AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 07. Nov 2025 01:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 183 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Sep 2006 06:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Superbird skrev:
Bippe skrev:
Sitat:
Går rykter om at det har gått en Superbird her i Egersund for en del år siden, pappa og onkler snakker ivertfall om den, vistnokk grønn, tror eieren skal ha hett Rodvelt elle noe sånt, noen som kan bekrefte/avkrefte dette, virker som dere har god oversikt...

Stemmer det. Rodvelt eide bilen i perioden 1992-94. Den er nå i Horten.

Den røde UX rega Birden er en 440 4bbl bil. I følge biltilsynet blei den avregistrert 3 februar 1988 i Kristiansund. Rykter jeg har hørt er at den er front skadet og lagret ett sted, men det er bare rykter. Det jeg er ute etter er om noen vet med sikerhet hva som har hent med bilen siden 1988. Og om den i det heletatt er i Norge lengere.

Hei
Ble gjort oppmerksom via en kamerat som ikke er amcar interessert at navnet mitt dukket opp på søk på Google på dette forum.
Er ingen aktiv forumbruker, men gjennomsyret amcarbruker.
Jeg er den overlykkelige eier av den overnevnte UX rega Tor-red Superbird`en. Jeg har da skrevet ny amcarhistorie, som eneste nordmann som har eid 2 forskjellige Superbird`er...he,he...(Dårlig spøk)
Det er mindre enn 10 personer i Norge som er helfrelst på Superbird, og jeg er en av dem.
Det virker som det er litt interesse for slike biler, så jeg skal svare på et par av spørsmålene.

Heisann jeg har bestandig sakt det er 3 stk.
den clona bilen reiner jeg ikke med. Det er en satelit som er støpt deler til fra superbirden til knut mangnus. Mener og ha hørt at det er en hemi bil den ux rega. Kansje noen vet sikkert.
Ryktene sier at den er avsiltet på sluten av 80 tallet.
Og at det er et bilfirma som eier den.
Skal vist stå i kjeleren på et verksted.
Men det er bare rykter.

Ryktene er nok feil. Det har vært samme eier på bilen siden den ble importert fra England i 1986 og til jeg kjøpte bilen. Bilen ble påkjørt i et kryss, og fikk bulk i front og venstre forskjerm. Den var innom et lakkverksted, men dette ble avviklet før bilen ble lakkert.
Bilen har vært lagret veldig tørt og er helt uten "rustkjeks".
Den blå bilen som er klona, står hos Ove`s Bil på Fagerstrand og er tilsalgs.

Er ganske sikker på at det ikke er en Hemi bil.
Dette er en U-kodet bil, altså 440-4 bil.
Alle de 3 Superbird`ene i Norge har orginalt automat.

Superbirden har hvist samme eier ennå.
Den skal være smelt i fronten og skal retes.
men eieren bygger den opp igjen etter lomboka sier di som kjener han.

Her er nok ryktene litt feil igjen. Bilen er faktisk reparert etter lommeboken, men ikke på den måten det kunne oppfattes her. Deler som er innkjøpt, front og venstre forskjerm kommer fra orginale 1970 Superbird. Front fra en Blå Superbird, og forskjerm fra en gul Superbird. Han har også kjøpt dobbelt opp av noen deler som ble underkjent ved ankomst, så det sier litt om hvor nøye forrige eier var.

Går rykter om at det har gått en Superbird her i Egersund for en del år siden, pappa og onkler snakker ivertfall om den, vistnokk grønn, tror eieren skal ha hett Rodvelt elle noe sånt, noen som kan bekrefte/avkrefte dette, virker som dere har god oversikt...
Vil til slutt si at denne karen kan hilse sine pappaer og onkler og si at det er ikke siste gang de ser en Superbird i Egersund. Rodvelt will be back...he,he...denne gang med en oransje (Tor-red).
Bilen ble kjørt hjem fra Kristiansund etter 18 år i dvale og godt velstelt stand. (Haiket med Hurtigruten sørover)
Er nå nedpusset og klar for lakkering.
Satser på en lakkering og EU-kontroll i 2007 på denne bilen.

For de av dere som har bilbøker hjemme, så hadde denne Superbird`en registreringsnummer TPV9 (sort) da den gikk i England.
Dette nummerskilt har jeg hjemme, sammen med 6 bilbøker hvor det er bilder av nøyaktig denne bilen.

Flott bil.
Her er noen bilder til som jeg tok på Hunderfossen 86.
Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 28. Sep 2006 23:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Noen som vet hvor det har blitt av den grønne daytona chargern med 426 hemi ?
Har den blitt solgt til USA tro ?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 29. Sep 2006 00:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Var det ikke en på Lillestrøm 4 Juli a !

http://www.frantzenracing.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Okt 2006 01:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Her er en ekte kjendis Charger fra The fast and the furious. bildene tok jeg på custom motorshow i Jønkøping i påsken.

Vedlegg:
fasff.JPG
fasff.JPG [ 61.46 KiB | Vist 9064 ganger ]
ffast.JPG
ffast.JPG [ 53.58 KiB | Vist 9064 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Okt 2006 23:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Roar skrev:

Trudde du fleipa eller var lettere uvitende, men denne stod det XX29L9B i VIN nummeret! Første gang eg ser i størrelse 1:1

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Okt 2006 23:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

challenger skrev:
Roar skrev:

Trudde du fleipa eller var lettere uvitende, men denne stod det XX29L9B i VIN nummeret! Første gang eg ser i størrelse 1:1

Bilde

Hva?!? Er den en Daytona Charger i Norge!!!!

