rickf skrev:
Bigbumper skrev:
Er ganske hel og pen, men litt og gjøre, og en lang vei før jeg får den slik jeg vil.
Er mange hobbymekanikere som har fiklet med det elektriske på denne, så det er et kaos av en annen verden. Ikke mindre enn 3 forskjellige alarmanlegg er montert!
Vurderer Fitech Go Street EFI 400 i denne til sommer/høsten siden Camaroen min får Holley Sniper EFI nå før sesongen. Hmm..
Hehe er vel nesten ikke å unngå ledningsrot i gammle biler. Men aldri hørt om eller sett så mange alarm systemer, nesten godt gjort!
Men hva slags forbedring gjør det med bilen? Går billigere, bedre og gjevnere? Og er det ett slags innspurtsysyem?
Nei, 3 alarmsystemer oppå hverandre var litt mye ja. Noe Bosch Bioalarmgreier, defa og defa
Det er et innsprøytningsystem ja, du bytter rett og slett forgassern din med en throttlebody elektronisk forgasser.
Oppkoblingen er latterlig lett, er 4 ledninger og holde styr på.
Så må man borre inn en lambdasonde i ett av eksosrøra, men her følger det med en sveisefri løsning.
Fordelene er myye bedre gassrespons, mindre forbruk - bilen lærer seg og tuner/optimaliserer seg hver gang du er ute og kjører.
Ett eksempel er en med en Bigblock pickup 4x4 som ligger nå på blandet forbruk på 1,4 mila, vinterkjørt med masse firhjulstrekk aktivert - det er passe bra!
Tung og starte på kald motor og choketull er historie.
Største jobben er vel og gjøre om bensinsystemet, for en må ha retur til tanken, og en må ha elektrisk bensinpumpe. MEN, det kan omgåes med og installere et Command Center - altså en buffertank som din gamle mekaniske bensinpumpe fyller, også står EFI-pumpe og alt man trenger for å videre fore EFI-forgassern med bensin oppi den.