Ranchero skrev:
Føler med deg,som jeg har nevnt før så hadde jeg samma opplevelsen med min 79 Ranchero. Dem påpekte at jeg hadde for mye lys fremover+at de røde markeringslysa bak ikke var lov. 2'er feil på begge to. Når det gjelder lysene fremover,så er jo dette det bilen er oppsatt med originalt,men ikke lov her i norge. Blir så eitrende forbanna når sånne amcar-rasister skal godkjenne bilene våre. Kan dem ikke heller bruke tida å kreftene sine på å ta disse utenlandske vogntoga som man veit er ulovlige
!!???
Gruer meg til jeg en seinere gang skal måtte på biltilsynet med en amcar ja...
Hadde selv Røde markeingslys bak, og jeg fikk en 2-er feil der også.
Det var ikke lov med røde, så det måtte vekk ble jeg fortalt. Da var jeg kjapp på labben, og hadde igrunnen forberedt meg på det... tok opp skrujernet fra lomma, åpnet glasset og tok ut pære. Satte glasset på igjen.
Da ble jeg fortalt at jeg ville få en 2-er feil uansett, for nå virket dem ikke bak.
Så var det nok en saumfaring, denne gangen av bilbeltet, han drog ut hele beltet til endes fra trommel og selvsagt... ha fant en liten revne, som gikk i flukt med retningen på beltet. Den var på 10 mm, og slik kunne det ikke være. Det ble selvsagt en 2 er feil. (jeg har aldri sett så langt inne på Belterullen, greit jeg er stor, men er ikke 1,80 meter alle veier)
Så gjenspeilte han utrolig mye feil på bre,serør som lakk og svettet i alle kanter, det skjønner jeg heller ikke da alt er innbakt i tørr fin stivnet tectyl, og for å toppe det, så ligger alle røra her inne i sånne spiralhylser rundt hele bilen under. Det er bare selve knekken ned til bremse delen som viser.
Det som da er mere skremmende er at fremme med bremsekraftforsterker der alle rørs starter i fra var det noe overfladisk rust, men dem var greie nok.
Nei.. det var en spesiell opplevelse, og en fikk følelse av å stå skole-rett for nå skulle O store Mester gå rundt å finne alle de feil jeg liksom "prøvde" og gjemme bort, for liksom å lure ham.
Det er jaggu ikke rart at det blir en slik holdning at en virkelig prøver å lure unna diverse feil. en bygger seg opp nærmest ett KIT hjemme i garasjen som heter EU-Kontroll kit'et. Bygger om hele bilen før en stikke til EU kontroll, så er det hjem å forvandle bilen tilbake, og faktisk gjør bilen bedre.
Blir jo helt dumt å ta på bilen min trillebår hjul for å vise den, så gå hjem å ta på de andre hjula med sansynligvis 30 års nyere teknologi, mindre kast og faktisk mye bedre å kjøre med.
MEN... faktisk så godkjente denne EU kontrollen dekk og felger, noe som jeg egentlig visste ikke ville (trodde) bli godkjent.
Blir jo rene bingoen å vise bilen for EU kontroll noen ganger.