AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 23:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 08. Mai 2015 10:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
streetracer skrev:
Prøv å benklufte hovedsylinderen så får du nok pedal, har et bremsekit til 2500,- (Kinavare) på 56n min, tråkker pedalen inn 2-3 cm og har full brems. Hvis du må tråkke pedalen nesten i gulvet for å få bremser noe feil. Er nesten umulig å få ut lufta i hovedsylinderen uten å benklufte (dette kan du gjøre når den står i bilen) er som regel og med plastnipler til dette i kitene. Om du trykker 100 liter bremsevæske igjennom hele systemet, og ren væske kommer ut av alle niplene, så kan det godt være luft i sylinderen. Da får du lav pedal og klør deg i huet over hva som er feil.
(Som regel er det 2 hull på bremsepedalen, staget øverste hull hvis du ikke har bremsekraftforsterker, og nederste hull hvis du har)

https://www.youtube.com/watch?v=9bEPrO99B5A



Skal teste med benklufting nå i kveld så håper jeg at alle de gode tipsene som har kommet frem her av dere hjelper meg, jeg har en teori om at i det øyeblikket jeg hektet av staget og flyttet det til nederste hull så ble på en måte presset satt i "fri" og ev luft sluppet frem for pedalen ble skikkelig bra etterpå så jeg skal få justert inn lengda igjen og lufte igjen som dere skriver :)

Har jo fått løst alt det andre med slegge, luftsag etc så jeg regner med å komme i mål.

Det jeg håper nå er om det er mulig og finne standard spindel istedet for disse 2" droppa så jeg kommer meg ut for og kjøre, ryker det en luftslange eller noe nå så ligger jeg på traversen midt på veien og da er det verre å få hjelp til og komme hjem, he he.

Droppa spindler er tøft men tror fornuften må brukes istedet :P

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Mai 2015 13:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Verste jeg har hørt! Heve bilen? [FACE SCREAMING IN FEAR]

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Mai 2015 10:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Gleid skrev:
Verste jeg har hørt! Heve bilen? [FACE SCREAMING IN FEAR]


he he, ja det kan du si men når den ble for lav så er den heller ikke kjørbar.

Får dessverre ikke svar av Sarpsborg motor om standard spindler. Noen som har tips til leverandør av bremseskive kit til en 59 Chevy ?
Fant bare med 2" drop på et kjapp søk her men det lages da vel sikkert som standard også ?

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Mai 2015 12:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Ring dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 08:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
afmn skrev:
Gleid skrev:
Verste jeg har hørt! Heve bilen? [FACE SCREAMING IN FEAR]


he he, ja det kan du si men når den ble for lav så er den heller ikke kjørbar.

Får dessverre ikke svar av Sarpsborg motor om standard spindler. Noen som har tips til leverandør av bremseskive kit til en 59 Chevy ?
Fant bare med 2" drop på et kjapp søk her men det lages da vel sikkert som standard også ?



http://www.speedwaymotors.com/Deluxe-Di ... ,4625.html

Kjøpte dette til 58 Biscayne'n. Billig og bra.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 09:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Spekulerer på om dette settet kan brukes sammen med det jeg har men er umulig og få svar fra Sarpsborg motor.
Når jeg snakket med dem om bremsekit la de stor vekt på at kjapp service, varetilgang, pris og kvalitet var viktig men det er nok ikke inntrykket jeg sitter igjen med.

http://www.lategreatchevy.com/full-size-chevy-front-disc-brake-brackets-with-hardware-1959-1964.html

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 10:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Har du SNAKKET med dem, eller har du sendt en Mail og sitter på gjerdet og venter på svar?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 13:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Har både snakket med Sarpsborg motor og mailet med flere av de, fikk et lengre svar nå der de viser tydelig at de ikke ønsker og ha meg som kunde i fremtiden:

"Vi vil avlutte saken. Og du velger om du returnerer kit du har kjøpt. Evnt kjøpe nytt kit.
Enten du velger å returnere, eller kjøpe nytt kit, avslutter vi saken og vil ikke høre noe mer om dette.

Gi beskjed hvordan du ønsker dette!"

