AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 92 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 14. Jan 2010 22:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Kunne ikke vært noe mere enig enn det der :D

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 20:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Customisert litt i originaldashbordet. Vises knapt for det uinnvidde øye. Men det er no byttet fra ingen klokke og tankmåler, til tempmåler, volt-meter, tankmåler og oljetrykksmåler. Kult med sånne små tricks som knapt vises!

Bilde

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 21:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Det ble skikelig flott der og ser originalt ut 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 22:44 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Takker for det, pontchief! Ja, det ser originalt ut ja, og det gjør det veldig bra. Og tryggere, ikke minst!

Litt småplukk med front no, før den går på plass.

Bilde

Taktrekket var enda en blåfarge, så det blir vinyllakket for å matche i alle fall noe av interiøret. Dashpad og taktrekk hører Novaen til, men de andre delene hører en Taunus (grøss) til. Heldigvis ingen høyttalerhull i mine dørtrekk.

Bilde

Ny frontfanger, gammel grill. Blir greit nok, selv om det aldri blir seende ut som en nybil. Kan nok pusses og poleres enda mer, men bilen skal no kunne brukes også....

Bilde

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Feb 2010 19:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Taktrekket på vei inn.

Bilde

Bilde

Venstre bakdør med armlene osv montert.

Bilde

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Feb 2010 19:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
blir kanon bra detta her,flott arbeid =D> =D> =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Feb 2010 09:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Dette er tøfft! Vogna di blir topp! Kunne godt tenkt meg 60talls vogn jeg også, men ikke så mange å se av de... Tror aldri jeg har sett Nova stasjonsvogn "live" ennå...
Arti at du bruker rekkesekser! Hvordan er den trimmet og ca effekt? Det er kunsten å gjøre noe litt utenom det vanlige! Holder med deg der!!!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Feb 2010 22:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Trimminga er ganske enkel. Motoren er rimelig stock i bunnen. Litt porta topper. Ikke gjort noe med kam. Dette er en 155hk utgave i utgangspunktet. Det er satt opp med en 4-port 450 gasser og doble headers. Og hvis det ikke blir noe moro, har jeg en motor til. Topp fra en 194 med større ventiler, porta vesentlig mere, samt en mye hvassere kam, godt borret bunndel med høykomp stempel mm Men vi får se. Har tru på at oppsettet skal funke greit slik det står no også.

Oppsettet på motoren i bilen er "stjælt" fra Stoveboltsidene, og der ble det snakket om 255hk, ca. Om man havner der eller 30-40 under, er det no likevel greit nok for langturer og penkjøring. Ræserbil skal det uansett ikke bli, så.... Hvis ting går som det skal, kan det hende bilen blir å se på ACCT årmønstring eller Hot August Nights 2010. Grønnbilen burde i alle fall være rimelig synlig der, vil jeg tro!

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Apr 2010 21:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 04. Des 2009 16:11
Innlegg: 166
Bosted: Fredrikstad
Noe nytt her da? :) Blir en knallfin vogn det her :D

_________________
1973 Ford F-100 Explorer
1977 Mercury Cougar XR-7 solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Apr 2010 19:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Går vel litt tregt fremover. Man oppdager stadig at sesongen kommer for fort uten å være i mål. Går litt i rykk og napp med stasjonsvogna da. De n grønne mangler no også litt før den er klar. Forhåpentligvis ferdig grønn bil til sommers. Stasjonsvogna får nok lov å vente litt til. kan no ikke bruke mer enn en bil i slengen.. (Selv om trafikkskadeavgiften indikerer at jeg likevel kan det...) Kommer forhåpentligvis med litt mer bilder snart. Har da skjedd litt, selv om det er på "pirk-nivå", sånn at det er lite å vise bilder av.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Sep 2010 17:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Her går det ikke så veldig kjapt med ting for tida. Mye annet som kommer i mellom... MEN: Grønnbilen har fått montert TH 200 R4 no, og det funker ganske greit. Skifta alle subframeforinger, radiator og litt ymse arbeid gjort. Den har også fått seg en liten runde på lufting. Ble utprøving av motor og gear, forstilling og bakende på en helgetur til Hot Rod Reunion i Sverge i sommer. funka greit, selv om den ikke er i nærheten av å være ferdig sortert ut. Mye justering igjen på motoren før den går optimalt, samt at oppsettet på forstillinga ikke var optimalt. Må få litt mer aggresive vinkler, så det ikke vandrer så mye. ellers, helt kurant turmaskin, med et gjennomsnittsforbruk på ca 1.4. Overdrive er tingen! Bilde fra parkeringa/campingen i Sverige

Bilde


Med stasjonsvogn skjer det ikke så alvorlig mye, men bittelitt i ny og ne.... Ikke de helt store tingene å ta bilde av, men... Handla litt mer listverk. Ikke enkelt å få et helt sett, nei... Hadde jeg visst det skulle bli så mye jobb å skaffe listverket, trur jeg den hadde blitt uten..... Begynt litt smått med retting og polering av nevnte listverk. Også handlet et ekstra sett med 15x7 rallies, samt lagt et lag med lakk på et annet sett med felger. Bare for å prøve noe nytt, og ikke lakke rødt, slik alle andre gjør....

Bilde

Som nevnt, ikke de helt store fremgangene, selv om den grønne nærmer seg ferdigstilt. Det er bare små skritt hver gang, så det er ikke så mye å ta bilder av. Begynner dog å bli ganske ferdig.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Sep 2010 21:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Selv om det er vanskelig å skaffe lister, tipper jeg du blir happy med at du valgte det, når den er ferdig. Fint med blankt! :D
Trur det blir bra med blå felger oxo. 8)

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Sep 2010 21:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Sep 2010 18:14
Innlegg: 34
Hvis du mangler noe listverk kan jeg muligens skaffe noe. Det er litt kult at noen restaurerer nova stver også.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Sep 2010 07:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Blir en grom wagon! 8)

_________________
http://www.acdcvestfold.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Nov 2010 21:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Av og til må man bare le. Og spesielt når 2.5-åringen i huset sier god natt til bilene, og omtaler Stratusen som "ræserbilen". Må nok inn med litt begrepsavklaringer etter hvert....

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 92 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 42 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support