AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: a-1 cardone.kvalitet?
InnleggSkrevet: Søn 22. Jan 2012 21:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
tenker på å kjøpe nye bremsecalipre til tahoen.på summit har de a-1 cardone overhalte,til en grei pris.ser at cardone har div forskjellige ting som er overhalt gammelt,men lurer på kvaliteten.noen med erfaringer?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: a-1 cardone.kvalitet?
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 09:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Hvor mye koster slike i Norge? Hvis forskjellen ikke er altfor stor ville jeg kanskje satset på det, for da får du byttet de dersom de er dårlige.

Kjøpte en Cardone master sylinder fra Summit for 39 USD. Innholdet var ikke det som stod beskrevet utenpå cardone emballasjen, og da jeg monterne den lakk den som en sil i bakkant.
Vekten gjorde det ulønnsomt å returnere den til Summit. De tilbød meg en gavesjekk på 25 USD, som jeg godtok.
Lekkasjen oppdaget jeg ikke før noen år etter at jeg kjøpte den, for jeg hadde den liggende umontert lenge.

Forøvrig ett av mine svært få dårlige erfaringer med direktekjøp fra USA. Stort sett går det veldig greit.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: a-1 cardone.kvalitet?
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 10:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Håper da kvaliteten er god, har kjøpt en styresnekke som er på vei hjem. Det er vel en originaldel der de har skiftet ut de delene som slites, og simringer, pakninger etc. skulle være tilnærmet ny stand, dersom kvaliteten på delene de bruker er gode.
De holder jo til i USA, og Mexico. Ikke at det er noen garanti.
Du kan jo overhale de du har selv, men du må smøre stempla men spesialfett, som tåler bremsevæske ellers vil de ikke gli ordentlig. Jeg bruker et fett fra ATE.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: a-1 cardone.kvalitet?
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2012 20:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jun 2008 11:08
Innlegg: 336
Bosted: stadsbygd sør-trøndelag
ok,takk for svar :D da går jeg for et merke som heter bendix,noen dollar dyrer,men et godt gammelt merke :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support