AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 14:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 23. Jan 2017 20:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Jeg prøver her: jeg har en 83 trans am, hvor bremselys plutselig (jeg veit ikke om det har virket før, da jeg akkurat har kjøpt bilen ) kuttet ut . Det sitter 2 stk "brytere" på bremsepedalen, hvor ledningene er av på den ene. Den ene ledningen er hvit, den andre brun (?). Jeg har fjernet førersetet for å komme bedre til, men finner ikke enden på de 2 ledningene. Noen som kan hjelpe meg med dette, da jeg IKKE er noen elektriker!?
Noen som veit hvor jeg får tak i et koblingskjema, som "alle" skjønner noe av?
Fins det noen koblingskjema er på norsk/svensk til en slik bil?

Blir KJEMPEGLAD for all hjelp og råd! =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2017 11:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Apr 2009 20:20
Innlegg: 24
Terje H skrev:
Jeg prøver her: jeg har en 83 trans am, hvor bremselys plutselig (jeg veit ikke om det har virket før, da jeg akkurat har kjøpt bilen ) kuttet ut . Det sitter 2 stk "brytere" på bremsepedalen, hvor ledningene er av på den ene. Den ene ledningen er hvit, den andre brun (?). Jeg har fjernet førersetet for å komme bedre til, men finner ikke enden på de 2 ledningene. Noen som kan hjelpe meg med dette, da jeg IKKE er noen elektriker!?
Noen som veit hvor jeg får tak i et koblingskjema, som "alle" skjønner noe av?
Fins det noen koblingskjema er på norsk/svensk til en slik bil?

Blir KJEMPEGLAD for all hjelp og råd! =D>

Det at det er fjerna ledninger på bryter på bremsepedalen. er vel at det er ombygd til europeisk standard på lys. Skaff deg et voltmeter og begynn med å måle hvor du har strøm , inn til bryter og videre til bremselys, sjekk sikringer først da


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2017 14:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
camaro355 skrev:
Terje H skrev:
Jeg prøver her: jeg har en 83 trans am, hvor bremselys plutselig (jeg veit ikke om det har virket før, da jeg akkurat har kjøpt bilen ) kuttet ut . Det sitter 2 stk "brytere" på bremsepedalen, hvor ledningene er av på den ene. Den ene ledningen er hvit, den andre brun (?). Jeg har fjernet førersetet for å komme bedre til, men finner ikke enden på de 2 ledningene. Noen som kan hjelpe meg med dette, da jeg IKKE er noen elektriker!?
Noen som veit hvor jeg får tak i et koblingskjema, som "alle" skjønner noe av?
Fins det noen koblingskjema er på norsk/svensk til en slik bil?

Blir KJEMPEGLAD for all hjelp og råd! =D>

Det at det er fjerna ledninger på bryter på bremsepedalen. er vel at det er ombygd til europeisk standard på lys. Skaff deg et voltmeter og begynn med å måle hvor du har strøm , inn til bryter og videre til bremselys, sjekk sikringer først da

Hei. Ok, hvis det er bygd om, så skjønner jeg hvorfor det sitter 2 stk brytere på pedalen. Da kan jeg vel bare fjerne den som ikke er koblet til, og måle meg ut fra den som sitter der tilkoblet da, eller?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2017 15:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Har du oransje blinkelys bak? Da er nok lysene bygget om ja. Enkleste måten det gjøres på er å hente strøm fra blinklysene fremme til ryggelys bak og montere oransje pærer, så henter man strøm rett fra bremselyspedalen bak til 21w på baklysene. Hvis du ser på den uoriginale ledninga koblet inn på 5/21w-pæra i baklyset så vet du hvilken farge du skal lete etter fremme med bremsepedalen. Skal nok kun være strøm på den ene bryteren.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2017 19:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 05. Aug 2011 19:34
Innlegg: 70
Bosted: Haddal
Bryter nummer 2. er for å låse opp Lock-up'n på kassa ved bremsing..

_________________
Manta -72 2.4.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2017 20:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
Hei AV-100. Ja det har sittet ettermonterte blinklys bak, men siden det er lovlig å gjøre bilen original nå, så vil jeg ha de røde blinklysene bak.
Så hvis jeg forstår deg riktig, så skal jeg finne igjen samme fargene på bryteren foran, skal jeg finne igjen bak?
Selv om ledningene er kuttet ved bryteren foran, så skal jeg vel også finne igjen "resten" av ledningene under dærshbordet?
Er det slik at bremselys ledningen har en farge, (hver "kurs" har sin egen farge)?

Beklager min mangel på kunnskap, men jeg er dere evig takknemlig....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Jan 2017 20:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
muren motorsport skrev:
Bryter nummer 2. er for å låse opp Lock-up'n på kassa ved bremsing..

Se der ja!
Nå lærte jeg noe I dag også!
Takk skal du ha muren motorsport!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Jan 2017 19:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 09. Jan 2017 04:40
Innlegg: 122
Bosted: Sander I Sør-Odal
HURRA!
Etter å ha fått gode råd her, så løste alt seg: gikk på "bakfra", og fremover til sikringsboksen. Og så fant jeg frem gardintrappa, og gravde meg oppover. Fjerna gammelt ræl fra noe gammelt stereo "greier" med hekkesaksa, så... jeg fant jeg fant! Jeg fant de ledningene som hadde sittet på bremselysbryter'n, kobla de til igjen, så nå virker alt bak: bremselys, røde blinklys og ryggelys osv... hehe...

Som sakt før: jeg er SÅÅÅ glad for all hjelp mann får her inne!
Tusen takk for hjelpen!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support