AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 08:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 95 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2016 06:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
.


Sist endret av Skar87 den Tor 18. Aug 2016 21:33, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2016 06:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Ser det eg har mye arbeid ijen hehe

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Man 15. Aug 2016 21:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Noen flere som har en mening om va som kan ver gale? Master eller proporsjons ventil?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Tir 16. Aug 2016 09:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hvis du allerede har lekkasje på masteren så hadde jeg startet med å bytte den ut. Er du sikker på at du engang har proposjonsventil? Forskjellig bremsetrykk justeres med større stempel på callipre forran enn på stempel på hjulsylinder bak.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Tir 16. Aug 2016 09:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Som du ser på bilde så ser du at der er fukt rundt. Da må jo der ver ei lekasje.. hvordan ser den ventilen ut? Har noe under bilen som røra er kobla inn på.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Tir 16. Aug 2016 11:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 14. Sep 2009 08:46
Innlegg: 58
Sitter mest sansynlig på innsiden av rammevangen rett under masteren. Viss den ikke henger på masteren.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Tir 16. Aug 2016 11:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 14. Sep 2009 08:46
Innlegg: 58
Kan også nevne at om bilen din opprinnelig hadde tromler på alle 4 så er det en distribusjons ventil som henger på samme plass og ser ganske lik ut. Den leverer likt trykk til alle hjul. Anbefaler og bytte både master og ventil. Bremser er ikke noe å spare på, tross alt den viktigste delen av bilen :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Tir 16. Aug 2016 11:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Sarpsborg sa ingenting om at der var opprinnelig trommler fremme så da regner eg med alt er orginalt så.. han sa eg sku sjekke en bryter på proporsjons ventilen også sender han repsett til masteren.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Lør 20. Aug 2016 20:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
da har eg skiftet olje giveren.. jekk fint på tomgang i 30min før oljelampa bejundte og blinke.bør eg skifte den?
tempraturen steg til tett under 220f. liker ikke helt det her.. frykter der kan ver noe annet og som er gale i motore. selv om rådelager er skiftet før eg kjøpte den hmm


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Man 22. Aug 2016 12:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Sett på et manometer og mål hva trykk du har.

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Fre 26. Aug 2016 19:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Da har eg fått skiftet oljepumpa.. Lyset sluttet og blinke :)
Motoren blir forsatt varm. Kom opp i 220F idag etter den hadde stått og gått på tomgang i 30min.

Sent fra min D6603 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Fre 26. Aug 2016 19:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Skar87 skrev:
Da har eg fått skiftet oljepumpa.. Lyset sluttet og blinke :)
Motoren blir forsatt varm. Kom opp i 220F idag etter den hadde stått og gått på tomgang i 30min. Stoppet den sokom der ut vann fra overløp slangen :(

Sent fra min D6603 via Tapatalk




Sent fra min D6603 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Fre 26. Aug 2016 19:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Har også skiftet mastersylinder.
Bremse lyse i dashen lyser. Det kan vell ver trykk forsjell fremme og bak? Prøve å lufte ijen på gammle måten kansje?

Sent fra min D6603 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Lør 27. Aug 2016 01:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 14. Sep 2009 08:46
Innlegg: 58
Proporsjonsventilen har en sender som tenner lampa om det er mangel på trykk. Lufta du masteren skikkelig før du monterte den i bilen? Såkalt bench bleeding.

Når motoren koker over så er det mange ting som kan være synderen. Er det en vanlig mekanisk vifte du kjører så kan det være alternativ me en clutch vifte eller lignendes. Sjekk termostat, vannpumpe, lekasjer eller luft i systemet. For lite fortenning er også en vanlig grunn til overoppheting.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 76 El Camino
InnleggSkrevet: Lør 27. Aug 2016 07:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 01. Jan 2016 10:55
Innlegg: 68
Ja eg luftet masteren.. Mest sannsynli luft som gjør d..skiftet hjulsylinder og et rør...
Ser ingen lekasjer og termostat og vannpumpe er ny.. Tenningen ligg på 8 grade nå...

Sent fra min D6603 via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 95 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support