Da har jeg gått til innkjøp av en Chevrolet Monte Carlo SS.
Denne er en 1987 modell med rammebytte til 1979!
Hvit med beige (saddle) interiør og splittet benk fremme.
Bilen har gått 65 000 miles (står det

) og har ikke noen store feil annet en noe rust ved dørkarmene, speedometeret funker ikke per dags dato og at choke'n er litt vrien (vil ikke skru seg av og vil ikke skru seg på).
Interiøret i bilen er relativt god stan, men har en bil fra 1987 har sine skjønnhetsfeil!
Bilen ble tatt inn til Norge i 1996 (kjøpt i Texas tror jeg) og ble kjørt til Florida og så tatt til hjem til Norge. Det har vært 6 eiere på denne, men den er kjørt relativt lite pr eier.
Siste eier har trolig ikke tatt god vare på bilen da den nesten var tom for olje da jeg kom fra til Trondheim. Han hadde ikke sjekket oljen de siste tre mnd.
*Meg på Otta rett etter innkjøp*
*Endelig fått bilen inn i garasjen

*
Bilen ble lakkert i 2003 tror jeg av en som hadde den her i Trondheim.
Desverre er ikke lakken så fin som den ser ut til å være da det er lakk kok.
Planen for denne bilen etterhvert er å sette i en nyere 350cid evt fra Suburban.
Ting som kommer til å bli gjort er:
-Nytt innsug (lage dobbel snorkel? / Krom luftfilter boks)
-Nye header lokk (Enten krom eller lakkert i oransj)
-Overhaling av motorrom (Legge ledninger på nytt og legge om bensin ledninger
-Bytte ut gamle ledninger og slanger
-Ny radiatorvifte (Bygge om til el vifte?)
-Nytt varmeaparat (gamle er ganske slitt.. akslingen som står festet til skovelhjulet er slitt og dermed løs)
-Fylle AC gass. (Har freon hjemme)
-Fikse speedometer
-Bygge om til sort interiør?
Denne bilen er min første Amcar noensinne og det skal nevnes at jeg er bare 19 år. Jeg kjører så pent jeg kan og har det aldri travelt med denne bilen.
Kom gjerne med kommentarer!
