Holder stadig på og pusler. Gikk gjennom det elektriske, testet lys vifte, pussere. Glemte bilde, men fjernlyset var koblet opp på rele´, satt på nytt rele, og lagt opp fire kvadrat ledning med sikringsholder fra batteri. Har jo flyttet batteri til passasjersiden.
Fjernet noen strømtjuver, som hadde sluttet å virke. Loddet det sammen, og da ble det lys.
Slik så parklyset foran ut, ordentlig provisorisk mekk, som har en tendens til å bli permanent. Hva gjør man ikke når bilen skal vises. Ledningen surret rundt pæra og stappet inn i parklyset.
Har funnet flere steder på bilen at strømtjuver bare er surret rundt ledningen.
Byttet pussermotor, den som var der ville ikke stoppe før tenninga var skrudd av. Går an å prøve å justere bort, men satt på en annen jeg trodde virket. Ikke liv i spylemotorn.
Da er det fint å ha shop manual for hånd, som beskriver hvordan man feilsøker.
Fant ut at releet var gåent. Heldigvis har GM samme delene på de fleste modeller, så plukket av en gammel en jeg hadde liggende.
Og vips, der ble det vått, suksess.
Dytta på plass mellomaksel, gikk tungt, og plutselig smatt den på plass, men den ble sittende bom fast i kassa. Da er stropper et veldig kjekt hjelpemiddel.
Kjekt å ha koningsverktøy når man skal skjøte slangene til kjølinga på automaten.
Prøver å kamuflere motoren før en EU kontroll, så da måtte det gjøres klar et par ventildeksler. Prøve å rette de, og lakkere de svart.
Så var det pakninger, ha RTV på den siden som skal mot lokket. Slippe i noen skruer, for å få pakningen på rett sted, vente til det har satt seg sånn nogenlunde, og bare skru de nedtil, vente til det har herdet, for så og dra det forsiktig nedtil(fingertight). DO NOT OVERTIGHTEN!!! Loadspreaders er veldig kjekt å ha, men vanskelig å få tak i.
Og da dukket det opp enda et problem,
pluggen sitter for nær eksosen, så her får jeg ikke på plugghetta.
Det hadde jeg ikke tenkt på
Jeg har NGK R5671A-7, racingplugger, med 0,750 lengde i gjengepartiet(reach). Noen forslag.
Kjøper stadig ting som må slipes/files til for å passe. Tappen vil ikke ned i sporet.
Denne TV-cable relocator, kjøpte jeg hos Sarpsborg Motor, og betalte i overkant av 300,- for den, men må jo ha en slik så, geometrien på TV kabelen blir riktig. Viktig.
Siden det er en Holley 750, som kanskje er litt stor for motoren, går jeg ned et par hakk på dysene med en gang. Det satt 72 dyser i den, nå er det 70. Får prøve det først.