Morn, morn.. Har hatt bruker innpå her før, og tilogmed en avsovna prosjekttråd for noen år siden... men starter likesågreitt på nytt med ny bruker og ny tråd.
Kort om meg; 21 år gammal Solung med interesse for motor og musikk. Har en 25+ gamle volvobiler og en 5-6 Chrysler-produkter på gården. Tenkte å skrive littegranne om hver bil her, og oppdatere tråden etterhvert som det skjer ting.
1968 Dodge Dart GTDenne bilen har vært på gården siden fattern dro den hjem i 1975. Begynte i stor stil på denne i 16-års alderen men prosjektet stagnerte. Blitt bråbestemt at den skal ut på veien til neste år, da den har vært 40 år i fatterns eie..
Blitt gjort en del med bilen, fattern har vippa ut den utslitte 273'n som hører til, og hatt i en overhalt en 318 med vassere kam, Holley Street Dominator innsug og en holley 600. Jeg har sveist opp bagasjerom, rammevanger, golv og bakskjermer for noen år siden. På tapeten for 2015 står nye bremser rundt om, en del nye foringer foran, eksosanlegg, ny dynamo og EU-godkjenning. Ei bedre førerdør og nye trekk på stola foran er og i tankene, men skilt først
1972 Dodge Dart CustomDenne handla jeg ifjor sommer, av Kim her på forumet. Bytta ut noen kvadratmeter plåt og kosta på nye bremser og ett hjullager, så sklei den igjennom med kun en mangel - sprekt frontrute. Jaga etter en i noen timer, så var det å dure opp til Trysil og hente ei. Smekte den i en dag i lunsjpausa på jobb, så satt skilta der 3 dager etterpå..
225/904/7-1/4" i den, som fungerer helt greitt til sitt bruk. Nytt hjullager bak og gamle dekk har holdt den spinkle bakakselen i live tross at den har gått så og si hver helg siden skilta kom på.
1979 Dodge DiplomatDenne bilen henta jeg for noen dager siden, hadde stått en stund utendørs pga. den ikke gikk. Skulle ha gått lite og stort sett hatt en eier såvidt jeg skjønte.
Fikk den billig og dro den hjem med tanker om å bruke den som delebil, evt. vinterbil. Konstanterte fort at nylondrevet til fordeleren var knas, og bytta den ut. Etter å ha stokket om noen vaacumslanger som satt feil så går den veldig fint.
Det som må gjøres er å mosjonere calippere foran, rustsveise taket (!) og lappe noen hull i golvet foran, samt å sparkle og lakkere taket, etter at forrige eier reiv av vinyltaket. 225/A833/8-1/4" med sperre i denne, så egner seg på vinterføre!
1978 Chrysler LeBaronDette er bilen til kjæresten. Kjøpte den som ett delvis nedplukka objekt på en låve. Dro den ut, monterte radiator og forgasser, hadde luft i hjula og kjørte den hjem. Bilen er rustfri, men er litt mangelfull mtp lister osv.
Sitter en 7-1/4" aksel der nå som ikke hører til bilen, så en 8-1/4" med sperre skal inn under den nå snarest, sammen med nye bremser rundt om. Dette blir forøvrig den første bilen hun eier, og i min mening er det en ypperlig jentebil
Sitter en litt trimma 360/727 i denne, og blir som sagt 8-1/4" aksel.
1966 Plymouth Belvedere - Hakasleppet LimmoserviceDette er ett objekt som sikkert mange har sett før. Har stått mange år og forfalt, og står i skrivende stund hos Kim og mistrives. Jeg er i ferd med å henge dit en 8-3/4" aksel og stive opp bilen så den tåler å bli dratt hjem, deretter blir det maaasse nye rammedeler ifrå Ebay og X antall timer sveising.. Dette er en bil som blir ferdig når den er ferdig!
Så det så! Kommer til å legge ut en drøss med bilder her litt i røkk og napp, er ett stort rotehue så tenkte det var like greitt å lage en samletråd på alt samma