AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 11:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2013 21:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 14. Aug 2009 11:51
Innlegg: 12
Jeg og min sønn på 10 vurderer en reise til USA, og ønsker tips og innspill i den forbindelse. Planlegger en ukes tid i USA.

Hvordan er det med reisen over? Han har diabetes, så han (og ikke minst jeg..) har behov for å ha kontroll på hva maten består av. Den er faring jeg sitter med etter mine reiser med fly, er heller elendig flymat, som ikke passer en diabetiker.
Er det evt mulig å få med egen mat? Han har fått legeattest, hvor det står sykdomsbeskrivelse og behov for medisiner. Men har noen egenerfarte erfaringer ang dette?


Vurderer å reise til Washington DC, for å leie bil og kjøre litt rundt. Hvordan er det med leiebil der? Noen tips om hvor vi finner noe fornuftig? Ser flere som anbefaler å leie på norske sider.


Har vurdert hotell, men føler at vi kanskje blir litt bundet da, og er fryktelig avhengig av en spikret plan om hvor vi skal være til enhver tid. Det er greit å ha ett par tre netter forhånsbooket på hotell, hvor finner vi fornuftige priser og beskrivelser på de?
Og hvordan er det å finne soveplasser de nettene vi ikke ønsker å ha alt planlagt?


Og sist men ikke minst. Hva kan man finne på, men begrenset tid? Tips mottas med takk, og veien blir til etterhvert tror jeg :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2013 00:44 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 04. Apr 2009 23:06
Innlegg: 142
Bosted: Østlandet
Man kan jo uansett ta med egen mat på flyet ihvertfall, det er ingen fare så lenge ikke maten regnes som flytende. ;)

_________________
'14 Tesla Model S
x-'04 Chevy Tahoe LT
x-'89 Chevy Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2013 01:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Jeg vil absolutt anbefale en av amcars reiser for første gangsreisende. Profesjonelle guider og masse hyggelige folk som ordner alt for dere. http://amcar.no/medlemsfordeler/usa+turer/
Skal du reise på egenhånd har jeg ofte brukt www.ebookers.com
Men hvorfor WashingtonDC? Med en 10 åring tror jeg jeg hadde anbefalt Orlando FL feks.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2013 11:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 14. Aug 2009 11:51
Innlegg: 12
Det er en tegner han ønsker å møte, som kommer i området. Så er nærmeste flyplass av litt størrelse Washington DC.

Orlando har vi også tengt å reise til, men da må nesten hele familien få være med :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2013 21:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Leie bil bør du gjøre fra Norge, pleier å bli rimligere. Finne noe sted å sove pleier sjelden å være noe problem.

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2013 16:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Leiebil leier du i Norge, Alle di store selskapene er representert på flyplasser med litt støelse. Når du kommer ut av terminalen venter du bare til det kommer en buss i fra det leieselskapet du har og hopper på den. Di kjører runder mellom termenalene og leiebil selskapet og er gratis. Overnatting er greit å ha bokket første natta på forhånd så du har en adresse å henvise til i imigrasjons kontrollen. Det er mange bra moteller i USA så å finne sporadisk overnatting er ikke vansklig.

Regner med at ved bestilling av flybiletter så får du også bestilt riktig mat til din sønn. Ikke prøvd dette selv, men har sittet i nærheten av pasasjerer som har fått annen mat en resten av oss.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2013 17:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Flybillett, leiebil og hotellrom første/flere natt booker du enkelt selv fra samme nettside. Ebookers.no er nevnt, selv har jeg funnet gode priser på www.supersaver.no og www.ticket.no.
New York er vel en av de rimeligste destinasjoner i USA, og det er ikke langt å kjøre derfra og ned til Washington DC.
En uke i USA går (altfor) fort, så hvis mulig, prøv å være minst 2 uker. Du blir litt døgnvill og sliten de første par dagene pga tidsforskjellen (6 timer), så da får man ikke helt fullt "utbytte" av dagene syns jeg.
Det er fint å kjøre sørover i Apalacian Mountains, søk på nett etter attraksjoner som måtte interesere deg. Moteller for overnatting er det overalt, men det kan være lurt å ikke drøye forlenge utover kvelden før man finner seg et sted å overnatte. Selv bruker jeg å stoppe for dagen i god tid for mørkets frembrudd når jeg er på tur i USA.
God tur :D

