Hei,
er det noen som har tips om hvordan å rette forstilling på Dodge Durango 4x4 med feil som følger:
Har målt forstilling på verksted. Caster, Camber og Toe-in. Alle mål er innenfor toleranser, inkl bakaksel, ihht spec.
Bilen trekker til høyre. Når jeg skal kjøre rett fram, må jeg holde rattet ca 10 grader mot venstre, med litt kraft. Slipper jeg rattet, svinger bilen i en slakk høyresving.

Rattposisjon stemmer fysisk med hjulposisjon, slik at rattet står ca 10 grader mot høyre når jeg slipper rattet.
Verksmester hadde en teori om at forre del av ramme er skjev. Jeg tror imidlertid at dette ville vist under oppmålingen.
Under bremsing går bilen rett frem uten å holde i rattet. Nylig skiftet bremseklosser og rotorer foran. Nylig EU godkjent.
Har testet med å kjøre med 5 PSI høyere luft-trykk i høyre forhjul. Dette reduseres problemet noe.
Bilen har vært i grøften tildigere med høyre forhjul føst, i en snøfonn, uten synlige skader. Den har torsjonsfjærer foran.
Min plan videre er som følger:
1) Måle hvordan hjul står i forhold til karosseri og i forhold til et plant underlag (skjev ramme, ujevn fjærkraft høyre/venstre side, skifte fjær), med laser vater.
2) Endre Caster vinkel på en side, f.eks. øke fra + 2,5 til + 4.
Setter pris på alle tips.