Seemank skrev:
Vel, da var problemet med klikkeklikkeklikke lyden løst..enn så lenge.
Mistenkte etterhvert at lyden skrev seg fra framhjula, ikke bakaksling.
Demonterte bremser på hver side framme, pussa vekk smuss og drit, rengjorde og moet opp stemplene som satt litt tregt. Ikke rust på dem, men de hadde godt av å få litt behandling. Skiver og klosser så egentlig veldig bra ut, så pussa litt og tok ny smøring på baksida av klossene. Var litt lite fett på de ytterste hjullagrene, så pakka de inn med fett på ny. Sjekka spindlene, så ok ut. Monterte alt sammen igjen. På prøveturen var det null antydning til klikkeklikkeklikke..Hurra
Meen, sjekka oppi hovedsylinderen, der var væskenivået nesten tomt i det bakerste resorvaret. Gjett hvem som har en inkontinent bremsesylinder bak på førersida...Riktig.
Da var inkontinent bremsesylinder bytta, måtte selvsagt ha nytt bremserør og fittings også, siden de gamle ble rimelig runde før jeg fikk de av. Skal bytte på andre sida også, får se hvordan bremsene oppfører seg først. Hvist OK nå blir det et lite vinterprosjekt.
Spørsmål: Hvor mye skal egentlig bremserørnipler skrues til? Litt engstelig for å skru for hardt til, samtidig som det er himla synd å få lekkasje fordi en ikke tok nok i
Som om det ikke var nok "utgifter", ville plutselig ikke bilen starte
Årsak var ledningene fra batteri både pluss og negativ. De hadde gjort sin tjeneste kan en si... Klemma satt løst og jeg mistenker en gammel reparasjon utført med loddetinn..for klemme hadde smeltet på et lite punkt og etterlatt fine "sølvpletter" etter en dag med vanlig batterilader. Bilder kommer.
Men heldigvis har Haugesund en meget dyktig Amcar-forhandler/verksted som heter Anker
De ordnet nye kabler og bilen startet som et skudd