AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 14:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 176 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2018 14:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
OldisEinart skrev:
rickf skrev:
OldisEinart skrev:
Kult, kor kjøpte du rammeforingene? Bruker du de fra camaro på alle plasser på ramma? Sku hatt noen nye eg og.


Bruker de på alle ja. Kjøpte de gjennom Sarpsborg motor. Lenge siden nå, så husker ikke hvor mye jeg ga for de men :P


Siterer denne igjen:)

Husker du om de nye foringene passa bra ?,er det slik at foringene skal akkurat passe hullet i ramma? eller er det noe å justere på?
En anna ting,måtte du kappe ut noe bolter eller gods i karosseriet for å komme til boltene osv når du demonterte noe? Eg hadde egentlig plan å prøve å løsne alle på en side først og så bytte en og en foring med å prøve å jekke eller bruke spett/brekkjern for å løfte karosseriet nok til å få ut foringene. :lol: #-o :oops:
Husker ikke kor mangen foringer det sto i ramma men har papir tegning over det en plass. men vist alle er like så må man vell prøve å finne ett sett en plass for en eller annen bil.. finner bare til 96mod caprice og 70 talls..



Blir sikkert kult med coilovers :)


De passa bra de altså, og de har ikke mye vandring i hullet i ramma. Jeg måtte jo sveise oppigjen nesten alle hullene. Ett par av den, fremme ved torpedoveggen, der hadde hullene rustet så mye at nesten hele foringa kunne kommet igjennom. Men måtte ikke kappe noe, hadde full tilgang til alle boltene under bilen :) husker ikke helt, rundt 14stk kanskje. Foringene jeg har brukt er fra 60-talls camaro tror jeg, så de har halve høyden cirka, men gikk fint det. Og de hadde samma diameteren, så tror ikke det er no fare og kjøpe noen fra tidligere år.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tir 06. Mar 2018 10:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Høres bra ut,mine er såpass skvisa at de tilsvarer kanskje samme høyden som de nye :wink:
Hadde vert digg med ett rammeløft også og skjekka tilstand på hulla selv og gjort en finish på ramma og,, får prøve å inspisere mest mulig under i fra først, ramma mi ser bra ut ellers.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Man 13. Aug 2018 11:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
På tide med en liten oppdatering. Har siden sist fått ordet opp det meste i motorrommet. Fant ut at en pumpedel på forgasseren hadde smeltet sund under brannen. Kjøpte derfor ett overhalingsett, fiksa pumpa og fikk rengjort forgasseren utvendig og innvendig, greit etter ca en times bruk hehe. Men pulveret fra apparatet hadde vist kommet inn i forgasseren, selvom luftfilteret satt på. Så greit å få gjort sikkelig.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Hadde egentlig tenkt å sende bort bilen når det kom til lakkering og sånt, men bestemte meg for å gjøre det selv. Gøy og gjøre alt selv! Jeg sprøyta den med epoxy i fjord bare for å "låse" den, sånn at det ikke skulle bli no rust, men det blir jo pusset bort når jeg forhåpentligvis pusser den rett. Hadde ikke trodd den var så bulkete, men jammen kommer det frem mange småbulker her og der.
Bilde

Bilde

Bilde

Fikk endelig kjøpt lim og limt scoopet etter 4-5år, nå er det endelig limt.
Limet skulle vist limes på bart metal, så målte opp og pusset ned. Tror det er nok lim til å flyte ut, så det ikke står no åpent metall. Kjedelig om det skulle begynne å ruste! Sprøyta på svart under scoopet, tilfelle man ser oppunder der. Også er panseret såpass bulkete akkurat ved scoopet, så for å få press på limet, så skrudde jeg der med skruer, ble en haug av dem, men var nødvendig for å få det jevnt ned til. Skruene tar jeg ut igjen når det har tørket sikkelig også blir det glassfibersparkel for å jevne det med panseret ellers.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Det var så langt jeg har kommet til nå. Jeg håper å bli ferdig med sparkling og retting av bilen, så jeg får sprøyta den med fyller i høst.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Man 20. Aug 2018 06:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Fikk gjort litt til i helgen. Limet til Scoopet hadde tørket, så pussa en over gang fra scoopet og ned til panseret, så brukte jeg først glassfibersparkel til å fylle opp det verste, der etter vanlig sparkel til å ta siste rest. Gikk dessverre tom for sparkel, så fikk ikke gjort mer enn nesten en side ferdig. Tror det skal holde hardt å få den sprøyta med fyller i høst, men får bare krysse fingrene og håpe været holder!

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2018 14:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kjekt å sjå framgang her, fått lakka den no? spent på ka farge det blir :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Fre 09. Nov 2018 12:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
OldisEinart skrev:
Kjekt å sjå framgang her, fått lakka den no? spent på ka farge det blir :)


Rakk ikke no lakk nå i høst, ble for kaldt for fort. Pluss at jeg bruker nok litt lang tid, vanskelig når jeg aldri har gjort det før :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tir 15. Jan 2019 23:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 10. Jan 2019 01:16
Innlegg: 28
rickf skrev:
OldisEinart skrev:
Kjekt å sjå framgang her, fått lakka den no? spent på ka farge det blir :)


Rakk ikke no lakk nå i høst, ble for kaldt for fort. Pluss at jeg bruker nok litt lang tid, vanskelig når jeg aldri har gjort det før :)
Spennede med framgang, gledes til og se med ferdig lakk

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Søn 24. Mar 2019 19:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 08. Feb 2017 06:47
Innlegg: 11
skjedd noe videre her da? :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2019 11:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Christer98 skrev:
skjedd noe videre her da? :)


Nei har nok ikke det enda, venter på varmere vær. Garasjen blir brukt til lagring om vinteren, så vanskelig å få gjort noe på vinterhalvåret :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Lør 27. Apr 2019 18:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 08. Feb 2017 06:47
Innlegg: 11
hva blir planen fremover da når du har fått capricen opp og gå igjen? hadde vært gøy og sett om du fiksa opp stasjonsvogn capricen eller vanen,, liker og se fremgangs motet til andre folk og hvor flinke folk er med og pusse opp bilene sine :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tor 02. Mai 2019 08:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Christer98 skrev:
hva blir planen fremover da når du har fått capricen opp og gå igjen? hadde vært gøy og sett om du fiksa opp stasjonsvogn capricen eller vanen,, liker og se fremgangs motet til andre folk og hvor flinke folk er med og pusse opp bilene sine :)


Vi får se hvordan det blir. Men stasjonsvognen er solgt, men vanen har jeg fortsatt. Plukka ned motoren og skulle til å bygge den opp igjen, men olja var full av bensin #-o så vet ikke helt hvordan det blir med den motoren, det vil vi se med tiden. Men har ett par andre biler jeg skal fokusere på før vanen. Har en GMC pickup som trenger litt oppmerksomhet, også har jeg ett bobleprosjekt som kommer før vanen :) har nok å drive med, men alt til sin tid 8) Skal så vidt begynne med gmc’n Nå i vår, der er det nok mest snakk om slitedeler i forstillingen for å få den gjennom EU-godkjenning. Mens bobla får vente til capricen er ferdig :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 176 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support