AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 02. Des 2011 11:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
The Cowboy skrev:
Tahoe 2000 skrev:
Da ønsker jeg alle her på Amcarforumet en god jul og godt nytt år. :D


Ble bra detta der gitt..
Merker jeg ble litt misunnelig nå gitt... hehe :D

Men du.. God jul?? Litt tilig vel, la oss no komme et par uker nærmere julaften først da!! hehe :lol:




Jeg tar juleferien litt tidligere enn de fleste, men er jo musiker, så nå går vi jo inn i juletiden med mange konserter og begynte allerede midt i november.
En del julebord og forestillinger fredager og lørdager, kirke og konserthus på hverdagene og søndager.
Men tenkte vel mest på att nå tar jeg juleferie fra å skru bil, Blir vel bare å legge opp til de ekstra ryggelysa og det er vel ikke så mye eller spennende å skrive om.
Så med en travel førjulstid, så passa jeg på Ønske alle her en god jul, før koldtbordene med mye attåt tar meg. :twisted:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Jan 2012 23:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Da har jeg overlevd jula og nytt år er i gang.
Rygge lysa er på plass, så nå går det å rygge henger i mørket. :)
Tror jeg har funnet ut hvilket Scoop panser som vil passe til bilen, så da er det vel bare å få bestilt det. ;)
4" eksos er på gang med to potter og avslutning bak hjulene i 5", da skulle det bli fin lyd og samtidig kunne sitte inne og snakke.
Pkk er på gang så det må taes i løpet av April, eller 4 måneder før er det vel.
Satser på en servise i februar/mars og tar det samtidig da, og kan begynne å plukke litt på bilen etter det.
Lakkere og få på det nye pansere i April, og bestille nye taper med tekst oppe på Scoopet og på sidene.
Regner med vindavviseren foran på panseret blir tatt av, og får på noen på siderutene så slipper det å dryppe inn vann.
Sommeren går nok til med sandblåsing av ramma og bakaksel, og få lakkert opp det.
Da alt er nytt i forstilling og fjærer og støtdempere bak, så er det ikke så pent med rustflekker på ramma og brune trommeler bak.
Synes det hugger litt når jeg slipper opp bremsene bak, så det er nok litt grader inni trommlene.
Satser på noen nye der i løpet av sommeren også, og få lakkert de før montering.
Det var litt tanker om framdrift, og nye bilder kommer ettervert. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 21:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
PKK time bestilt den 13 feb. og ser att det er en stund igjen til servise, så da bestilte jeg en runde med fettpressa.
Det er litt kaldt til å ligge ute og ta smøringen selv, og den har bare godt av litt nytt fett nå i kulda.
Huske å ta en liten runde med håndbrekke på, så jeg får vekk de gradene i tromlene.
Vet ikke om det er noe sted å stille litt på brekket, men jeg får se litt på det i helgen også.
Hadde tenkt til å bytte tromler og bremser bak i løpet av sommeren, men nå prøvde jeg brekket og pedalen gikk nesten helt i bunn og den holdt bare bilen i gir på tomgang.
Får blåse i neven og få bestilt tromler og nye bremser nå, og få tatt meg en tur til Brodern og byttet de på verkstede hans.
Redd det bare blir en mangellapp på de, så da er det vel greit å ha de liggende klare og ferdig lakket.
Får prøve å ta noen bilder av baklys og de ekstra ryggelysa. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Feb 2012 15:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Artig å se en Hoe som er tatt vare på. De nye lysene gjorde mye syns jeg.

Her er et eksempel på hva noen gjør for å facelifte disse. Love it, or hate it. hehe

http://www.ebay.com/itm/92-99-CHEVY-TAH ... es&vxp=mtr

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Feb 2012 18:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Mere HATE it ;)

Takk jeg prøver å ta vare på bilen, og det er endel ting som skal gjøres i sommer.