1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Okt 2006 23:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Galaxie skrev:
Her er en ekte kjendis Charger fra The fast and the furious. bildene tok jeg på custom motorshow i Jønkøping i påsken.

den er jo ikke lik den i filmen.... :shock:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Okt 2006 00:24 
Avlogget
Get going
Get going

Kopi fra Belgia...

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Okt 2006 00:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er det på-poppet "kompressor" og popnagle-reparasjon av rust på denne også, slik det er på den som står i Universial Studios i Orlando :?:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Okt 2006 20:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Neida jeg fleiper ikke, har snakket med eieren( på 80tallet) av bilen ( 1980 var e vel ) Bilen var til salgs for 210 000 kroner, hadde uoriginale felger ellers var bilen helt original. Det var treff inne på økern torvet, men han kjørte ikke inn så det var ikke mange som så den bilen.
Han viste fram hele bilen så dette var the real thing.426 hemin satt så fint under panseret der så. Litt morro om det er den som dukka opp på strømmen igjen. Hadde vært morro om den ikke var ødelagt eller solgt tilbake til USA.
Har du et bilde fra siden av den bilen ?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Okt 2006 21:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Roar skrev:
Neida jeg fleiper ikke, har snakket med eieren( på 80tallet) av bilen ( 1980 var e vel ) Bilen var til salgs for 210 000 kroner, hadde uoriginale felger ellers var bilen helt original. Det var treff inne på økern torvet, men han kjørte ikke inn så det var ikke mange som så den bilen.
Han viste fram hele bilen så dette var the real thing.426 hemin satt så fint under panseret der så. Litt morro om det er den som dukka opp på strømmen igjen. Hadde vært morro om den ikke var ødelagt eller solgt tilbake til USA.
Har du et bilde fra siden av den bilen ?

Da trur eg likevel at du forveksler denne med ein grønn 70 Plymouth Superbird som går i Oslo med 426 HEMI. Tidligere omtalt i denne tråden.

Daytonaen her er antagelig nylig kommet til landet og er ein 440-bil. Så vidt eg kjenner til har det aldri tidlegere vært registrert Daytona her i landet. Akkurat denne bilen har eg kun sett avbilda på nett fra Sørlandstreffet Roligheden Camping når den hadde danske skilter. Avdøde Bjørn Tømmervik hadde også ein Daytona Charger (raud/kvit)når han budde i USA, men den bilen var vel aldri over her.

For mørkt for kameraet mitt i går til fleire bilder, dessverre.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Okt 2006 21:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

challenger skrev:
Daytonaen her er antagelig nylig kommet til landet og er ein 440-bil. Så vidt eg kjenner til har det aldri tidlegere vært registrert Daytona her i landet. Akkurat denne bilen har eg kun sett avbilda på nett fra Sørlandstreffet Roligheden Camping når den hadde danske skilter. Avdøde Bjørn Tømmervik hadde også ein Daytona Charger (raud/kvit)når han budde i USA, men den bilen var vel aldri over her.

For mørkt for kameraet mitt i går til fleire bilder, dessverre.

Erger meg fælt over at jeg glemt Night Crusingen igår... Skulle så gjerne ha sette den Daytonan ja. Men jeg får håpe den dukker mere opp på treff til neste sommer :D

1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Okt 2006 22:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

kan selvfølgelig være at det var en superbird er mange år siden dette , rart med hvordan hukomelsen spiller en et puss men at det var en ekte hemi bil er det ikke noe tvil om.
Men jeg var sikker på at det var en charger, men skal ikke sverge 100 % på det

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 06. Okt 2006 11:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Det er ingen av de to lysegrønne superbirdene der. Bilen var mørkegrøn mere lik daytonaen og jeg er faktisk sikker på at det var en daytona.
Lettere uvitende var jo en artig frase. Hvis du hadde vist hvor mange biler som fins i norge som folk ikke vet noe særlig om du....
Kan fortelle deg litt hvordan jeg vet at det ikke var en superbird. Fordi den hadde original lakken og det sto ikke noe plymouth på de bakskjermene.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 06. Okt 2006 12:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Roar skrev:
Det er ingen av de to lysegrønne superbirdene der. Bilen var mørkegrøn mere lik daytonaen og jeg er faktisk sikker på at det var en daytona.
Lettere uvitende var jo en artig frase. Hvis du hadde vist hvor mange biler som fins i norge som folk ikke vet noe særlig om du....
Kan fortelle deg litt hvordan jeg vet at det ikke var en superbird. Fordi den hadde original lakken og det sto ikke noe plymouth på de bakskjermene.

Hmm, HEMI-birden såg slik ut i 1985 da den kom til landet, uoriginal lakk, men ellers påfallende lik beskrivelsen din. Reportasje frå AMCAR Magazine (det er vel ikkje lov å legge ut her av copyright-hensyn, men du må jo få lov til å sjå dette).

Vedlegg:
superbird001.jpg
superbird001.jpg [ 69.29 KiB | Vist 8948 ganger ]
superbird002.jpg
superbird002.jpg [ 66.52 KiB | Vist 8948 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 183 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support