AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 09:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2016 16:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Fortsetter videre i tråden min her.
Har nå fått nye problemer med abs en,virker som den mister bremsekraften og blir hard etter to oppbremsinger uten noe hard bremsing.(vacum ?) Følest egentlig som om du bremser på glatt underlag og kjenner at abs kobler inn,men dette er på tørr og bar veg,men pedalen blir hard og virker normalt til neste oppbremsing.Har 2 alternativ at de kan vere vacumpompe som holder på å ta kvelden eller at de kan være den abs pompa som ligger på ramma under bilen.Har tidligere prøvd å få lest av feilkoder på Ford verksted uten resultat.dem sa den gang at dem ikke fikk kontakt med abs module som ligger på ramma.Etter mye att og fram har eg enda ikke fått skiftet den da eg fikk feil deler fra vedkomende eg skulle få den tilsendt fra og har ikke maset noe mere på den da lampa ikke lenger lyser etter at eg skiftet bryter på bremsepedalen ??.Håper noen kjenner igjen tilsvarende problem og kan gi meg et hint videre.
Virker som når eg bremser at abs en slår inn som om den glepper på bremsene,slipper litt på pedalen og den blir noe hardere.Kjenner de godt i pedalen som om eg skulle bremset på snø.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Apr 2016 19:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Hmm ingen som har vert bort i samme problem ? har sentralen liggende så får vel prøve å skifte den å håpe.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2016 20:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 05. Jan 2011 08:31
Innlegg: 3
Fant du ut av problemene ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Jul 2016 15:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Er ikke sikker på om problemer er funnet,men har skiftet abs module og er noe betre men kommer i ny og ne enda.Har og skiftet vacumpumpe.De eneste eg ikke har gjort nå er å ta av bremsene bake for å justere dem så den tar likt da den ikke er helt rett der men de får bli etter ferien.Har som skrevet tidligere i posten her fått bilen scannet på verksted og der meinte dei at de var abs mudule som var defekt.Har nå satt på en brukt og etter den vart satt på har problemene vert nesten borte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support