Det ble liksom min skyld dette til slutt for at det var elendig passform, vurderte å bestille selv på ebay men etter en samtale med Sarpsborg motor i fjor der de forklarte meg ulemper og fordeler, kvalitetsforskjeller og passform, garanti og support så falt valget på å bruke en forhandler i Norge siden det er snakk om bremser noe jeg synes er viktig når jeg har med kone og 3 barn i bilen.

Fikk meg en lærepenge der dessverre.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 14:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Uff,da... Ja dette var dårlig kundebehandling... :(


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 17:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Du har jo fått tilbud om å returnere kitet, det er vel bra service. Tror ikke mange andre speedshops her til lands ville gjort det. Jeg mener at Sarpsborg Motor er et av de beste på service og evt reklamasjon. Å kjøpe et sånt kit blir ikke som å kjøpe en orginaldel til en bil, noe mix max må en rekne med.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 19:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Det er sikkert sant men da kunne de ha spart seg for ytterligere kommentarer men de legger med den linja for og bevist kaste meg på dør men det er greit, aksepterer det, har hatt kjappere dialog med direkte handel i USA både med Accuair, Ridetech, Impalas, Summit så det sitter flinke gutter der også som alltid har gitt meg tydelige svar og tips. Har handlet en del med Sarpsborg motor og følt at det de sa var profft og derfor valgte jeg bremsesystem der pga god forklaring i forkant.

Fikk knallgod service av Solberg der via FB på kvelden så ja jeg er både fornøyd og misfornøyd men det var synd at det ble slik som det ble men sånn er det vel av og til, det er i allefall min erfaring som deleselger i en av Norges største kjeder, vi treffer ikke alltid vi heller men da ordner jeg opp med kunden samme dag selv om det blir et tap men noen ganger må man.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 21:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
De kan ikke vite alt desverre, evt er det bare å google seg grønn og gul, trur ikkje det er at de ikkje vil ha deg som kunde men om de kan ikkje hjelpe deg med akkurat det område så blir det vanskeligt å fortsette. jeg bruker heller forumer for akkurat biltype for å finne ut specifikke tibg istedenfor å spørre forhandlere der de ikke kan sitte på all info :) så heller bruke forhandlere til å bestille de og de deler osv som trengst.

Men håper du får fiksa ditt problem ang bremsene

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2015 14:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Jeg tolker ikke svaret fra SM som at de ikke vil ha deg som kunde lenger, men heller at de ønsker å avslutte saken angående bremsene. Og siden de tilbyr deg å heve kjøpet synes jeg det et ganske ryddig? Nå kjenner jeg selvsagt ikke til alt som har blitt sagt frem og tilbake i denne saken da. Har uansett selv veldig gode erfaringer med de... MEN, uansett så håper jeg du for ordnet med de bremsene så du får en bil du kan kjøre med og føler deg trygg i. Det er jo tross alt det viktigste :)

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Mai 2015 22:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Det er usedvanlig raust å ta tilbake et bremsekit som har vært montert. Ikke mange som hadde gjort det og 100% garantert ingen amerikanske firma.
Hvis du virkelig tror at et bremsekit skal passe dønn på uten noe klur i det hele tatt har du dessverre helt urealistiske forventninger. Ting er aldri bolt on.

Men: -Har du benkluftet hovedsylinderen? Og har du sjekket justeringen på stangen mellom servoklokken og hovedsylinderen?

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Jun 2015 13:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Dersom en vare ikke passer eller er som avtalt pr mail og telefon så synes ikke jeg at det er raust i det hele tatt men helt etter forventninger jeg har til et seriøst firma, når jeg sender det tilbake nå så får de tilbake de nye skivene med ubrukte lager for de fra første settet er de samme.

Calliperne og dropspindlene er de eneste som er montert men kun kjørt frem 12 meter og tilbake for demontering så dette er også hva jeg kaller ubrukt.

Når jeg snakket med de på telefonen før kjøpet så hadde de tydeligvis veldig bra erfaring med nettopp dette settet og leverandøren, når jeg nå snakket med de så hadde de planer om og aldri selge slik noe mer så det har vel gitt dem en erfaring også vil jeg tro.

Erfariinga mi med dette er at det kanskje er bedre å kjøpe direkte da dialog er mye kjappere da, har sikkert hatt 50 kjøp fra USA nå og service og suppert hos Summit, Accuair, Ridetech, impalas etc har vært umiddelbar så jeg har ikke noe å utsette på det heller :)

Blir vel bra til slutt.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support