AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 27. Jan 2014 17:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Lik start, førstemann i mål. Å kjøre 13-14 sek drag på 400 m er ikke noe moro (synes jeg) da er det like greit å kjøre 200 m street legal. De siste 200 m på 400 er det lite spennende å kjøre med "slapp" Bil. En Tesla S kjører jo på 12,6 og det er jo en familiebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Jan 2014 14:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
streetracer skrev:
De siste 200 m på 400 er det lite spennende å kjøre med "slapp" Bil.

Du har et bra poeng der :D De som fulgte med på race fra Bradenton i helgen ser at 200 m gjerne er bedre/jevnere racing, og etter min mening like bra som 400.
Stort sett øker hastigheten kun med 30-40km de siste 200, for de tidene som kjøres i Street Legal klassene her hjemme. De fleste race er jo nesten avgjort etter 200m uansett :mrgreen: og det er gjerne på de siste 200 at det skjer ting med motor o.l.
Så det er vel heller noe med at 402m er den "klassiske" kvartmila. De som følger med på drag race husker sikkert diskusjonene når nitro klassene i NHRA ble kuttet ned til 1000 ft for noen år siden...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Jan 2014 18:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Det SKAL VÆRE først i mål som vinner i en gatebilsklasse for nybegynnere... =D>

Det der bracket greiene er for de som liker det, ikke noe for nybegynnere... [-X

Bracket er og blir hovedgrunnen til at dragracing holdt på å dø ut i 2013 i Norge...
kjedelig å se på, publikum forstår ikke vitsen og gidder ikke reise på GM for å se på surret...
og de som kunne tenke seg å prøve bilen sin, de gidder ikke prøve, fordi de ser at den konkurransemåten ikke er tiltalende...

Skal man først kjøre bracket seriøst, skal man ha en 14 sek bil med automat og 12 toms sliks... :wink:
En slik bil går på samme måten uansett om man gjør samme greiene hver gang...
sett gjerne en uerfaren sjåfør i setet som ikke tror han er verdensmester eller overivrig...
de vinner bracketrace 8 av 10 reper... ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Jan 2014 20:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Bead-lock skrev:
Det SKAL VÆRE først i mål som vinner i en gatebilsklasse for nybegynnere...

Kanskje det er det som er greia, både for publikum og førere ?? Har vel egentlig aldri vært prøvd før i Norge. Siden reglene for biler 12 sek og saktere er "slakket opp" trenger de fleste sikkert ikke forandre mye for å kjøre bracket i ProET. Koster litt mer, men ikke så mye som å få en 12.00 sek bil til å gå 11.00 :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Feb 2014 12:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 14. Okt 2007 15:28
Innlegg: 101
Det bracket greiene virker som tv spill på meg, og er jo mye billigere. Dem kan spille online hjemme fra sofaen, da slipper vi andre å se på bremselys som har lite på en Dragracebane å gjøre. :roll:

_________________
Voldelig Jeg??? NEIIIIIIIIIIIIIIIII Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 14. Feb 2014 11:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 10:10
Innlegg: 130
Syntes denne diskusjonen er heeelt unødvendig.... Men Beadlock er inne på noe da bracket EGENTLIG er for spesielt intresserte.
Jeg ser det sånn; er du seriøst interessert i å kjøre raske tider, så er det bare å betale i luken og sørge for å fremskaffe en bil med lisens. Det behøver faktisk ikke koste allverden (jmf. de kronene mange legger i en gatebil). Med førerlisens, som heller ikke koster mye, er det bare å klinke til.

Det kunne vært morro med noe alla "STREET OUTLAW", men det vil kreve en hel drøss med regler og ting, så da vil kostnader og bryderi bli det samme som de klassene som finnes nå.

Det er mange som stiller i Street- klassen med manuell gir og kjører for "morro" på 11- tallet. Om alle hadde stilt med 12- 14 sek biler med automat- ja- da hadde det vært gørr kjedelig. Heldigvis er det ikke sånn (ennå).


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Feb 2014 02:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Enkle regler, radialdekk, upreparert bane.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 17:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Mai 2007 23:48
Innlegg: 269
Upreppa 1/4 mile? Tror jeg blir vanskelig å gjennomføre her til lands. Lystgass blir sikkert ikke aktuelt heller? da er man jo der at løsningen som eksisterer blir "så godt som man kan få det", evt street legal? :twisted:

_________________
www.go-orange.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Feb 2014 23:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Det som nok ligg i bunnen for reglementet er nok kanskje at nesten uansett så vil en headsup klasse bli fryktelig kostnadsdrivende for dem som skal delta. Selvfølgelig mest moro for publikum men etter hvert er det en fare for at klassen krymper pga kostnaden.
Da blir det omvendt for ET klassene.
Men enig med Streetracer. Sett grense på dekka og kanskje og bane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Feb 2014 13:01 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
De som hater bremselys, blir kanskje skuffa når de finner ut at det er biler med lovlige skilter som må bremse for ikke å kjøre under 11.00 :lol: Er tross alt noen Hot Rods og andre lette biler som kjører på 10-tallet :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2014 10:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Ser ut til at bremselys haterne må vente minst ett år til :lol: I følge Trond Høst hos NDRG kjøres Sportsman/Street Legal 11.00 klassen i 2014 som en ET (bracket) klasse med kval på reaksjonstid både på G.moen, Valle og Fyresdal...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2014 13:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Æsj hele diskusjonen er helt fjollete. Folk sitter hjemme i sofaen og klager. Kom dere ut, kjør bil, vær med å påvirke og vis interesse. Og vær glad.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2014 16:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
holeshot skrev:
Ser ut til at bremselys haterne må vente minst ett år til :lol: I følge Trond Høst hos NDRG kjøres Sportsman/Street Legal 11.00 klassen i 2014 som en ET (bracket) klasse med kval på reaksjonstid både på G.moen, Valle og Fyresdal...


ja jeg så den der rimelig latterligt bracket my ass liksom... nei badboys er mye mere morro.. :)
kjørte street på moi i fjor og da fikk jeg beskjed etter noen runs at jeg måtte sette en tid liksom.. jeg hadda da ikke noe til å hente lapper så jeg brydde meg fint lite om det egentlig.. så jeg bare satte en tid som var rimlig på jordet hehe.
Driter i det bare jeg får kjørt fra meg så det så :)

men egentlig burde det vært først over mål som gjelder punktum... meeen uansett så er det jo drita høy å kjøre da ;)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2014 16:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Til info for de som blander sammen "heads up" med Pro start, "først over mål" og Indeks racing (f.eks Bad Boys klassen i Street Legal) så er det IKKE det samme.
I all indeks racing gjelder det å komme så nærme indeks som mulig, men ikke under. (f.eks super street, super gas, super comp).
De som følger med på Drag Racing, vet at i alle indeks klasser er de fleste bilene gode for å kjøre langt under indeks på full gass. Ved hjelp av diverse elektronikk "bremses" tiden ned til indeks, ofte med noen få 1000-delers margin for de beste =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Mar 2014 11:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Jeg synes det var litt artig med indeks racing :-) da kan man være med selv om du har en tregere bil.. Men enig det er forvirrende for publikum osv :-P

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support