| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=18583 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | øyvind78 [ Ons 18. Jan 2012 22:40 ] |
| Innleggets emne: | Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
Hei, litt ny når det gjelder amcar. Kjøpte med en Chevy C10 stepside i sommer Er kjempefornøyd med bilen så langt. Det sitter orginalfelger på bilen og disse blir litt pinglete til bilen synes jeg. Derfor kunne jeg tenke meg noen American racing felger (blank ring og svarte "eiker") men vet ikke helt hvilken bredde jeg bør velge. 7 x 15 eller 8 x 15 kanskje 7 forran og 8 bak??? Så kommer spm om innpress osv, her har jeg virkelig ikke peiling. Neste spm er dim på dekk. Bredden styres vel litt utifra bredden på felg?? Profilen nå er 60 og fyller ikke mye ifh skjermene, god plass...... men her styres jeg vel litt av rulleomkrets osv. Det viktigste å finne ut av er felgene. Ett siste spm er boltsirkel er det 4.75 mon tro?? Bilen står nå på vinterlagring, men jeg vil benytte meg av Januar salget til Eiker motorshop og setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt. Skulle helst ha testa på bilen før jeg bestiller men det er ikke så enkelt nå. Så kunne tenke meg å kjøpe det som sansynligvis passer best og håpe på det beste. håper noen kan gi meg svar på dette. Øyvind |
|
| Forfatter: | AW-100 [ Ons 18. Jan 2012 23:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
Du finner i vognkortet hva som er std. dekkdimmensjon. Du kan utøke denne med inntil 5% uten å trenge noe godkjenning. Søk på http://www.miata.net/garage/tirecalc.html og prøv deg frem. Du kan ha så breie dekk du bare vil, så lenge de ikke kommer utenfor skjermene eller tar i på innsiden. Hvis du vil ha 265 (31"10,5) eller mindre i bredde så holder det fint med 7". Vil du ha/har du plass til noe bredere ville jeg gått for 8". Generelt er jeg tilhenger av samme dekk og felg i begge ender på en bil med 4x4. Skal ikke så mye avvik til før det blir unødvendig slitasje på drivverket. Når du ringer til Eiker så vil de kunne svare deg på både originalt innpress og boltsirkel. Mest sannsynlig vet de også hva du får plass til på en C10. |
|
| Forfatter: | tomask [ Ons 25. Jan 2012 23:01 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
Siden det er en C10 stepside, så regner jeg med det er 2WD? Da er det 5x5" boltsirkel. Vi solgte et sett med 10x15" bak (-44mm innpress) og 8x15" foran (-19mm innpress) til en 77 mod. Husker ikke hvilken dim han kjører bak. Mener kanskje det var 275.. Ville aldri satt 265 på 7" felg jeg da men det er bare meg.. Sjekk http://cragar.no/kunder.html og skroll ned til den orange 77 modellen der. |
|
| Forfatter: | Mussepigg [ Tor 26. Jan 2012 01:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
På 70 c-10`n har jeg 255 dekk på 8" foran og 275 på 10" bak. Originalt er det 6 eller 7" felger. |
|
| Forfatter: | dodge1969 [ Tor 26. Jan 2012 12:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
på min c10 har jeg 255/60x15" foran/Bak på 8"felg. |
|
| Forfatter: | Kennethstr [ Tir 22. Jan 2013 19:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
har en c10 1981 mod, på den har jeg 265/50x15" på 10" brei felg forran, og 295/50x15" bak på 10" felg blei kjempe bra, bortsett fra at det ikke fyller skjermene da... |
|
| Forfatter: | 1942 [ Tir 22. Jan 2013 22:07 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
Kan fint ha 12" felger bak på 73-87 Stepside.. 8" og 10" ville jeg gått for.. 255.55.15 og 295.50.15 |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Tir 26. Feb 2013 02:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
Standard bredde på felger på en C10 fra den tida var 6", så kunne du få 7" og 8" som tilvalg, så dette er også å betrakte som originaldimensjon på disse bilene. Er C10 en din senket eller original? En C10 er ganske "høy" originalt, og å fylle ut hjulhusa på en 2wd med digre dekk ser kårny ut syns jeg. For å få det til å se skikkelig ut, så er det beste å senke pickupen litt. Det gjøres ved å montere 2,5" senkespindler foran og 4" senkesett bak. Dette er moderat senking, og krever ingen inngrep i rammme. Original fjæringsvei, lasteevne og styregeometri beholdes. 8" felger med feks 255/60-15 foran og bak vil da være passelig til å fylle hjulbuen noenlunde, det ser pent og tilnærmet originalt ut. Hele bilen ser og bedre ut når du får sleppt den ned litt Her min -77 med 2,5" og 4" senkingen og 255/60 på 8" felger:
|
|
| Forfatter: | Kennethstr [ Lør 13. Apr 2013 19:28 ] |
| Innleggets emne: | Re: Felger og dekk Chevrolet C10 1979 stepside |
Det der så ikke dorlig ut gitt |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|