| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Heving av 03 Silverado. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=18069 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | mbfreak [ Man 21. Nov 2011 00:37 ] |
| Innleggets emne: | Heving av 03 Silverado. |
Jeg synes bilen min har et lite "stuk" framme. Er det mulig å justere noe framme? Eller må jeg kjøpe hevesett for å få den opp? Det er vel snakk om en tomme eller to. |
|
| Forfatter: | v8power [ Man 21. Nov 2011 10:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: Heving av 03 Silverado. |
Bare å justere opp torsjonsfjærene |
|
| Forfatter: | mbfreak [ Man 12. Nov 2012 23:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: Heving av 03 Silverado. |
Tar opp denne tråden igjen. Jeg lurer på å heve den litt både framme å bak. Tenker på 2" heving bak, så da må jeg vel ha nye torsions "nøkler" framme og? Er det noe man må være obs på når man hever den, da tenker jeg på hjulstilling og slikt. Bak er det vel ganske greit siden det er stiv aksling. Mulig det er litt dumme spørsmål, men greit å vite litt før man svir av noen kroner igjen. |
|
| Forfatter: | AW-100 [ Tir 13. Nov 2012 15:13 ] |
| Innleggets emne: | Re: Heving av 03 Silverado. |
Som v8 sier, juster bare opp torsjonsfjærene fremme. Jekk opp fronten på bilen. Så legger du deg under bilen (HUSK bukker) og følg torsjonsfjæra bakover. Der den er "skrudd" inn i crossmember i bakkant er det (mest sannsynlig) en strammemekanisme. Stram like mye på begge sider. ![]() Her er en Cheva 2500. Etter hvert som du strammer vil fjærene bli stivere fremme, og du vil få mindre vandring før bærearmene stopper mot bump stops. Dessuten vil en heving også resultere i økt negativ camber, og begynne å slite på innsiden av dekkene. Derfor er det ABSOLUTT å anbefale å få justert forstillinga når du er fornøyd med hevinga. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|