AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 19. Mar 2024 13:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 300.000.- for en lakkering?
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2017 18:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Er det sånne priser man må regne med idag for en skallakkering? Jeg er ute etter en full utvendig jobb, jeg kan sikkert plukke vekk lister osv men det dreier seg om en nedpussing, rustfjerning, grunning og lakkering utvendig vanlig hvit tett farge. Noe sveis kan påregnes på listhull.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2017 23:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Rustfjerning pleier å hoppe opp prisene voldsomt, spørs hvor mye det er snakk om. F.eks: hele gulvet, bagasjerommet med nytt metall osv.

Men 300.000 var overpriset i min bok for vanlige biler. Eller er det en Bugatti du skal lakkere? :D

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2017 04:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Hehe nei er en 70 Camaro. Det er en list som holder vinyltaket i nederkant bak og rundt under bakruta som er poppa fast og der er det endel bobler. Ganske sikker på at man må fylle inn litt stål der. Ellers så er det ikke noe spes annet enn litt overflate rust under tetningslister i døråpninger og sånt noe. Er en typisk amerikansk lakkering som er gjort på bilen. Dvs at det er brukt endel body filler.

Undersida på bilen er utrolig bra, ha sjekka gulv under matta og det er null hull. Bagasjerom begynner å få nålehull midt i men det skal jeg skifte sjøl.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2017 15:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 04. Apr 2009 23:06
Innlegg: 142
Bosted: Østlandet
Min erfaring er at så lenge man ikke kjenner noen så godt at man både får kompispris, dropper kvittering og kan delvis betale med gjentjenester er det nesten umulig å få gjort karosseriarbeid i Norge pga. pris. Jeg hadde sett på alternativer som Polen, Latvia, Litauen etc. hvor timeprisene hos gode karosseriarbeidere ligger på 300-350 kroner og ikke det femdoble..

_________________
'14 Tesla Model S
x-'04 Chevy Tahoe LT
x-'89 Chevy Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2017 12:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 18. Des 2016 20:21
Innlegg: 2
En kompis fikk lakkert en chevelle og rust fixet, for 25000 i overtorneå sverige, den bilen var ikke to plater lik farge og ellers dårlig forfatning..

Sent fra min E6553 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2017 23:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Jeg skal ringe litt rundt i Norge igjen men tror neppe jeg får prisvurdering under 100.000,-. En lakkering med rustsveis til rundt 25.000 høres altfor billig ut. Det er jo prisen for forbruksmateriell, grunning og lakk bare det.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mar 2017 00:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Tja, kan jo være at dei har tatt i beregning at dei vil ha platerein hele bilen, for så å ta en fullstendig lakkoppbyggning, det er sikkert for å sikkre seg mot problemer som kan oppstå ved å lakkere på andre og usikre produkter som er på bilen fra før.

Du bør sjekke med dei om dei har gitt pris for å ta den platerein og full oppbyggning, eller om det bare er for rustfjærninga, og nedmatting lakking

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mar 2017 14:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Jada de har nok tatt en "worst case" utgangspunkt og starte på nytt med blank metall. Virker som de fleste andre ligger på rundt 100-150.000,- når jeg beskriver ståa. Har plukka ut varmeregister osv denne uka og da måtte innerskjerm av. Så da på undersida skjermen var det piggsvin så den skjermen har nok vært "retta" tidligere. Mye herlig man finner på gamle biler. :)

Noen som har syredyppa karosseri før? Eller er det blåsing som gjelder fortsatt.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mar 2017 23:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Ja har nok lagt seg på worst case pris, men så er det jo også veldig vanskeligt å gi en pris på en slik jobb også, for det kan være mye rart som dukker opp når en begynner å jobbe.
Også det å bare matte over og legge ny lakk kan være en utfordring, da en kan risikere reaksjoner mellom det vi bruker, og det enkelte bruker i usa.

Syredypping virker bra det, men da vil jeg anbefale og reise til England å få det gjort der, er et firma der som er veldig bra, og dei grunner bilen også, (husker ikke i farten om det var grunningsbad, eller elektrostatisk grunning) slik at det kommer grunning til overalt så kvaliteten på jobben blir perfekt.

Tror ikke det er noen i Norge som har både syredypping og grunning under samme tak, og dei som ikke grunnel, legger på en spesial film på karosseriet, som må vaskes av med vann før du kan klargjøre og grunne den, og da risikerer du at du ikke får grunning inn i alle kriker og kroker innvendig i kanaler etc, så sant du ikke sender bilen til noen som driver med elektrostatisk grunning/lakkering

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Mar 2017 08:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Jeg har en svoger som driver stort innen lakkering. De driver bl.a med oppretting og lakkering av gamle biler som har vært med på classic racing, og det er jo stort sett dyre gamle veteranbiler. Og I de tilfellene så er vel ofte forsikringsselskapet med på å betaler morroa. Har du en bil med en verdi på 1 mill ++, så vil jeg tro forsikringsselskapet krever en skikkelig jobb!?
Jeg kan Ihverfall anbefale å sjekke ut litt priser og garantier hos dem:
www.autolakkservice.no

Terje


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Jan 2018 12:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 22. Jan 2018 11:09
Innlegg: 5
300 000 er mye i toppen av hva det skal koste. Det er ikke en billig operasjon du trenger på bilen, men hvis du ser deg rundt, er jeg sikker på at du kan kutte en god del av prisen.

_________________
Finn de beste reservedelene på billligvvs: https://www.billigvvs.no/Reservedeler-Tuter.html


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support