AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 08:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 10. Nov 2014 22:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Pappa Wolf skrev:
Flott jobbet.
Bare husk, at fjærene skal ha litt tid til å sette sig. Bare så du ikke begynner å kappe eller varme for å senke den.

Takk for det.
Syns fjærene er litt stive og. Har ikke kastet de gamle enda, den ene er knekt i bånn, så det er jo mulig å kappe de en ring.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2014 11:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Det var mye mer rust i taket enn jeg hadde sett for meg, angret litt på at interiøret var satt inn.

Bilde

Malte taket med owatrol,

Bilde

Måtte bruke endel tid på å dekke til, for å sprøyte owatrol på sidene, foran, og ned A-stolpene.

Bilde

Begge hjørnene brakk jo av, men limte med araldit 16timer herdetid, ser ut som det holder..

Bilde
Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Sist endret av Chevy63 den Søn 16. Nov 2014 11:45, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2014 11:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Har mer end en gang brukt glassfiberstrie til å lime hjørner med.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 23. Nov 2014 16:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Ny frontrute satt inn, litt for mye krum i hjørnene oppe, så da vil jo ikke listene passe slik de skal. Glad jeg ikke måtte lage ny kant i toppen, for da hadde jeg vel trodd det var jeg som hadde bomma.
Måtte skifte register, og toppen på varmeapparatet måtte av. Da jeg fjernet gammel tettemasse så jeg rust, ikke akkurat overraskende, men måtte nå ut med hele apparatet.
Slipte reint og hadde på rusteter, zinkspray, og lakk. Fikk sveisa igjen hullet etter defa varmeren også.
Hadde på butylteip rundt kanten øverst, og smurte på karosserikitt, håper det holder tett.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jul 2015 14:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Har ikke tatt meg tid til å oppdatere før nå, begynte på motor forrige fredag. må prøve å rekke 4 juli.
Litt trist og heise ut 383, men nå er det tid for EU kontroll, og da må alt være på stell. :(

Bilde

Visemotor gjøres klar. :) Nå ble Chevy orange valgt som farge.
Motoren bygges fra nyborra 0,30 to-bolt blokk.
Ny Eagle veivaksel std. lager.
Ny original bunnpanne.
Flat top stempler fra Speed Pro
Scat I-beam alu råder, ikke smidd, men sterke nok til mye power.
Helt ordinær moderat flattappet kam. Husker ikke specs i hodet.
882 topper, var det jeg hadde for hånden.
Edelbrock fireport innsug for spreadbore gasser.
Carter 600 forgasser, ut av boksen.

Bilde

Litt setbacks må det jo være, når man har dårlig tid til 4 juli, ellers er jo ikke alt som det skal være. :wink:
Var ikke gjenget opp til brakett for servo på denne blokka, så da var det fram med drill, og sluttgjengetapp(eneste jeg hadde) så da tok det et par timer og få gjenget opp, måtte være forsiktig, så blokka ikke sprakk.

Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 09:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Bilen ble vist med ny motor forrige uke, og skilter ble hentet torsdag. :D
Nå var jeg og sønnen i huset i full gang med litt detailing på Capricen, før 4 juli.

Etter at bilen ble vasket med PrickBort og clayet, så den slik ut. (Den claybaren ble møkkete)

Bilde

Dette var det som ble brukt.

Bilde
Bilde

Roterende ble brukt først, med Scholl s3, og gul pad, for å slipe ned vaskeriper, og små riper.
Må være veldig forsiktig ved hjørner, og kanter, så man ikke sliper gjennom lakken, maskere hvis man er usikker.
Når du har kjørt over med den, så har du laget små riper i lakken, såkalte swirls.
Her har jeg tatt et lite felt. Ikke så lett å se på bildet kanskje, men det ble stor forskjell..

Bilde

Deretter må man kjøre roterende og Scholl s17+ og svart vaffel passer bra til den.
Brukte roterende med Scholl s30+ med orange pad, men fikk hologrammer på panser, så da ble DA maskinen hentet fram, kjørte det samme med den, s30+ med orange pad, da var panseret uten swirls, og hologrammer.
De ripene på forskjermen ved antenna, ble helt borte. :)
Var litt jobb, men vel verdt det.
Taket og resten av bilen ble bare kjørt over med roterende og s17+, og svart vaffel.
Deretter la vi på Colonite sealer.

Bilde
Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 09:51 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Ser flott ut.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 10:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Takker :)

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 14:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Her er vi fremme i Lillestrøm 4 juli.
Er vel et bedre bilde på poleringsjobben.
Bilde

Sammen med en kompis som også kjører Caprice.

Bilde
Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 19:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kule bilder, Veit du delenr på framfjærene dine?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Jul 2015 09:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
OldisEinart skrev:
Kule bilder, Veit du delenr på framfjærene dine?

Har det ikke foran meg, men kan finne det. Kan ikke skjønne annet enn at det er feil fjærer, men det var bare et valg til denne bilen. Har vel kjørt ca. 70 mil nå, og de er like stive, og bilen er like høy. Bilen må ihvertfall ned foran, for å få det riktige stuket.
Tok vare på de gamle fjærene. Den ene var knekt nederst, der de pleier å knekke. Har kappet av de en runde, slik at de er like lange. Fikk ikke tid til å montere de før avreise. Er en del småtteri som står igjen. Måtte prioritere å skifte servopumpe, og dynamo bl.a.

Servopumpa og braketten var så rustent at det måtte jo lakkeres, og da er det greit å ha GM's verktøy til jobben. Måtte bruke litt varme på snuta, må være forsiktig, så simringen på pumpa ikke tar skade.
Bilde
Bilde

Har ikke bilde av ferdig kappet, og lakkerte fjærer, men det kommer.

Bilde

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Jul 2015 16:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ok, ja de var jo litt høgt fremme, tenkte å sette på noen kraftigere fjærer forran, de heter Moog 5032 bl.a som er til fullsize biler med bb osv. Vil få heddersa litt mer opp fra bakken og siden motor er litt tyngre nå også,, men håper ikke de blir så høyt som din, hehe. Du får se om du finner delenr en gang :) fjærene er muligens like på våre biler.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 09:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
OldisEinart skrev:
Ok, ja de var jo litt høgt fremme, tenkte å sette på noen kraftigere fjærer forran, de heter Moog 5032 bl.a som er til fullsize biler med bb osv. Vil få heddersa litt mer opp fra bakken og siden motor er litt tyngre nå også,, men håper ikke de blir så høyt som din, hehe. Du får se om du finner delenr en gang :) fjærene er muligens like på våre biler.

Har kasta esken, men jeg har pakkseddelen. Ifølge den skal jeg ha MOG-5402, som er riktig for denne bilen med ac. Kan ikke skjønne annet enn at det må være feil. Virker som jeg har fjærer til heavy duty truck, med diesel.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 12:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Ble virkelig bra denne =D> Syns den egentlig var litt tøff med høgda i trynet :lol: da en som oftes ser skamsenka pilsbrakker

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 21:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Road Devil skrev:
Ble virkelig bra denne =D> Syns den egentlig var litt tøff med høgda i trynet :lol: da en som oftes ser skamsenka pilsbrakker

Takker, det er ikke noe mål å få den ned på bakken, men å få den litt mjukere foran, så synker den vel litt lenger ned også.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 52 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support