det er nok mye samme konstruksjon som jeg har brukt, salv om min er dobbel sakseløft med mere løftehøyde. (Techlift S6)
Luftbehovet er lavt, dette er kun for å utløse sperrene når du senker bukken. Det er sperrer som låser seg til et tannstag som sørger for at bukken ikke kan falle ned om en slange skulle ryke etc. Disse bruker du trykkluft for å trekke tilbake når bukken faktisk skal senkes.
1 fase går fint til den jeg har i hvertfall, godkjent for 3,5 tonn.
tilgangen under er god, men ikke like god som en tosøyler. Du kommer jo fint til girkasse, motor, eksos etc, men kanalene osv er det værre med. så det kommer jo an på hva du har planer om å gjøre. En tosøyler holder også bilen litt mer stabilt, nåpr du løfter høyt med en saksebukk så blir saksen smal, noe som fører til at bilen kan flytte litt på seg. Dette er jo normalt, men vil kanskje kunne oppleves som litt ruskete med en svær caddy på toppen
Husk at bukkene skal boltes fast skikkelig. sørg for at du har en skikkelig betongplate som du veit tilstanden på. Selv benyttet jeg en tube med tokomponent boltlim og et M16 gjengestag som jeg limte fast i hullene for å gi feste. Sitter betraktelig bedre enn ekspansjonsbolter etc..
Se ellers byggeloggen for garasjen min:
http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=23&t=21954