Bippe skrev:
Sitat:
Går rykter om at det har gått en Superbird her i Egersund for en del år siden, pappa og onkler snakker ivertfall om den, vistnokk grønn, tror eieren skal ha hett Rodvelt elle noe sånt, noen som kan bekrefte/avkrefte dette, virker som dere har god oversikt...
Stemmer det. Rodvelt eide bilen i perioden 1992-94. Den er nå i Horten.
Den røde UX rega Birden er en 440 4bbl bil. I følge biltilsynet blei den avregistrert 3 februar 1988 i Kristiansund. Rykter jeg har hørt er at den er front skadet og lagret ett sted, men det er bare rykter. Det jeg er ute etter er om noen vet med sikerhet hva som har hent med bilen siden 1988. Og om den i det heletatt er i Norge lengere.
Hei
Ble gjort oppmerksom via en kamerat som ikke er amcar interessert at navnet mitt dukket opp på søk på Google på dette forum.
Er ingen aktiv forumbruker, men gjennomsyret amcarbruker.
Jeg er den overlykkelige eier av den overnevnte UX rega Tor-red Superbird`en. Jeg har da skrevet ny amcarhistorie, som eneste nordmann som har eid 2 forskjellige Superbird`er...he,he...(Dårlig spøk)
Det er mindre enn 10 personer i Norge som er helfrelst på Superbird, og jeg er en av dem.
Det virker som det er litt interesse for slike biler, så jeg skal svare på et par av spørsmålene.
Heisann jeg har bestandig sakt det er 3 stk.
den clona bilen reiner jeg ikke med. Det er en satelit som er støpt deler til fra superbirden til knut mangnus. Mener og ha hørt at det er en hemi bil den ux rega. Kansje noen vet sikkert.
Ryktene sier at den er avsiltet på sluten av 80 tallet.
Og at det er et bilfirma som eier den.
Skal vist stå i kjeleren på et verksted.
Men det er bare rykter.Ryktene er nok feil. Det har vært samme eier på bilen siden den ble importert fra England i 1986 og til jeg kjøpte bilen. Bilen ble påkjørt i et kryss, og fikk bulk i front og venstre forskjerm. Den var innom et lakkverksted, men dette ble avviklet før bilen ble lakkert.
Bilen har vært lagret veldig tørt og er helt uten "rustkjeks".
Den blå bilen som er klona, står hos Ove`s Bil på Fagerstrand og er tilsalgs.
Er ganske sikker på at det ikke er en Hemi bil. Dette er en U-kodet bil, altså 440-4 bil.
Alle de 3 Superbird`ene i Norge har orginalt automat.
Superbirden har hvist samme eier ennå.
Den skal være smelt i fronten og skal retes.
men eieren bygger den opp igjen etter lomboka sier di som kjener han.Her er nok ryktene litt feil igjen. Bilen er faktisk reparert etter lommeboken, men ikke på den måten det kunne oppfattes her. Deler som er innkjøpt, front og venstre forskjerm kommer fra orginale 1970 Superbird. Front fra en Blå Superbird, og forskjerm fra en gul Superbird. Han har også kjøpt dobbelt opp av noen deler som ble underkjent ved ankomst, så det sier litt om hvor nøye forrige eier var.
Går rykter om at det har gått en Superbird her i Egersund for en del år siden, pappa og onkler snakker ivertfall om den, vistnokk grønn, tror eieren skal ha hett Rodvelt elle noe sånt, noen som kan bekrefte/avkrefte dette, virker som dere har god oversikt...Vil til slutt si at denne karen kan hilse sine pappaer og onkler og si at det er ikke siste gang de ser en Superbird i Egersund. Rodvelt will be back...he,he...denne gang med en oransje (Tor-red).
Bilen ble kjørt hjem fra Kristiansund etter 18 år i dvale og godt velstelt stand. (Haiket med Hurtigruten sørover)
Er nå nedpusset og klar for lakkering.
Satser på en lakkering og EU-kontroll i 2007 på denne bilen.
For de av dere som har bilbøker hjemme, så hadde denne Superbird`en registreringsnummer TPV9 (sort) da den gikk i England.
Dette nummerskilt har jeg hjemme, sammen med 6 bilbøker hvor det er bilder av nøyaktig denne bilen.
Flott bil.
Her er noen bilder til som jeg tok på Hunderfossen 86.