AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 01:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Airride på 66 cadillac
InnleggSkrevet: Søn 02. Mar 2008 21:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 02. Mar 2008 21:34
Innlegg: 2
Vurderer å montere luftfjæring på min 66 cadillac cab. Noen som har erfaring med luftbelger på disse bilene?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: re
InnleggSkrevet: Søn 02. Mar 2008 22:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Des 2006 02:02
Innlegg: 797
Bosted: "Sun Home Valley"
Nei, men burde gjøre bilen COOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!
Det store karosseriet, og forholdsvis liten vindushøyde, skulle få denne bilen til å se meget bra ut liggende på "ramma"______ _ .
Vet det har kommet noen forskrifter om automatisk heving til "normal kjørehøyde" ved oppstart...
Problemet er vel ennå Biltilsynet........
Ellers burde det gå bra med rett dimensjonerte deler, og at arbeidet er utført ordentlig!
Kontakt f.eks. http://www.airride.com og forespør om hva de hadde anbefalt.
Du kan også ta et søk rundt på nettet, og se om du finner noen lignende bil som har oppsettet, og spørre denne. 8)

_________________
" If your car needs more than two hubcaps,
it aint cool! "


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 11:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 02. Mar 2008 21:34
Innlegg: 2
Har sjekka med Fatman i usa tidligere(de er forhandlere for Airride), de anbefalte mustang II forstilling for at det skulle bli optimalt. Var inne på forumet til Airride Technology i går, de har sendt ut endel universale sett til denne typen bil. Dette skal fungere greit med original forstilling, så kommer nok til å satse på det. Regner med å sette opp bilen med Airride sitt levelPro utstyr, da er automatisk høyderegulering i forhold til last. Airride sine kontrollere har innebygd en automatisk funksjon for heving til kjørehøyde så fort tenningen skrus på. Noen 20 tommere i tillegg til dette så regner jeg med at det begynner å ligne noe etterhvert... :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: air ride. .
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 22:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Des 2006 02:02
Innlegg: 797
Bosted: "Sun Home Valley"
ja, Mustang II, enkelt! MEN, faktisk er det ikke så bra forstilling, men den fantes lett tilgjengelig på markedet, og ble lett innrullert i bilbygge miljøene p.g.a. dette. AMC har faktisk den beste, sier spesialister på race/ men denne er laget i fåtall.
Caddy forstillinga er like moderne som noe annet, og har du kjørt en sånn i god stand, vet du denne duger, så får du bare finne et sett som passer!
LYKKE TIL, og kom gjerne innom forumet med oppfølgende bilder og info!

_________________
" If your car needs more than two hubcaps,
it aint cool! "


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 23:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Regelverket for luftfjæring på biler før 71 er enklere.
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1806070

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support