AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 09:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 23. Feb 2017 10:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kjøpt tilbake den nye motorbukken min eg solgte til "svigerbror",blei kjøpt inn for å ha det som monteringsbukk for Olds motoren og solgte den etterpå pga plassmangel,så nå har eg 2 stk igjen, men denne gangen skal eg lage meg en girkasseklo for montering av automatkasser.

Fikk Center supporten i går og denne har jo nye bushings i også, so om denne skal skiftes må eg dra ut hele senter innmaten for denne kan bare monteres ved å dreies inn på Reaction Carrien trommelen, så må monteres med hele center innmaten. I tillegg kan eg få montert nye seals på stempelet i centersupporten. ELLER eg kan gi f. og montere sammen kassa igjen og håpe på å rekke noe amcartreff i sommer.. #-o og ta det igjen seinere når løftebukken og slikt kommer på plass. :lol:

Noen som ser om bildene er alt for store? prøvde å bytte bildeadresse nå.

Bilde

Bilde

Lagde meg også litt mimrekunst fra en gammel diff som tok kveld en gang.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Feb 2017 22:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hehe kult minne... Bildene ser helt fine ut de.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2017 10:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Den er god,


Som nevnt tidligere (trur eg) er man flytta inn til "byen" pga kjerringa måtte litt nermere jobb og litt sånt,(til gjengjeld fikk eg lagd meg hjemmekino og kom litt nermere jobben også) men blir heilt kokko når ein ikkje får mekka like ofte som før skjølv om det er bare 10min kjøring med bil heim til bilene, men i går så fekk eg tid til å fortsette å pusse på bakfangeren som ligger i deler, masse grovrust men godset virker tjukkt enda,tok bare det verste med stålbørste og fekk slått vekk rustflak med noe meiselgreier, skal bruke maskinbørste og etterbehandle med olje og maling. Bil interessen begynder å blomstrer litt igjen så må få jobba meir frammover no. #-o #-o

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Mar 2017 11:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Før maling blei rusten børste bort med vinkelsliperbørste og smurdt på slik rustmelk greier og fått tørka godt, Fått lagt på 2 solide strøk med bangla lakk med ein liten squirt med ovartol olje i,og lagt på malingsfjerner utpå der det har rennt ut maling på utisden så får man sjå om det blir lettare å få vekk.

Bilde

Bilde

Bilde

Ellers fått satt clutchpakka via trykkluft i oljekanal på center supporten.

Bilde

Fått nye bærebruer som eg tenkte å sette i polyforinger,må først lage meg en halvmåne spacer å ha imellom godset for å unngå at de blir bøyd når foringene skal ut og inn.

Bilde

Testing av de nye nedstøva hevvy dutti fjærene,spendt på om disse går på plass om fjærkompressoren klarer å knipe de nok sammen til å smette de inn.. #-o #-o har lyst å ha bilen litt høyere og disse er de laveste men kraftigeste fjærene til b-body (orginale bigblock fjører) bl.a så får håpe den ikkje blir alt for høy heller. :oops:

Bilde

Å ikkje nok med det heller har eg funne meg ei solid stålplate som skal lages til for å lage girkassestand men som kan brukes på motorbukken og kan dreies rundt,dette blir selve festeplata til motorbukkplata via 4 M12 bolter..

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Mar 2017 10:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Då var nye shells og foringer satt inn og de oginale gummi foringene selges sikkert... kunna ha overhalt bærebruene som står på bil også seinere,har nye kuler også.,får se ka eg gidder.

Bilde

Bilde

Fått tak i vindavisere i krom.

Bilde

Bilde

Støtfangerdelene er vaska og klar for polering..gjenstår å fjerne malingsfjerner på hoved fangeren.

Bilde

Bilde

Refleksa skal vekk og.

