AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 15:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 90 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 30. Apr 2013 13:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
79 ford LTD skrev:
Mulig jeg tar feil, men får du ikke bedre effekt om vifta står på andre siden av radiatoren?

Har aldri sett de montert på framsiden før..



De kommer montert på begge sider avh av biltype.
Eks
http://www.carcraft.com/featuredvehicles/ccrp_0803_1964_mercury_comet/1964_mercury_comet_specifications.html

Har hatt biler før jeg har ettermontert vifter og det har virket helt fint slikt jeg har montert min nå.
Men regner med at den flytter for lite luft og det beste hadde vært 2 stk.
Har en Mitsu Eclipse hvor kjølevifte høres ut som den skal ta av når den starter og den flytter myyye luft.
Den jeg har montert på Granada'en har ikke noe særlig turtall og flytter lite luft...

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Apr 2013 22:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Hva er normalt bensinforbruk på disse V8 motorene?
Målte min til ca 2,6l på bykjøring og det høres vell normalt ut?

Skal prøve meg på en langtur imorgen så får jeg se hva den bruker da :-)

EDIT: Har sjekket litt rundt på nettet og alt mellom 2l og 2,7l på mila under forskjellige forhold er helt normalt :-)

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Sist endret av Lyse den Ons 01. Mai 2013 07:29, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 30. Apr 2013 23:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Dagens økt ble skift av alle kjølevannslanger,forstillingskontroll og montering av plate under panseret slikt at når det regner så blir ikke luftfilterboksen og toppen av innsuget fullt av vann lenger.
Den fusket som besatt de første km etter at det hadde regnet og alt som ikke skulle være fuktigt under panseret var det....håper plata har fikset dette problemet 8)

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 01. Mai 2013 15:29 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Da ble det en god kjøretur i dag på rundt 250km og forbruket var på ca 1,6l på mila, og det er til å leve med 8)

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 01. Mai 2013 16:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Full gass...men kunne godt hatt litt mer hk....hmmmm....spare litt penger :wink:


_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mai 2013 09:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Syns forbruket ligger litt høyt til å ha 302. Hva slags turtall ligger du på? Du burde komme ned mot 1,2 på langkjøring. Bykjøring er det jo høyrefoten som i stor grad bestemmer forbruket. Dersom du cruiser, kommer du lavere, men "bruker" du'n så blir det høyt.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mai 2013 19:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Smog skrev:
Syns forbruket ligger litt høyt til å ha 302. Hva slags turtall ligger du på? Du burde komme ned mot 1,2 på langkjøring. Bykjøring er det jo høyrefoten som i stor grad bestemmer forbruket. Dersom du cruiser, kommer du lavere, men "bruker" du'n så blir det høyt.


Det er 351M jeg har 8)
Er usikker på hva turtall jeg ligger på da turtelleren jeg installerte ikke fungerer optimalt.
Men tror det er mellom 2800-3100 i rundt 90km/t. (Turtelleren viser da rundt 5500, selv om den er innstilt på 8 syl.)

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mai 2013 21:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Vel da tror jeg det er ganske normalt bensinforbruk ja.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Mai 2013 11:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Allerede planene klar for vinteren :D
Så lenge jeg får solgt toppene jeg har tilsalgs blir det innkjøp av 400 veiv og stempler +++ 8)


EDIT: Ble nok bare gasser,luftfilterboks og en del service deler ja..,men får spare opp litt peng til resten en annen gang :D

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Sist endret av Lyse den Tor 13. Jun 2013 00:10, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Jun 2013 20:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Da har jeg fått meg en Holley gasser, men jeg er usikker på hvilken type det er da nr som står på 6714 ikke slår opp noen plass.
Han jeg kjøpte den av sa det var en 780 DP 4 ports spreadbore, men ifølge andre forum er det aldri laget en slik Holley?
Grunnet til jeg lur er at den går med sinnsyk feit blanding og jeg trenger dysekit til den.
Har kontrollert flottør nivå på begge sider og det er 100% ok.
Jeg har montert bredbåndslambda og den ligger på rundt 10 i verdi med Holley'en, da Edelbrock'en lå på ca 14,2 som er mer normalt.


Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Jun 2013 20:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Etter å ha brukt 2 min til på o store google.no fant jeg ut hvor det RIKTIGE delenr sto på gasseren....
holley 6213
Denne oversetter til en Holley 800cfm DP spreadbore...mulig denne er for stor til mitt oppsett....?

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 09:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
mellom 600 og 750 cfm på en standard motor, trimkam krever litt mer bensin!

Men går det ikke an å dyse den litt ned?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 19:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Du må sjekke om Power walven er rett til forgasseren, om en nisse har overhalt gasseren med ett sånt overhalingskitt, kan han ha puttet inn den nye power walven uten å vite om den er riktig...(de som følger med er det store huller i #-o )
Powervalv er en rund dings som sitter i fremre "blokken" mellom flottørhuset og forgasserkroppen..

Har også snublet over en komplett lik bil som din om du vil ha en til eller noen andre vil ha...
Den er rød, brun inni og med r6 motor... 10k, står i Bamble i Telemark... =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 23:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Feb 2013 21:55
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes, Rogaland
Har bestilt dysekit til den idag, så når dette komme skal jeg demontere og kontrollere powervalven og dysene.
Leste en plass at "backfire" kan resultere i en defekt powervalve som vil gi det problemet jeg har nå med ekstremt fet blanding.

@Bead-lock: Har du en anonnse om den bilen som er tilsalgs?

_________________
'75 US Ford Granada m/351m - under oppussing
Bilde galleri av Granada'en
Prosjekttråd her på forumet om Granada'en


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jun 2013 09:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Ingen annonse, denne bilen står hos en gammel mann som ser at han ikke vil klare å gjøre den ferdig..
må lakkes og moteres litt radiator og annet, endel nytt og overhalt...

kan ta noen bilder en dag her om det er av interesse... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 90 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support