AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 16. Des 2017 19:46

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 706 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 02. Jun 2017 12:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
På hjula igjen og testa, kassa slurer på siste værset men skal nok klare å få den fram og tilbake fra etterkontrollen ;)

har også merka at den har seget litt på dei nye framfjørene så liker høyden i grunn bedre nå, bigblock fjører som er lavest av dei alle variantene men alikevell stiv og med høy lastekapasitet,så den flyter fint nå på ujevn vei:)

På tide å bestille nye frontlykter og,reflektorene begynder å bli litt dårlige.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Jun 2017 22:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Tok ein finjustering av pumpelokket igjen i dag og skrudde det fast igjen. Denne gang med 2 store slangeklemmer for å sentrere kanten.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Jun 2017 14:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Merka servobeholderen var tom, aldri blitt sånn tom uten lekasje som før, må ha vert noke med når eg lufta bremsene og pumpe pedalen en evighet., får kjøpe noke dex3 olje i ferien og ta med å få på før pk igjen.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Jun 2017 16:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Skal ikkje være lett dette fotbrekk greiene til bremsene bak, ser ut som det kan være trommelen som er for slitt til at bremseskoene klarer å ta tak,er jo 5-6mm igjen på bremseskoa ,skulle ikkje tru dei var så slitt men, nå blir det å prøve med nye bremsebånd på nye trommler, målte trommlene og viste opp mot nesten 10" innvendig, har 9,5" trommler, så om dei skal måle 9,5" innvendig er de alt for slitt. Får håpe problemet ligger der, venstre bremsetrommel låser hjulet uten problem vertfall..men får bytte der og når delene kommer.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Jun 2017 17:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 20:00
Innlegg: 2446
Bosted: Tromsø
Så fotbrekket låser greit på det ene hjulet men ikke på det andre? Jeg hadde samme på Dodgen min.
Bilde
Hvis du ser under den fuzzy pumpa mi så går det et stag på tvers. Det hadde hoppet bak den ene bremseskoen på den ene siden, og dermed ble ikke oversiden av skoen holdt igjen slik at bakre sko ble presset ut mot trommelen av parkbremshendelen. Med staget på plass seilte den rett gjennom EU.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 26. Jun 2017 07:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Hehe, ja var det som hadde skjedd også, staget "gaffelen" hadde hoppet av ,av en eller annen grunn. men fant ikkje heilt ut kordan for pressa bremsebånda heilt ut via fotbrekket og kunne ikkje montere det for hand igjen, mistenkte at skoene blei pressa for langt ut slik gaffelen datt ned. hmm.. har jo den fjæra på ene sida også,og mener eg satte Gaffelen rett vei., men uansett så virka det som trommelen var utslitt og, justeringshjulet sto på nesten max og wiren var stramma bra til. så får håpe nye deler vil hjelpe på.

Ut på trommelen sto det noke max tall: 9,09 eller så sto det 9,59" om det var meint som max innvendig slitasje og at den skal måle 9,5" innvendig som Ny trommel var vertfall trommelen min langt over.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jul 2017 07:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Endelig er dette fotbrekk bremse mysteriet løst med, NYE deler. :lol: koffor i helsikken har ikkje eg tenkt på det før... #-o :oops:

De nye trommlene og klossene var heilt flate inni også,mens den gamle versjonen var spor i,og var noe drit å demontere bl.a
gammle trommlene var alt for slitt, vertfall på den mest problematiske siden. de nye trommlene viste 9,5" og de gammle nesten 10" så det var jo ikkje rart..

Nå skal det være lik bremsekraft på begge bakhjula,kunne skru heelt inn justeringskruen nå på beggesider, alikavell låg bremsebånda så vidt bort i trommelen så da var det bare å justere brekkwiren og begge hjula kan stå bom fast. :wink:

Lakka trommlene aswell for å unngå rusta på sikt..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jul 2017 10:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 20:00
Innlegg: 2446
Bosted: Tromsø
\:D/ hørtes godt slitt ut da ja...