Kunne tenkt meg den Camaroen din, så på en Orange i sommer som var til salgs, men redd for den var herjet med mye.
Leter vidre og ser om det det blir noen til sommeren, da skulle vel garasjen min være klar også.
Greit å ha en plass og lagre de og ikke minst ett sted å skru litt.
Vannbårenvarme og søylebukk er ett must. ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tahoe 2000 PKK.
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2012 15:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Nå er tiden inne for en PKK, brukt hele uken på å gå gjennom bilen og håper nå att det blir null hull. :D
Dette er mer spennende enn å gå til tannlegen, tror vel ikke det er noe å utsette på den, men har ikke hatt noen bil på PKK før.
Min første "gamle" bil siden jeg var ferdig i militæret for 20 år siden.
Brukte tannbørsten på motoren i går, vasket og polert den utvendig og renset den inni.
Fått strammet brekket, så da tar det før halvgått pedal.
Gått over alle pærer, det blir vel litt furting på 6 parklys foran, men da har de litt å skrive på lappen. ;)
Sist jeg var inne på verkstede der, så hadde de ikke tid til å se på bilen.
Men etter jeg maset litt og spurte om jeg kunne låne OBD å sjekke hva som gjorde att den ene sylynderen hoppet av og til, så gikk han med på å se bilen utenfor veggen.
Han gikk ut å stoppet rett utenfor døra, og ropte høyt att det var ikke bare en Tahoe men ett smykke av en.
De hadde jo ikke tid til å se på bilen, men nå samlet det seg 8 repratører seg rundt bilen.
De så det var en 6 seter og så att den var helt ny innvendig.
To mekanikere sto over motor og en koblet den opp, tre sto og diskuterte bilen mellom de.
De tok bilen inn på verkstedet og koblet den opp på dataen denne gangen.
Lot bilen gå og fikk opp svaret og reparerte den med en gang, de nullstilte dataene og ba meg komme opp igjen om det skulle være noen flere problemer.
Jeg fikk aldri noen regning på oppkobling og reprasjon.
Tenkte med meg selv, det var de som ikke hadde tid til å se på bilen, men 8 hadde tid til å se, diskutere, reparere og vinke meg ut igjen uten regning på jobben. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tahoe 2000 PKK.
InnleggSkrevet: Man 13. Feb 2012 14:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Da var PKK gjennomført.
Ble 3 stk. toer feil.

Sprekk i drivknutemansjetten høyre side.
Liten slitasje i indre endeledd venstre side.
Slakk i foringen på hjelpesnekke.

5 stk ener feil.
Ulovlige lykter foran og bak. Ingen av lyktene er E merket.
Feil farge på parklys og markeringslys, hvit er tydeligvis feil det da.??? ;)


Får vel være fornøyd med dette, på en så "gammel" bil. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Feb 2012 19:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
de 2'er feilen er bagateller.

og de ener feilene for lyktene skal du bare drite i pga de nye lyktene som blir laget nå som man får kjøpt er ikke E merkede. finnes ikke e merkede lykter.

på subben min da jeg kjøpte den var det ikke e merkede lykter og det var original lykter, og bilen ble solgt ny i norge. jeg kjøpte alle fire hovedlyktenen ny fra lmc var på eukontroll. fikk ikke noenting på lyktene.

parklys ja, parklys skal være hvit lys, gule er ikke lov i norge. egentli teit spørr du meg men sånn er det bare. og markeringslys? hva er galt med de?

har jo originale gule markeringslys på sidene forran på min, og rødt markeringslys i baklyktene, og dette er originalt. har heller aldri fått noe mangler eller anmerkning for det ;S men det du kan gjør er å bytte til hvite parklys, teipe over markeringslysene, og hovedlyktene kan du drite i pga det finnes ikke E merkede lykter. :)

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 13. Feb 2012 21:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Nå har jeg hvite parklys og hvite markeringslys, og det fikk jeg ener feil på.
Driter i alle ener feil, men må jo lese lappen flere ganger når det står feil farge på hvite lys.

