AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 04:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 08. Apr 2015 09:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gratulerer, det var flott, :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Apr 2015 10:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 22:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
needtorque skrev:
Suksess!! :D :D :D akkurat tilbake etter en 2 mils test runde, litt by kjøring og litt landevei. kunne ikke høre ulyder eller vibrasjoner, eneste da jeg dunka eksospotta i en fartsdemper :cry:
Stolt som en hane så langt iallefall he he.


Se der, ja -ble bra detta =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 22. Apr 2015 20:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Headers ble installert (Fy F..) men det var vert det, bilen ble mye mer responsiv, turtallet kommer opp meget rask nå.
installerte også alu radiator med elvifter og termostatstyrt vifte kontroll, bilen ligger nå jevnt på 90 grader, og ikke på rundt 80 som før med 7 blads flexvifte.


Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Mai 2015 23:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
fikk 2èr feil på eu kontroll høyre hjullager foran, kunne ikke kjenne noe eller høre noe merkbar lyd, men byttet begge sider fremme. Brukte prolong fettpatron og biltemas fettpakker. Håper dette er "the good stuff" :)
Bare å bestille etterkontroll nå.

Bilde

Bilde

Bilde


image hosting no register

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Aug 2015 20:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Har skjedd relativt lite, men bakkeklareringen er håpløs liten med headers, det er ikke skjelden vare å skalle header collector flensen ned i bakken. jeg har lagt eksos så høyt oppe under gulvet at jeg kan høre de såvidt kakke oppi gulvet når jeg har gasspådrag.
Problemet er delvis løst med riktig dekk trykk i framhjula som ga meg forbausende mye bedre bakke klaring, selv om det ikke var mye.
Fikk Akkurat en tube med Permatex Ultra copper RTV beregnet for eksos, denne skal motstå vinrasjoner og litt vridninger slik at jeg slipper den kjipe lekkasjen ved collectorene hver gang bilen tar nedi.
Bilde

Fant også ut at gamle dynamoen var utilstrekkelig med nye kjølevifter som trekker mye amp (har hatt et tilfelle der 30 amp sikringa som sitter i releet smalt da viftene slo inn)
Ny dynamo ble bestilt på 120 amp, denne var av typen Delco 10 DN, altså ekstern regulert. :oops: jkøpte til eksternt mekanisk regulator, og fikk mega sjokk når den kom, den er jo stor som et hus! har jo ikke plass til dette monstrumet. =D> =D> :cry:

Ny Runde, bestiller powermaster 10 SI på 150 amp (80 amp v tomgang og 150 amp ved ca 2500 rpm) presser nye 6 gauge ladekabler og skal droppe den ned i dynamo brakketten [-X å nei! gamle dynamoen er noe ala si 22, en fullsizer heavy duty dynamo, ser identisk ut med si 12 men med et mye større hus! #-o
ikke nok med det, dynamo brakketen er del av servopumpe brakketen, skal jeg skifte brakketten må jeg og skifte servo brakketten.

Ny runde v2.0b : bestiller oppsett fra CVF racing i alu med strekkfisker.
Ankomm og ble montert, benyttet mulighet når alt av gamle brakketer var borte til å stål børste gammle emalje og legge på nytt lag.
Nå lader bilen kjempebra, kan ha elvifter på , stero på full brenn, kjøre elvindu ned/opp og ha på langlys smatidlig uten at Volten ramler under 13.5V på tomgang.
En kjempeflott bonus er at alt av belteskrik er borte, ikke ved brå rusing og ikke ved max rattuslag.

