AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 08. Apr 2016 16:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 14:10
Innlegg: 26
Hei
Har oppdaget vannlekkasje på førersiden på Mercury Marquise 1977. Har noen vært borti det samme og lykkes med å stoppe lekkasjen? Antar visker/drenering/torpedovegg er mye av det samme på alle Ford-produkt i perioden!

Hvor skal jeg begynne! Har tatt bort tepper og ser det er vått over bremsepedalen på innsiden av torpedoveggen, så vannet kommer inn i det området - mest sannsynlig! Jeg ser fremme at det er mange gjennomføringer i torpedoveggen, men det er vel heller tvilsomt at mye vann skal komme inn der via slanger osv. Det går også ei ganske tykk gummilist hele veien mellom motorrom og visker "avdeling" som sikkert kommer i klem når panser er nede og skal hindre at masse vann renner den veien.

Det er to rister på begge sider (luftinntak!) under viskerene som må bli fylt med vann ved nedbør da det er ikke noe som stopper vannet for å renne nedi der. Kan det være at noe er tett der? Ellers så skal vannet renne naturlig ut gjennom fremskjermene på hver side, og det ser greit ut ved første øyekast.

Det er noe skikkelig herk med vannlekkasje, men jeg gir ikke opp før jeg har funnet årsaken. Det kan ikke være noe i veien med varmeregisteret da vannet kommer når bilen står stille.

Håper noen kan hjelpe!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Apr 2016 17:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Har ikke hørt at bilen må bli fyllt med vann før den stopper selve vannet komme inni bilen før.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2016 19:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Vil tippe at synderen er frontruta. Gamle gummilister tørker inn og tetter dårligere.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 13. Apr 2016 17:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Apr 2011 14:10
Innlegg: 26
Takk for svar☺ - etter litt leiting fant jeg årsaken. Det var en pakning rundt en vaier som gikk gjennom torpedoveggen som hadde sklidd ut av stilling. Nå er hullet tettet og bilen tørr☺


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support