Men det som iriterer mest, det er indre endeledd venstere side og den foringen på hjelpesnekka.
Jeg hadde bilen på verkstede der for en måned siden, da byttet de pittmansarmen.
Foringen på hjelpesnekka, er ikke det den pitmansarmen går inn gjennom ???
Og indre endeledd, er ikke det andre endan av pitmansarmen ???
Mulig jeg tenker litt feil nå, for jeg var ikke med under kontrollen.
Om det er så slitt så de må byttes, hvorfor ble ikke de byttet når jeg ba de om å se hva som var feil på styringa.
For en måned siden sa de att de hadde sjekket alt på styringa, og det var en slakk på pitmansarmen fortalte de.
Klør meg litt i hode i kveld, og får legge meg litt under å sjekke selv i morgen. :?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 14. Feb 2012 11:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Pitmannarmen er bare "staget" fra styresnekka og bak til styrestaget, og har således ikke noe med hjelpesnekka eller endeleddene å gjøre. Annet enn at de kanskje burde oppdaget slakken for 1mnd siden da slikt ikke kommer over natta, og er det slakk nok til en 2'er så er det markert slakk!!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Mar 2012 16:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Nå har jeg fått byttet alt, og bilen er da godkjent i to år til. :)
Hvert oppe å fått justert spissingen, og fikk igjen bilen med rattet kl. 10.
En runde til og nå er spissingen bra sa de, og rattet rett. :)
På vei hjem så merket jeg den var ille vanskelig å holde rett på veien, og bilen vill ikke rette seg selv
Ringte de når jeg kom hjem, så de kunne ta inn bilen igjen å sjekke hva det kan være.
Blir vel en tur på verkstede i morgen også da. :(
Men nå sa han att det var mulig det var strammeren på styresnekka som var for stram.
Sjønner vel ikke hvorfor de må stramme den, eller skru på den i hele tatt for å stille spissingen.
Får ta det opp med verksmester i morgen.
Mulig de liker meg eller bilen, for jeg fikk marsipankake og kaffe der i går, lurer på hvem som har sladdret. ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Mai 2012 09:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Ikke mye som har skjedd med bilen nå i år, da jeg har begynt å bygge nytt hus.
Men har byttet litt mer av ledningsnettet, og byttet ut spilleren med ny med handsfree.
Strekker nye kabler og bytter ut de gamle høytalerene med nye.
Lager en kasse på venstreside bak til 3 stk. forsterkere og en basshøytaler.
Bestilt nytt panser og 4" eksos, for se om jeg rekker å få montert dette i løpet av sommeren. ;)
Har liten tid til å drive så mye med bilen nå, så da får det bli lite oppdateringer fra meg i sommer. :(


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Jun 2013 18:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Fikk vasket bilen på 95grader :shock:


Vedlegg:
Filkommentar: Ser ut som Tahoen har blitt liten. :)
IMG_1079_2.JPG
IMG_1079_2.JPG [ 85.01 KiB | Vist 5439 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Jun 2013 19:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Kjøpte ny vogn som ble klar for levering 7. Mars, da var det prøvetur 9. Mars i -9 grader.
Varmt og når vi fant ut hvordan Alden virket, med vannbåren varme på gass og strøm måtte vi slå ned termostatene utover kvelden.
Nå bruker vi vognen til kjørevogn og har vært på 6 turer rundt i Sverige, blir vel litt i sommer og noen turer på høstparten.
Huset på Hvaler er nå klart for innflytting nå i juli, og overlevering av det gammel huset er 1. August.
Da ble ikke sommeren i vogn rundt i Danmark som vi hadde tenkt, men det tar vi neste år istede.
Med ny vogn ble det fort behov for nye bremser, så da har jeg bestilt en pall med deler for oppgradering av bremser og diesel linjen på bilen.
Skiver, calippere, klosser, trommler, sko, håndbrekkwire, hjullager (hubs) foran, oljeslanger til kjøleren, Oringer til filteraddapteren, toppdeksl pakninger, bremserør, dieselrør, tank, tankarmatur, filtere og olje.
En liten kosejobb på bukken 13. Juli, skal bli godt å tenke bil og ikke hus en dag igjen.
Over ett år siden sist det ble gjort noe med bilen, panseret og eksosen ble lagt helt på is i fjor.
Har laget en egen bil konto med trekk på 1500kr i måneden, til vedlikehold og går bilen greit fremover og igjennom PK i April neste år, da blir det nok gjort litt mer inn mot sommeren 2014. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Jul 2013 13:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Nå har det kommet en mengde med esker her, noe blir lakert til uken før montering den 13. Juli.
Ikke alt som må byttes nå, men bilen har rundet 300K da er vel greit å få alt nytt når det første er av.
Denne helgen er det Glommafestivalen i Fredrikstad, saxophonen går nok varm ut over natten.
Med konserter Live fra scenen og rundt på utestedene, blir nok ikke kjørbar før Mandag.
Its hard to be a spillemann. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 21 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support