I tillegg ser det ikke halvgærnt ut :)
Bilde


Fikk Også hevet interiør inntrykket litt med nye dørmatter
Bilde

De graver opp vannledingen ved huset mitt, så jeg må sette bilen på en felles parkerings plass hvis jeg skal bruke bilen i det heletatt de neste ukene, men er bortom regelmessig og sjekker den :)
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Jul 2016 19:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Blåste ut headerpakningen min på tur fra treff for rundt en måned siden, bilen har blitt lite brukt i påvente av nye eksospakninger og bolter med unbrako og vanlig bolthode for enklere remontering.
De som fulgte med headersen var av papp, og de hang et stykke over eksosporten, altså for liten åpning til både portene i toppen og headersen. dette er nok grunnen til at pakningen blåste ut relativt fort.

Bilde

Valgte remflex pakninger denne gangen
Bilde
Bilde

Fikk ferdig den sida som var helt utblåst, skal fixe andre siden med en mini tikke lyd neste uke, er avhengig av å låne plass. Da liker jeg og holde hva jeg lover med tanke på tidsforbruk.

Det ble ihvertfall potte tett på siden som ble skiftet, og du kunne høre graffiten i pakninga knuses når du stramte til boltene.
Mulig det er innbildning, men bilen føltes litt kvikkere etter skifte :)

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2016 22:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Er rykende fersk '73 Formula-eier (400-motor) jeg også.
Den er ikke så flott som din, men håper at med tiden så blir min også bra. Er en fryd å skru å på den, finnes ikke rust, ikke engang
rustne skruer eksisterer. Eneste minus er at bilen er et eneste stort flueklekkeri, tusenvis med små fluer (ligner bananfluer) må jages ut av den hver dag.
Bilen har hatt et kjedelig liv i ørkenen i California, tror ikke den er gått mye, for det meste er den forsøkt restaurert av forskjellige eiere opp igjennom, uten at den er blitt ferdig.
Skal se om jeg blir den som får bilen på veien igjen, har nå tre amerikanske biler, 2 stk med norske skilter, og en med hvite california-skilter.


Vedlegg:
Filkommentar: Her er den, sånn til sammenligning, tror du var heldig med kjøpet.
formula.jpg
formula.jpg [ 97.27 KiB | Vist 4738 ganger ]

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2016 23:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Flott valg av bil, ser ut til å ha orginal farge og Navajo Orange 97 C

Blir morro og følge :)

Neste prosjekt: Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 09:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 03. Feb 2015 14:59
Innlegg: 34
Fy flate, denne tråden har helt gått meg hus forbi. Tøff bil, elsker stuket på den. :) Kikket mye på disse bilene når jeg endelig skulle handle meg Amcar, men fant desverre ikke noe bra til en god pris. Ta godt vare på bilen!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 16:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Takker :)

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Jul 2016 11:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Er et par ting jeg lurer på angående '73 Formula.............
Er det plastpanser på din? det er det på min, mulig det er byttet ut en gang i tiden.
også har jeg front av myk plast, som ble populært på 70-tallet, er det noe som er på alle disse?
Skal ikke klage på bilen min, finnes ikke bedre utgangspunkt, er som å skru på en flunkene ny bil.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Jul 2016 14:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Panseret er laget av glassfiber , det skal være originalt, ihvertfall på 73 modellen.
Frontfangeren er laget av flexibel gummi kalt endura rubber, denne er flexibel. det vil si at hvis noen støtter seg til frontfanger på bilen mens de tittter oppi motor rommet så gir gummien etter, og lakken sprekker med mindre det er orginal lakken. Denne skulle visstnok holde i 5 mph sammenstøt.

Reklame for den robuste endurabumperen når den ble lansert


Ny moderne lakk sprekker, det har min gjort, var et oppsprekkt omrisse etter en håndflate. Måtte lakker frontfanger på nytt.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Jul 2016 13:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Haha for en reklame. Står og slår på bilen med et kujern.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Jul 2016 16:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
du får plastmykner til lakken!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Jul 2016 20:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Pappa Wolf skrev:
du får plastmykner til lakken!!


Takker :) Jeg lærer hver dag :) Leser meg opp nøye på ting jeg skal gjøre, ting jeg ikke har gjort på bilen er jeg helt grønn på.
Takker for tips ;D

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support