AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 04. Sep 2017 15:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Den kammen er tilpassa kompressor eller lystgass. 244 grader eksos er helt unødvendig på en vanlig sugemotor med den kompresjon du havner på og vil resultere i dårligere respons.

Toppene..er det 180cc eller 200cc? Kanke være begge deler. Kan sikkert kjøpe bare toppene så kjøper du en kam tilpassa innsuget og toppene, fjærene, vippene og din bruk.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Sep 2017 15:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Bytt til dette settet, så tåler Vortec toppene høyere løft.
Om du vil kjøre med de pressede vippearmsboltene, eller bytte de til skrudde, blir en smaks sak. Det er litt på grensen, etter hva jeg har hørt.
https://www.alexsparts.com/new-vortec-b ... -lbs-seat/

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Sep 2017 20:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
kammen kan ikke brukes på min fikk jeg fortalt...men den følger med i settet...får bare selge den videre....skaffer en som er mer egnet til mitt bruk...Minges hadde noen forslag jeg fikk på mail i dag
er vel 200 cc på dei toppane

minges foreslo denne CS XE274H-10

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Sep 2017 21:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
toppene jeg har fått tak i har dobble fjærer....Crane 99838-16, kan jeg bruke disse med vanlig gasser uten presse og lystgass

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Sep 2017 23:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 20. Apr 2008 19:47
Innlegg: 20
Bosted: Denmark
fjærene går fint å bruke til den cam. 3000+ stallspeed og 3.73 eller 4.11 gearing i bagaksel så har du en sjov bil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Sep 2017 00:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
kimosabi skrev:
Er en roller blokk du har kjøpt? Da er en såkalt "LT4 hot cam" veldig fin til Vortec toppene. Rundt 10:1 i kompresjon der så har du en snappy motor. Jeg satt kammen på merket her og med denne og 1.5 vippearmer så slipper du å tenke på å slipe ned ventilstyringer osv. Vortec toppene har et lite handicap fra fabrikk og det er at de ikke liker stort mer enn .490 ventilløft. Man KAN dreie ned styringene litt for å få plass til mer løft, men her har du et forslag fra meg ihvertfall. 365hk og et fint moment som holder litt. Ta en stall på 3000. Gjerne 3500.



Blir det ikke vel høyt med stallspeed på 3-3500 med overdrivekasse og 3.08:1 i bakaksel utveksling ?

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Sep 2017 03:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Stall speed er relativt, og selv om du plukker en som holder igjen på 3000 på flatt jern så betyr ikke det at den ikke drar i det hele tatt på lavere turtall. Jeg kjører rundt med en liten 9.5tom som staller 3500 på flatt. Ved vanlig kjøring oppfører den seg akkurat som den svære ballongen bilen kom med fra fabrikk.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Sep 2017 03:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Ja de fjærene ekke så slemme så de går fint å bruke til den kammen minge foreslo.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Sep 2017 16:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
skal hente motoren/blokk og bunndel neste uke...rimelig spent på hvor dette ender....skal og hente en automat i aurskog

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support