AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tir 09. Jun 2015 12:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 04. Jun 2015 09:48
Innlegg: 7
hei eg har ein Malibu med gåen 350 kasse men så har eg ein 4l80 kasse på hand, vet noen om de passer rett i? :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tir 09. Jun 2015 12:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 822
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Den passer på motoren, MEN det er også det hele...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Ons 10. Jun 2015 10:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Krever ny mellomaksling, husker ikke om yoken passer. Og har du hjernen til kassen?
Mulig at du må massere kardan tunnelen for at få kassen til å sitte.
Og modifisere girkasse festet.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Ons 10. Jun 2015 15:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det er mulig du må masse tunnelen litt, mest sannsynlig flytte girkasse festet. Og så er jo denne kassen styrt elektronisk så du må ha en trans controller, fra TCI, compushift el. lignende.
Er jo en kjempefin girkasse dette, men ikke bolt on nei.

Litt usikker men godt mulig du må forlenge eller korte inn mellomakslingen også.
TH350´er vokser jo på trær. Ville bare satt inn en sånn i sommer sånn at du får kjørt og heller tatt 4l80e byttet til vinteren. Mine 2cent.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tor 11. Jun 2015 10:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 04. Jun 2015 09:48
Innlegg: 7
takker for svar men blei 350 ja så nå e sheriff bilen oppe å går igjen :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tor 11. Jun 2015 11:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 04. Jun 2015 09:48
Innlegg: 7
men er de noen som vet om forsterknings kit til desse kassane? :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tor 11. Jun 2015 14:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Til 350 eller 4l80e ?

De er begge veldig sterke, th350 og 4l60e er "smallblock" kassene mens th400 er "bigblock/heavy duty" kasser. En god th350 med små modifikasjoner KAN være holdbare opp til 700hk, men alt over 450-500hk er et sjansespill. Bygde og mildt modifiserte Th400/4l80e er gode opp til så mye effekt at det ikke er no moro engang ;)

Problemet er myke girskift når man begynner å få litt effekt, spesielt 2-3 gir. Det betyr at clutchene slites og til slitt klarer ikke kassa og dra motoren ned på turtall nok til å legge inn 3. gir under fullt pådrag. En easyfix på dette er å innstallere shiftkit, da blir det litt høyere linjetrykk inn til clutchene ved giring, og kassa girer hardere, raskere, mer kontant og clutchene slites ikke like mye og kassa varer lenger.
Det er også lurt å vurdere å bytte til annen element sprag, denne mener jeg har som funksjon å holde igjen første gir når andre gir er gått i, stoppe den roterende massen til første gir. Kan ha lett for å ryke ved høyt turtall og raskt girskifte. Er vel 8 originalt, og kan oppgraderes opp til 36 (fritt etter husken, så her kan talla være feil).

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Fre 12. Jun 2015 12:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 04. Jun 2015 09:48
Innlegg: 7
så de du sier at viss eg setter i shift kitt på 350 kassen så kan eg kjøre med 400-500 hk med god samvittighet? :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Fre 12. Jun 2015 12:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Nope ;) Vakke helt det jeg sa men... ikke så langt unna heller.
Med shiftkit og noen enkle modifikasjoner og bra stand på kassa så tenker jeg 450-500hk bør gå bra en stund. Og jeg hadde helt sikkert gjort det selv;)

Du kan lese litt her; http://www.jakesperformance.com/TH350.html

Disse bygger meget bra kasser og man kan stole på det de sier.

Fulgte anbefalingene til modifisering av th400 kassa mi og gjorde jobben selv. Blei veldig bra og er en super kasse nå.

Th350 er lettere, stjeler mindre effekt men også svakere. Kan jo prøve et shiftkit og gi den nye clutcher, det koster jo ikke mye og kjøre til det ryker. Og heller konvertere til th400 seinere hvis det blir behov. Convertern passer om hverandre.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Man 15. Jun 2015 10:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 04. Jun 2015 09:48
Innlegg: 7
hmm tenkte egentli og overhale og forsterke den gamle 350 kassen men da bør eg kansje heller investere i ein 400? og bygge den sterkere? og vill 400 kassen passe rett i eller er den lengre/større? :)
takker så meget for svar :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Man 15. Jun 2015 10:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ja bygg heller på en th400. De er mye kraftigere.
Det er noe forskjell på lengden ja dessverre.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tir 16. Jun 2015 09:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 04. Jun 2015 09:48
Innlegg: 7
ja så då må eg korte inn mellom akslingen eller kjøpe ny =P~


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 4l80 i malibu
InnleggSkrevet: Tor 02. Jul 2015 13:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Er vel greiest å korte den du har eller få tak i en annen slik du kan bygge tilbake.... Yoke'n er forskjellig.

Traversen skyver du bakover og borrer nye hull. Var det jeg gjorde på Camaro'n. bare å måle ut lengen å borre før du setter kassa i. greit med litt plass...

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support