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jul 2017 07:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Jepp,trengte bare å trykke så vidt inn brekk pedalen nå så sto bilen låst i litt nedoverbakke..hehe..og bremsene fungerer bedre nå under nedbremsing pga mer bremsekraft bak..
Oldsen er nå eu ok igjen, men på vei heim igjen begynte kassa å takke for seg,kjørte i Drive i ca 80km/t ,hørtes ut som det var litt hvinelyd,men usikker om det var dynamoreima som spanndt svakt eller om det var kassa som streta i mot,og lukta litt surt/svidd..for ett eller anna skjedde slik motor fikk motgang og hørtes ut som den vertfall ikkje gikk på 8 syl..aldri hatt den opplevelsen med motoren før,kunne virke som det var mye kondens i gammel bensin,men aldri hatt problem med det før heller.. i tillegg til kassa var slitt og hadde sikkert lite olje og,fordi den funket vertfall etter eg hadde stoppet midt på e39 å fyllt olje å sigla meg hjem på 2gir,og prøvde å kjøre i Drive igjen med normalt resultat,,så mulig det var lite olje som gjor at kassa tulla..men men.. viktigeste at eg kom heim i egen garasje :lol: nå sparer eg kassa til eg skal snu bilen å få rygga inn i nye garasjen der det blir kassebytte. så bilen blir stående frammover no uansett en stund til.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Jul 2017 08:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Var sjofør på en Buick Century 58 modell i helga, kul bil, men forferdlige bremser,, 1kreds, ingen bremsekraftforsterker, trommler rundt om, daugang i ratt og drog skeivt under nedbremsing :lol: og ingen seler. men dette skulle vist Eiger oppgradere etterhvert mtp bremser. var artigt alikavell

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Aug 2017 13:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Litt jobbing med garasje for tiden, vegg kledning og isolasjon er ferdig, veggene er beiset og alle vindu og dører og kanter har fått lister/foringer og er på tide å begynde på rydde ut å klargjøre for betonggolv og få lagt opp elektrisk videre fra sikringsboks osv..

Bilde

Bilde før alle listene kom på plass..som dere ser så står girkassa oppå bordet der...litt lettere å flytte på nå uten det meste av innmat. :lol:

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Aug 2017 08:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 12:21
Innlegg: 126
Blir en trivelig garasje det der! Og bilen da selvsagt 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Aug 2017 09:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Jau, begyndt å ryddet ut ting og tang nå,flytta girkassa opp i loft gangen, har brukt ett par feriedager til å smekke sammen ei tralle + andre småting, som blir brukt til å dra ut 2 søylerene pga det skal støypes golv snart... har også laga meg en girkasse klo modell som skal på plata til motorbukken,,denne blir sikkert bra,bare å få tak i 3x3cm eller 4x4cm stål og få kappa samme vinkler og borra i hol og skaffe noen større gjengebolter osv.

Bilde

Bilde

Gjekken som står oppå her er ett kjapt rep objekt da eg må sveise jekkestanga pga den har fått ett brudd nederst. denne skal bli reingjort og få nye hjul og lakkes, kjekt med stor jekk til stor bil :D

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Sep 2017 08:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Jau, da var Th Tranny kloa ferdigkappa og borra,må berre pusse vekk litt ujevnheter etter kappinga, blir brukt 16mm gjengestang og muttere i 18mm oppborra hol for finjustering av mutterene/gjengelåsningene før dei blir punktsveisa osv. Den blir nok korta inn litt og pga den bygger litt langt ned framme og bak,men må ta det til slutt.

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Sep 2017 07:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Jau, glømte å få borra hullet i midten og, der blir det justerbar gjengestang for å få kloa på kassa lettere.

Bilde

Bilde

Bilde

Skal også lage meg strekkfisk dynamostrammer da den orginale er håpløs og slakker seg etter hvert,i tillegg har eg bittelitt for brei reim for dynamohjulet sånn den slurer litt ved rusing.. så her skal dynamobrakett forlenges,strekkfisk gaffelen breddes å kjo og hei.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 706 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support