AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 05:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 09. Jan 2017 20:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 09. Jan 2017 20:31
Innlegg: 1
Heisan.
Jeg har en 04 Tahoe med litt klunkelyder fra understell. Veldig irriterende å ha sånne lyder, når bilen er veldig stille ellers. Bilen er gått 154000km og jeg har byttet en del kuler i hjuloppheng, uten at klunkinga forsvant. Gikk over alle ledd for et par dager siden og lirket på mellomaksling(til bakaksel), der var det litt slark sideveis. Er det vanlig og kan det være den som lager lyd? Det er ingen oljelekkasjer å se på drivverk, selv om det er litt slark. Noen som har vært borti lignende?
Mvh
Jossi


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Jan 2017 11:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 21. Mai 2007 23:19
Innlegg: 1
Bosted: Flåklypa
Hadde en 00 Tahoe med en irriterende og vedvarende klunkelyd som oppsto ved skifte fra motorbrems/nøytralgass til gasspådrag. Lokaliserte feilen raskt til å komme fra transferkassa, så fikk det lokale amcar-verkstedet til å overhale denne. De byttet kjede, lagre og sikkert noe mer inni der. Eneste kjipe var at ulyden ikke ble borte.

Etter litt fintenking kom jeg til at feilen måtte ligge i planetgirmekanismen. Den ble ikke byttet ifm overhaling nemlig. Verkstedet innrømmet noe beskjemmet at denne burde vært byttet samtidig, og tilbød seg å bytte denne kun for delekostnadene. Kunne vært interessant, hadde det ikke vært for at jeg ble drittlei hele bilen etter et totalt bremsebortfall som oppsto like etterpå. Så da byttet jeg inn faenskapen i en 07 TLC 120. Noe mindre problemfylt bilhold, men savner Tahoe og V8.

_________________
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support