rokkern skrev:
walker76 skrev:
Du får komma med fasiten du då
Tror han skrev den noen sider tilbake..
Rett før min kommentar om at Melk er så godt duuuhh, sku nok tatt det litt mer seriøst.
Mange som sier forskjellig Beadlock og for en som går over bilen sin for første gang blir det ikke enklere av det. Det er vanskelig å vite hvem man skal stole på. Du virker veldig flink og hadde nok hørt på deg hadde jeg ikke allerede lagt brunox. Utrolig kjedelig å gjøre jobben to ganger, har stått hele helgen og slipt bort alt av den samme sparkelen. Og lagt på ny sparkel, og pussa og pussa og pussa. Han som skal lakkere den sparkler rett på uten rustmiddel, noe som virker spesielt for meg. Men blir jo umulig å diskutere med folk med argumenter som "en på amcarforumet som virker som han har peiling sa at: ..." Pluss at når jeg gjorde det på "min" måte med brunox gikk det jo til helvete. Sist gang hørte jeg på billakksspesialisten, (ang brunox) og de burde jo ha peiling. Vi får bare se hvordan detta går nå, i verste fall er jeg en erfaring rikere og må gjøre deler av jobben på nytt til vintern igjen + lakkering.
Tror også noe av problemet med brunoxen er at jeg la på for tykt, om jeg hadde holdt meg til ett lag og ikke skinnende dritatjukke 5 lag hadde kanskje sparkelen hefta bedre. Men jeg kune jo ha mattet den ned med no 180 papir tenker jeg. Hadde ikke det hjelpa da Beadlock ? vet du hater brunox men ... hehe
Ikke så morro det her akkurat..
Holder fokus på alle jeg skal kjøre fra i Mai, det gir jo et lite smil om munnen ihvertfall.. :-p
om du har klætta på 5 lag, så er vel det noe mere enn det som står foreskrevet på boksen...
om det har vært kaldt, kan jo brunoxen ikke vært tørr?
Sparkel ikke vært skikkelig tørr?
Masse som kan ha skjedd underveis...
Noen fasit finnes ikke...
Men det er alltid lurt å høre med noen før man trår til...
Men "alle" skal vist gjennom "prøve å feile" ,
så er ikke lett å hverken prøve å gi de rette rådene,
eller være mottager å prøve å skille gode fra dårlige råd...
Å siden kr alltid er ett problem, prøver vi jo alltid den billigste måten,
får man gjør det på den dyre måten...
som kanskje er halve jobben og går 3 ganger så fort å nå målet man har og blir ferdig...
men, erfaringsmessig...
så blir biler som er blitt entusiastbiler brukt så lite og står godt inne når de ikke blir brukt,
at det meste funker uansett hva man gjør eller hvilke produkter man har brukt...
Hva vi alle mener er "best" er jo hva man har erfart, hvem man har hatt rundt seg, hvilke produkter som er tilgjenglig i det området man bor, og hvor man bor...
Forskjellige bosteder i det lange landet, gir forskjellige rust og rep problemer...
Den værste juksejobben med strøken lakk kan vare evig om bileieren tar forhåndsreler og hensyn...
En sinnsyk petig restaurring kan ende med katastrofe om bileieren gir faen...
Du ønsker jo en hel lakk på noe du vet ikke er 100 under det som allerede ligger der, så da er det bare å mure...