AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 13:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 23. Des 2009 10:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
kunne tenkt meg for stelle på ein vette c4 over på min 70 camaro.
noen som hvet om de passer sånn noendlunde eller om de er dages vis med arbeid....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Des 2009 12:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
MANGE dager tenker jeg.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Des 2009 12:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
de er de ja,flytter bare traverssen bruker ikke rammen til c4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Des 2009 12:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
Vedlegg:
phpN2FCB8AM[1].jpg
phpN2FCB8AM[1].jpg [ 117.74 KiB | Vist 6472 ganger ]

de er typen eg kunne tenkt meg på min 70 camaro,men noen som vet hvor mye arbeid de er.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 14:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Hvorfor....2-gen f-body har en bra forstiling som kan forbedres med enkle midler. Dette er noe som vil koste deg mer arbeid en det er verdt. Nye øvre bærearmer, dempere ( Pro shocks/ bilstein/ koni ), fjærer, 1 1/4" stabstag og en runde med skikkelige foringer så er du der du skal være. C5 bremser er også greit å henge på når du er igang.
Nedre bærearmer gjør seg med trengs ikke.

Men før du bygger videre så bør du kanskje bestemme deg for ha "type" bygg du vil ha. Drag, Pro Touring, Street eller....For meg så virker det som du bygger mot drag/ street og da funker ei orginal forstilling greit med rette type dempere 90/10 og en B-spindle convertring av bremsene.

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 17:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
ok.
ja de blir vel i den stilen pro turing/pro street.men eg tenkt de ville lette bilen en del


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 17:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Tror nok du tjener mere på å kjøre med den,og bli kjent med den.Camaro 70-81 har i motsetning til ca 80% av de amerikanske blene ikke noen dårlig forstilling,og som Olav sier.Med enkle grep kan du få en bedre bil.

En annen ting.Det finnes mange råe biler,hvor alt ser så rått og heftig ut..men fungerer det??.

Skal du bruke bilen,eller synes du det er artig å bygge bil??

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 18:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
ja vist skal bilen brukest...ja vet de mye kylt en får tak i til den orginale forstelle og.de som eg har gjort med den nå er
qa1 coil overs
belteck 2" drop spindler
spc øvre lenkearmer
grovt krengnings stag under
polytan foringer


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 22:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
the stig skrev:
ja vist skal bilen brukest...ja vet de mye kylt en får tak i til den orginale forstelle og.de som eg har gjort med den nå er
qa1 coil overs
belteck 2" drop spindler
spc øvre lenkearmer
grovt krengnings stag under
polytan foringer



Dropspindler anbefales ikke........

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 23:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
hvorfor ikke


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 23:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
the stig skrev:
hvorfor ikke


Gir dårlig geomerti og begrenset plass til dekk/ felger. Og ikke minst mye dårlig kvalitet. Senkefjærer gir faktisk bedre geomerti.

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 23:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
hmmm ok de har eg aldri tenkt på


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jan 2010 23:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
plass til felger har eg nå plenti plass til så de er nå ingen problem


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Jan 2010 00:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Men droppa spindler er ikke å anbefale,vist du skal bruke bilen.Kapp en omdreining eller 2 på fjærene i stedet.70-81F-body har bra styregeometri fra starten av.Det som skjer ved montering av droppa spindler,er at forhjula sitter dårligere på veien enn før.

Dessuten..Når bilen blir veldig lav foran,tar headersene i ved minste tegn på dump eller spor i veibanen.Ikke no å trakte etter.Du blir fort forbikjørt av Hyundaier og Seater da.

Men skjønner at du liker stilen :wink:

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Jan 2010 09:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
the stig skrev:
plass til felger har eg nå plenti plass til så de er nå ingen problem



Men ka om spindelen/ bremsene tar i felgen fordi at senteret er flytta ? Skal finne en link til et bilde på en 1-gen som viser dette godt.

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support