| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Hvilke bremser er dette? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=10&t=11865 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Torgeir [ Søn 02. Mai 2010 22:16 ] |
| Innleggets emne: | Hvilke bremser er dette? |
Bremsene bak henger på min 92 mod camaro. Klarer ikkje å moe de opp så eg må overhale de. Vet ikkje hvilke bremser det er så det er litt vanskelig å bestille reservedeler... Det er en ford 9" bakaksling men eg vet ikkje om det er ford bremser da det kan se ut som om brakettene til kalipperene ikkje er originale. Noen som kjenner igjen dette? Merkingen på bremsekalipperene er: 262 366 11R Vedlegg: DSCF2772.JPG [ 32.73 KiB | Vist 4121 ganger ] Vedlegg: DSCF2773.JPG [ 32.67 KiB | Vist 4121 ganger ] Vedlegg: DSCF2774.JPG [ 25.43 KiB | Vist 4121 ganger ] |
|
| Forfatter: | basmoen [ Man 03. Mai 2010 08:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
Jeg har søkt litt rundt,og kunne ikke finne noe selv. MEN,om du tar en telefon til Sarpsborg Motor,eller sender dem en epost, så er jeg ganske så sikker på at de kan hjelpe deg. Bremsecalipprene ser jo ut som de gammle slitne jeg har forran på Capricen min, men dine er nok en litt annen dimmensjon. Som jeg har lest litt om her og der,så kan du egentlig bare skru av calipperen og måle stemplets diameter. Så sjekker du feks summit eller tar en kjapp telefon til SM. Det er iallefall mitt råd som hobbymekaniker på høyt hobby plan Lykke til.! |
|
| Forfatter: | Torgeir [ Man 03. Mai 2010 22:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
Sylinderen er 2.5". Fant ingen overhalingskit til ford som var på det målet men det var et kit til en 1992 camaro som var 2.5" i dia. Ser ut som om det kan vere riktig... Da blir det en telefon til riple auto i morgen tidlig så får eg kanskje fikset det før trening på eikås på torsdag. Sesongens første løp i drifting er på eikås motorsenter på lørdag så det hadde vert greit å ha bilen i stand til dess... |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Man 03. Mai 2010 23:03 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
hmm. jeg fant bilen din på BDT sine sider. Mrro at noen bygger sidelengs leketøy ut av en av disse bilene. Jeg ser på bilder at du sannsynligvis har fått montert LS1 bremser framme (ligner fært på de jeg holder på å tilpasse til min i hvertfall) Men caliperne bak syntes jeg minner veldig om de orginale framme, og du har noe som for meg ser ut som en custom brakett. Det kan ikke være at noen har satt caliperne fra frambremsene bak? .. bare et forslag, sjekk overhalingskit til de bremsene, om måla passer. (eller kjøp nye calipere, stemmer dette så koster nye deler til de bremsene omtrent nada da de er veldig vanlige. -Camarogeddon |
|
| Forfatter: | Torgeir [ Man 10. Mai 2010 11:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
Det kan hende du har rett i at det kan være frembremsene som er satt bak. Har bestilt et rep sett. Men feilen låg ikkje der. Det var rett og slett fabrikasjonsfeil på skruen som festet bremseslangen til calipperen. Det var ikkje hull hele veien igjennom den, så eg har presset bremsevæsken over gjengene på skruen.... Kjekt å få litt tilbakemeldinger på bilvalget til drifting. Mangen som har lurt mye på ka eg tenkte med når det blei den |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Fre 14. Mai 2010 21:40 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
jeg skal se om jeg kan få tatt noen bilder av merker osv av en orginal framkaliper jeg har liggendes og slenge fra noen donorspindler jeg handla. Tar det neste gang jeg er i verkstedet. så kan du sammenligne, så veit du i hvertfall hvaslags klosser osv du eventuelt trenger. -Camarogeddon |
|
| Forfatter: | Camaro freak [ Søn 17. Mar 2013 23:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
Caliperene ser dønn lik ut som de eg har bak på min 69 Camaro,altså Right Stuff. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Tir 19. Mar 2013 08:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
Ligner på en prikk GM frontkalippere. Har maken foran på hotrodden. Finnes i 2 typer. Greit å vite hvilken av de du har hvis du skal overhale de. "Metrisk" ble levert standard på GM mid size biler fra 78-88 iht Speedway motors hjemmeside som selger begge typer. De skal ha en stempeldiameter på 2,75 tommer. De tidligere kalipperne (non metric) av samme type (levert på 69-77 GM midsize cars) har stempeldiameter på 2,8 tommer. Ikke spør meg hvorfor de kalles metriske og ikke-metriske. |
|
| Forfatter: | v8power [ Tir 19. Mar 2013 10:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvilke bremser er dette? |
Gammel tråd. Håper å se deg i sving på Eikås med Camaroen også i år Torgeir. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|