AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 08:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 19. Nov 2013 23:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Gå inn på Gardermoen siden på facebook og si ja til spørsmålet om å delta i 11.50 klassen til neste år:)

(endra overskriften til 11.00 som klassen heter nå)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Sist endret av rokkern den Søn 26. Jan 2014 22:30, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Nov 2013 06:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
https://www.facebook.com/groups/norskdr ... tif_t=like

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Nov 2013 07:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 09:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Jeg signet opp, dette kan bli interessant...

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Nov 2013 16:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Kult Mads ! Detta var gode nyheter :) Får bare si fra hvis du trenger litt hjelp med å få bilen klar !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Nov 2013 14:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Tror jeg venter til hele terminlisten for 2014 blir klar før jeg bestemmer meg :)
Som fører ønsker jeg selvfølgelig flest mulige valg for å kjøre, men lurer litt på hvordan NDRG kan ha økonomi til å kjøre 2 en-dags løp når de har kuttet ut Spring Nats på terminlisten (foreløpig). Men siden det er street legal biler, kanskje ingen baneprepp er nødvendig ??? Blir nok også rimelig god plass på tribunen, da ikke mange gidder betale for å se gatebiler og juniorer kjøre bracket :(
For min egen del er nesten det viktigste at man kan melde seg på i porten ved ankomst. Om det koster 700,- el 900,- betyr nok mindre for oss som har laaang reise over fjellet, så en-dags løp blir egentlig to-dagers uansett...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Nov 2013 23:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Dette er en interesse undersøkelse, ikke en bindende påmelding.. De spør om man kunne tenkt seg å delta, så er du i tvil er vel et kanskje på sin plass ihvertfall.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Nov 2013 15:33 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Har fått med meg at det ikke er en bindende påmelding :D
Det jeg kanskje ikke fikk godt nok frem er: Hvordan har NDRG tenkt å arrangere en cup for gatebiler med prispenger, når de må kutte andre steder. Det gjenstår faktisk ennå å se hvor mange som var/er der for å teste bilen sin på 402m, og hvor mange som er der for å komme lengst mulig i eliminering.
Kanskje AMCAR kan sponse med litt Kr. ??? For ca 10 år siden sponset AMCAR alle Street legal cuper med kr 5000,- til vinner og kr 2500,- til runner up i hver klasse. Da hadde man jo muligheten til å få litt bensinpenger om ikke annet =D> Nå er de nesten helt ute, gidder ikke engang oppdatere web siden sin med riktige terminlister og resultater :(


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Nov 2013 15:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Begynner å dra på åra oppi Trøndelag der nå;) Fokuset på fart og spenning har avtatt. Tuller såklart, er helt enig med forslaget ditt. De kunne gjerne bidratt med prispenger, heller det enn blad i posten for min del.

Det er ok spørsmål du tar opp. Jeg tenker kanskje litt annerledes enn deg. I flere år har det vært ønska å få gatebiler på stripa, fra oss med muskelbiler på østlandet. Endelig fikk vi en ordning gjennom dette tiltaket. Kanskje nettopp fordi man på Gardermoen ser at aktivitet var gått litt ned ? Og at man vil prøve å snu trenden, skape rekruttering. Gjengen her i Oslo har i årevis møttes med ca 2-300 biler på finværs dager ute på tyrigrava en gang i mnd. Det samma på Strømmen. Mange av dissa er sinna muskelbiler som ikke har vært fremmede for tanken å legge fra seg litt gummi, så både biler og folk er det nok av.

Når det nå blir mulighet for å kjøre på stripa er det plutselig også noe vits i å bygge 11 sekunders biler, og her er folk i full gang med modifikasjoner og forberedelser. Trimming, og innkjøp av egnede morsomme biler. Har troa på at det kommer til å dukke opp bra med biler.