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2013 19:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Når det gjelder fly pleier Islandair å være blandt de billigste. Og raskeste. Du slipper den bortkastede turen sør til Amsterdam ol. Vi lander i New York 12 timer etter vi letter fra Flesland. Og det koster ikke noe ekstra hvis dere vil ha et par dager ekstra på Island.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2013 17:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 28. Mai 2007 16:25
Innlegg: 63
Bosted: Oslo
Både SAS og United flyr direkte til New York (Newark) fra Oslo. Ofte kampanjepriser utenfor høysesongen. Andre anbefalte søkemotorer:

www.wideroe.no
www.momondo.no

_________________
RocketMan

73 Corvette


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Apr 2013 20:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 14. Aug 2009 11:51
Innlegg: 12
Holder på å lukte på leiebil og hotell for første natt nå.

Ser de annonserer med en spesifik bilmodell, "eller lignende"
Har ikke så veldig lyst til å bestille en mustang, og bli sittende med "lignende"


Hva er erfaringer og muligheter her?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Apr 2013 20:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 14. Aug 2009 11:51
Innlegg: 12
Ser også de har flere forskjellige prisniva, alt etter hva som skal dekkes. Deriblandt GPS.

Men er det evt en mulighet å ta med gps hjemmefra, så man kan logge inn plasser man ønsker?

Og hva med internasjonalt førerkort??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Apr 2013 21:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
VAnlig kreditkort sertifikat er godt nok. Det er vanskelig å få de til å garantere eksakt bil dessverre.Men pleier å ordne seg hvis du maser litt.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 21:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 14. Aug 2009 11:51
Innlegg: 12
Er det noen her som har erfaringer med andre enn Hertz og Avis?


Leter bla på finn, og ser da etter Charger og Mustang. Toyota og slikt rask er uaktuelt!


Ser også, desverre, at det står "eller lignende"
Hva er egentlig mulighetene til å få den bilen man bestiller?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2013 22:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Jeg har leid bil av Alamo billig og bra. Du kan oppgradere bilen når du kommer. Fikk en gang en Mithsubishi utlevert, da snudde jeg, gikk inn igjen og forklarte det at jeg hadde ikke reist til USA for å kjøre Japansk bil, så vi endte opp med en Buick Park Avenue.
Har tatt fly til Baltimore når vi har reist til Washington.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Apr 2013 07:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 04. Mai 2007 10:45
Innlegg: 103
Jeg har brukt www.eleiebil.no tidligere med godt resultat. Første gang fikk jeg en Dodge Charger og andre gangen en Chevy Trailblazer. Billige var de også. Går du for litt dyrere klasser så er muligheten til å få noe amerikansk større. Det har blitt umulig å få garanterte modeller hvis du ikke velger i en rådyr "fun collection", men det ordner seg som regel alltid.

Hertz og Avis er gjerne dyrest, leier du gjennom norsk nettside så får du gjerne med de forsikringene som er nødvendig. Når du står ved leiedisken så vil de gjerne selge deg ekstra forsikringer og andre "oppgraderinger" Eneste som er anbefalt er å kunne levere bilen med tom tank, da slipper du stresset med å tanke noen kilometer fra flyplassen.

Norsk GPS funker hvis du har amerikanske kart innstalert, noe bare toppmodellene gjerne har. Leier du GPS med bilen lønner det gjerne å kjøpe en selv. Kjør til nærmeste kjøpesenter og plukk med den billigste GPS'n de har. Nå får du dem fra $70 og oppover.

_________________
2001,5 Dodge Ram 5.9 Cummins
1956 Chrysler 300B
1956 Chrysler New Yorker St.Regis 2dht
1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support