Enn så lenge ligger tanken nede på gulvet under bilen. Defekt bensinføler. Tross alt har den holdt følge med bilen i over 40 år, så da er det kanskje greit med bytte. Var j---la klurete å få tanken ut, men forklaringa kom da den endelig var nede og jeg åpnet lokket der føleren ligger. Full tank... Jeg var sikker på at det skulle være betydelig mindre oppi, men dengang ei.
Good news er at den er rustfri inni, og ikke noe grums. Også good news er at det ikke fantes rust over den, dvs bagasjerom.
Spørsmålet nå er om jeg rett og slett monterer gammel defekt føler, og heller tar tanken ned igjen når ny føler annkommer. er ca 14 dager leveringstid på ny, og tror ikke jeg orker å vente så lenge uten å kjøre litt, hvertfall ikke nå som våren kommer for fullt.
Har også fått byttet hjullager framme. Tidligere i denne tråden nevnte jeg at klikke klikke lyden framme forsvant etter at jeg greasa opp hjullagerene. Vel..det varte ikke lenge før den lyden kom tilbake. Så da krøyp jeg til det berømmelige korset. Skrudde av hjul og caliptere, og leverte inn skivene til Anker.
Så nå er det null klikk, og bare "Made In USA". De gamle lagrene var broket gjeng med opphav både fra Japan, USA og Canada..
Venter også på nye bakdekk, Cooper Cobra 255/60/15. De gamle bakdekkene har sikkert rullet på mye dårlig asfalt, for plutselig var de nesten helt blankslitte. Pussig.