Er litt uenig med at det ikke er interessant å se gatebiler. For meg er det nettopp det som jeg syns er moro. Biler som går bedre enn man skulle tru...! Svære Monte Carlo`r, Impala, Cadillac osv som drar hjulløft feks. Såklart er det også helt rått å se top fuel biler kjøre også ! Men fullblods dragbiler som bremser seg i mål, nei kjedeligere enn det får det ikke blitt :mrgreen: Men, det er viktig at folk legger igjen litt gummi ved start, og drar avgårde med litt action fra startplata ! GJør man det så kommer folk å kikker på igjen.
Vær gjerne uenig, men detta er nå min mening.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Nov 2013 18:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Tror nok vi er rimelig enige jeg :D Har skrevet i en annen tråd at dette er det beste som har skjedd for gatebiler siden street legal ble innført =D> Men erfaring gjennom flere (ti)-år sier at mange ikke har guts til å stille, eller kun er ute etter å få en tid på bilen. Er mange som preiker høyt i Bergen også, men få av disse er å se på street legal, annet enn kanskje på tribunen :) De fleste i 11.50 kan jo delta i ProEt, med relativt små endringer på bilen. Under 11.50 kommer jo krav om veltebøyle og bleie/tråg under bilen. Før var grensen for veltebøyle 12.00 og det førte til at flere sluttet å kjøre da de ikke ville kutte og sveise i en ellers topp original bil. Men noen av dem som dette rammet, var på moen i sept. og har kjørt street legal i flere år. Hvor mye publikum som kommer vet jo ingen, men også her sier erfaring at det gjerne dabber av etter et par løp. Er vel bare Brumunddal og Trondheim (delvis Fredrikstad ) som drar mye folk. Tror det går mye på tradisjon...Det var vel NM i street legal på G.moen i 2009 (tror jeg) uten at noen behøvde slåss for å få plass på tribunen. Så det ble vel med det ene forsøket...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Des 2013 02:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Gatebiler med gatedekk er velkommene så lenge asfalten på GM ikke er ny? :lol:

Hvorfor skal man arrangere ett Test og Tune løp og lienskjøring samme helgen som Øra skal kjøre sitt SL løp? :lol:

SL klassen sin far er jo den velkjente Ove Hilberg Johansen... Han sitter både i NBF dragrce seksjonen og som ett eller annet admiraldirektørverdensmester i ACCN/Amcar... SÅ ... Amcar sitter med kompetansen og muligheten til å dra i div tråder...
Men... Amcar har vel kastet bort nok av medlemmenes penger på en gjeng amatører i NDRG?

Sorry, det finnes bare ett alternativ om man ikke vil bremse...

Og det heter www.landracing.se =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 20:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Nå har de satt ned tida til 11.00 så da slipper ihvertfall jeg å bremse:)
Er to planlagte løp og i tillegg vurderes det tre løp til i tillegg til test'n tune helgen. Blir det seks helger på 402m med lave 11sek så skal jeg si meg rimelig fornøyd. Men har veldig lyst på et 10.99 drag så tiden vil vise.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Jan 2014 10:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 09:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Nye regler er markert i rødt:
http://bilsport.no/reglement-dragrace/

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Jan 2014 20:10 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Ser på NBF sine sider, er 11.00 SL en "heads up" klasse, og er teksten skal ikke være forandret fra i fjor. (rød skrift) http://bilsport.no/uploads/2008/02/605_ ... e20141.pdf
Klassen (som da het 11.50/Sportsman) ble kjørt på G.moen på drag finals i fjor som en bracket/ET klasse. Var 20 stk som kvalet inn, og 25 påmeldte. Dette var vel egentlig første løp for "gatebilene". Noen synspunkter på dette ?? Hvor mange vil kjøre heads up og hvor mange vil kjøre bracket ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Jan 2014 22:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Ser at morroa med å komme med en 12 sekunders bil forsvinner..alle håper jo på å vinne. Men det viktigste for de fleste er jo å få en tid på bilen, få litt kjøretrening og ha det gøy.
Kanskje de kunne delt klassen bracket/heads up. Er fan av å gjøre ting så enkelt som mulig. Først i mål men ikke fortere enn 11.00 er veldig enkelt og greit.

Spiller nok ikke så stor rolle heller vil jeg tro, for de fleste er det bare snakk om et drag evt to hvis de er heldige etter kvalifisering uansett.

Edit:
Kikka litt under ndrg/facebook, på tråden der ser ut som det blir diskutert å kjøre endel av klassen som heads up, og en del som bracket. Vi får se, hele poenget med denne klassen er å få igang litt trøkk utpå banen der igjen. Flere biler, flere deltakere og flere publikummere. Regner med de kommer til å gjøre det enklest mulig å komme seg ut på banen.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Jan 2014 16:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Ser at det er flere enn meg som ble "lurt" av regelene i 11.00 klassen på NDRG sin FB side :D
Trodde først det var NBF som hadde gjort en skrivefeil med heads up.
For de som kun er der for å teste, spiller det ingen rolle. Alle får jo 6-8 kval drag om været samarbeider.
For å kjøre 11.00 må du ha opp mot 200 km i toppfart på en "vanlig" gatebil med halvbra chassi. Det er det relativt få som klarer.
Vi får se hva som skjer. Hadde håpet på en full 32-bilers stige i bracket, som det ble kjørt i fjor.
Å dele opp i enda flere klasser har jeg egentlig ikke sansen for. Da kan vi lett ende opp som i bike-klassene på Drag Finals i fjor, med flere klasser med bare 1 deltager på premielista :lol: Ingen andre enn rokkern som mener noe om dette ???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support