thomas skrev:
Bead-lock
dørhengsler skal bort.
som nevnt tidligere skal det lages nye sidesjermer bak.
når det gjelder fronten på taket er jeg klar over at det er en liten fin justering(holdt på i to dager).........
......å en ting er helt sikkert,bilen er ikke lakka enda.å sikkert flere her inne som ser at jeg kapper å ordner når jeg vil å får ideer.....å lakken kommer ikke på bilen føre jeg er ferdig å kappe,sveise,måle,leke,kose meg
har hundre ideer jeg har i hode...må bare gå etter en av de..å da blir det prøve å feile litt på vegen oxo
PS:det er ikke en del av platearbeid på denne bilen som jeg ikke har laget fra ei flat plate på 1x2meter...
Hei Thomas.
Har ikke sett så mye på denne tråden i det siste, men ser at det stadig er litt diskusjoner omkring stuket på bilen og platearbeidet på den.
Har klippet ut deler at et tidligere svar du har som jeg spesielt festet meg ved.
Summen av det du ser er jo at "det skal gjøres mer, greiene er ikke ferdige ennå". Enig?
Jeg kjenner meg så innmari godt igjen: Man har jobbet med en detalj i lengre tid, man føler man er kun 10% fra målet og begynner å bli skikkeig drittlei. Man har allerede begynt med neste detalj oppe i hodet, og er i det hele tatt VELDIG klar for å si: "Ok, nå er det bra nok, fikser resten med tinnsparkel" eller noe i den duren.
Dette er skummelt. Tro meg. Jeg har erfart dette selv, og gikk selv i den fella litt i starten. Ut i fra bildene jeg ser, har du så mye sånne "ti prosenter" igjen på det karosseriet at jeg er redd dette prosjektet kommet til å haverere før du kommer til slutten på det.
Problemet er at disse gjenværende "smådetaljene" dessverre er alt annet enn det: De er vriene og krever masse tid. Masse. Kanskje til og med MER tid enn du har brukt for å komme frem til stadiet du stoppet på når du sa "ok, jeg fullfører arbeidet senere".
Og når du i tillegg har helsveist før du egentlig er i mål, har du laget deg masse ekstra-arbeid attpåtil. For mye av de sveisene må opp igjen når det siste lille skal på plass. Banna bein.
Det som også er litt trist med et slikt arbeid er at antall nedlagte timer "teller ikke" når bilen skal vurderes til slutt (av deg selv eller andre): Er den "feil", så er den "feil" uansett hva du har nedlagt av arbeidstmer i den.
Mitt råd er at du legger om arbeidsmetoden på dette prosjektet: På den neste detaljen du starter på gir du deg ikke før du er 100% ferdig. Kun finsparkling og lakk skal "mangle". Ikke noe "resten tar jeg senere" greier.
Det går ikke på hva du kan eller ikke, eller på hva jeg tror du kan eller ikke. Det går ikke på smak & behag heller. Det går på tålmodighet og fokus.
Har du forresten hatt trafikkstasjonen på besøk? Det er vel på tide det nå?