AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Trommelbrems, vibrasjon
InnleggSkrevet: Fre 09. Jan 2009 12:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 03. Sep 2008 09:09
Innlegg: 8
Ja, snart dags for EU-kontroll, så i ett forsøk på å få orden på huggende/ujevne bremser bak har jeg nå byttet tromler. Det vil si at nå er ALT nytt av bremser, bortsett fra bånda som har rusla ca 4000 km på de gamle tromlene. Problemet er at det har oppstått vibrasjon/risting ved nedbremsing. Aldri fred og få med amerikanske bremser virker det som.... Dodge Grand Caravan 1995 det er snakk om her.

Snakka med min lokale mekaniker og han har en teori om at bånda må skiftes, i og med at de har slitt seg til de gamle utslitte tromlene, noe jeg stiller meg ørlite grann tvilende til. Satte på gamle trommelen på ene sida i går og tok en tur, fikk da lokalisert "feilen" til førerside noe som styrker min mistanke om skjevhet/urund trommel. Om bånda var problemet skulle vel begge sider hatt samme problem eller hva? Dro av trommelen på den sida og så at den hadde masse striper på tvers av bremsebane, noe som nesten kan tilsi at båndene "hopper" under bremsing.

Hva tror dere her inne? Om bånd er problemet skulle vel dette slite seg til over tid eller hva?


***OPPDATERING***

Hadde bilen på rulla i dag og bremsene er bedre enn de noensinne har vært, på tross av vibrasjoner. DØNN jevnt, liten antydning til ujevnhet av ett eller annet slag på førerside, men ingenting av betydning. Kjørt 7 mil i dag og for meg virker det som om dette blir gradvis borte nå. Takk O store amcargud. Det er håp for EU-godkjenning i år også :D

//***OPPDATERING***//
Annethvert år er det samme sirkus med bremser bak på denne bilen, i tillegg må jeg skifte fotbrekk-pedal da den ikke lenger låser, hurra for en jobb, hehe.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support