Bilde

Fikk listekitt til alle dørene ut og innvendig,(+ dei to ekstra innv. som eg har kjøpt tidligere) blir litt jobb med det, bakrutene på dørene bak må jo ut for å få skrudd fast ny ytterlist, innerlistene stiftes fast i trekket. listene framme må snittes opp og bøyes til litt i forkant..lengdene ser riktig ut osv men må modifisere litt.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Mar 2017 10:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Okt 2016 10:52
Innlegg: 85
Sjå derjaa! Måtte listene modifiseres litt altså? :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Mar 2017 10:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Hehe ja, som du ser i framkant på dørene så går mine veldig langs oppover mens listene er mer bøyd, noe eg hadde glømt at mine dører hadde i formen, men dette er det nermeste eg kommer til orginal lister uansett så det får bare være,litt snitting med vinkelsliperen skal nok gjer susen.. :mrgreen: var overasket at det var lister innvendig også,,trudde det var bare ytterlister :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Mar 2017 11:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Okt 2016 10:52
Innlegg: 85
OldisEinart skrev:
Hehe ja, som du ser i framkant på dørene så går mine veldig langs oppover mens listene er mer bøyd, noe eg hadde glømt at mine dører hadde i formen, men dette er det nermeste eg kommer til orginal lister uansett så det får bare være,litt snitting med vinkelsliperen skal nok gjer susen.. :mrgreen: var overasket at det var lister innvendig også,,trudde det var bare ytterlister :)

Ahaaa! Jaa på Caprice åsånn so e der bøy der jaa :) Men blir vel braa! :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Mar 2017 22:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Usikker på om bildet virker, men nå har den vert på Pk og må skifte bakre fotbrekk wire,men det regna eg egentlig med sida den har veldig svak brems på høyre trommel,og strømpa utpå wire har gitt seg, ellers har verkstedet fått skifta nye fjører til meg, de var like lange som de gamle men mye stivere så bilen blei høyere, orginale Bb fjører fra eldre delta88, også satt på nye bærebruer med foringer å kuler :D var vist en del knot med å få fjærene på plass pga liten plass mellom bætebru og eksos,men de fekk det til..sitter bra lent bak i sofaen nå, egentlig fornøyd med høyden fremme nå, står litt ujevnt på bildet so er ikkje so voldsom høg.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Apr 2017 10:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
1 stk rustfri bakfanger ferdig. mangler berre å sette over horna frå den gammle siden dei var finere i krommen.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mai 2017 10:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Lite med bilder akkurat nå, men demonterte fotbrekkwire i går, men må av med innmaten på trommelen for å komme til, tok å såg litt nermere på bremsesilynder da disse trykk pinnene sto litt skeivt etter eg fekk av trommelen og rørte gummien litt og der tøyt det ut med bremseveske, skikkli guggen bremseveske også,såg det var litt rust på disse pinnene som går gjennom tetninga så har sikkert ikkje seala godt nok når den har stått skeivt akkurat der og da.. men skit au, eg bestiller ny alikavell og bytter bremseveska over alt,på tide, nådde nesten kokepunktet sist eg kontrollerte veska uansett med ett test apparat. Så da blir det litt meir mekking alikavell.

Ser langt tilbake i tråden at sist silynderbytte var i August 2012..så har vertfall gått 5 år

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 24. Mai 2017 12:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Då har den sida fått nymontert silynder, tok å pussa ned disse trykkpinnene for var litt overflaterust på,de nye tetningene på silynderen var små hull i og at regner med det går bra å bruke opp igjen pinnene slik det tetter bra nok.
Fått skifta bremseveska og blåst gjennom systemet og rensa beholderen, var heilt grusomt så den bremseveska såg ut,ligna på olje, bra tjukk,og masse drit oppi. då blir spennende om bremsene blir enda bedre nå.. skal skifte ut veska på den andre siden også,så får ta å skifte framme en annen gang da den er fortsatt ok.
Justerte bremseskoa og brekkwire til slutt.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Mai 2017 10:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
då var bakfangeren på ink en kjapp handpolish,angra litt på at eg ikkje pussa ned plastdekselet først og lakka det svart matt ellernoe,,,får prøve å fikse det eller når fanger skal ned igjen seinere,,, må nesten prøve å gjør karosseriet litt finere no siden fangeren er uten hull og rust :lol:

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Mai 2017 12:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 10:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Ser bra ut!! Hahahah må le, "blue drive" ja :lol:
Har et lignende bluemotion emblem på tanklokket selv :) :roll:

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Mai 2017 23:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Hehe, jau, kan hende det forsvinner og at det dukker opp ett søtt lite 5.7l merke der i stedenfor :lol:

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support