012 13:03 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
I will |
|
| Forfatter: | grogei [ Lør 28. Jan 2012 13:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Ikke sikkert biltilsynet forlanger TUV. Det er mange som selger Hotchkis med TUV. hvordan vet du at dine ikke har? B&G har godkjente fjærer til de fleste Amcar. ca 200 dollar for framme og bak, så hvorfor kjøpe noe som ikke har papirer, vist man ønsker å ha det i vognkortet. Triks: vist dem ikke kan skaffe papirer til Hotchkis til deg. ta kontakt med B&G dem gir gratis ut TUV. |
|
| Forfatter: | Bellen [ Lør 28. Jan 2012 15:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Eg kjøpte desse fjørene ilag med masse andre deler frå USA, og tenkte ikkje over Tüv-papirene før etter at dei var bestilt. Men eg skal først kontakte dei eg kjøpte fjørene hos og høre om dei har papirer for desse. |
|
| Forfatter: | Bellen [ Tor 02. Feb 2012 19:08 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
Har nå snakka med produsenten til fjørene, og dei mailet meg dokumentasjon på produksjon og testdata. Eg kontaktet då Amcar for å høre om dette var tilstrekkelig for å få det godkjent. Dei sa at dokumentet var tilstrekkelig for å få godkjent senkefjørene, men i dokumentet stod det at fjørene bare var til Camaro. Mailet derfor tilbake til Hotchkis om dei hadde mulighet til å forandre i dokumentet til at dette også skulle gjelde Firebird. En time seinare fekk eg mail tilbake med eit dokument som sa at fjørene var designet til bruk på Camaro og Firebird. Meget god og rask service fra Hotchkis.
|
|
| Forfatter: | AW-100 [ Tor 02. Feb 2012 19:37 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
|
|
| Forfatter: | robinlintho [ Tor 02. Feb 2012 19:40 ] |
| Innleggets emne: | Re: Tüv-papirer til Hotchkis-senkesett? |
dæven det var ikke dårlig av døm |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|