AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 31. Jan 2012 23:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Takker for tilbakemeldinger. Vi er mange som ser fram til å se denne ferdig! Og høre den! Med åpne lokk på headersene, bør den gi mange en opplevelse....

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 00:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 28. Sep 2010 23:31
Innlegg: 20
Bosted: Hamar
Drit kult prosjekt! Skal tenkte på prosjektet hvis jeg finner noe i verkstedet dere kunne hatt brukt for... :))


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 23:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Morten184 skrev:
Drit kult prosjekt! Skal tenkte på prosjektet hvis jeg finner noe i verkstedet dere kunne hatt brukt for... :))



Eyh! That's the spirit! Donasjoner mottas med takk! Evt billigdeler også, selvsagt!

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 04. Feb 2012 20:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Da har det skjedd litt igjen da. Raser framover. Lakkes litt igjen i løpet av et par dager. Litt flake osv kommer også til sin rett no.... Blir artig fremover. penger har plutselig blitt et problem, da innkjøp og arbeidstakt tilsier at mye må skaffes akkurat no... Kanskje den er klar til sommers? (Hvis vi finner pengene da....) Low budget har også et budget...

Men i alle fall: Karosseriet passa litt dårlig over dempere osv bak, så der måtte gulvet vike, og nytt lages. Odd(Hot-Odd) står for frisk kapping.

Bilde

Et dørskinn seinere:

Bilde

Fra andre sida:

Bilde

Skjermer med endel patina. lakkes rett på. ingen retting her nei. (det slipes og grunnes, men rettes ikke.) Bilen er jo 60 år, så noen rynker må den få lov å ha! Sår blir det også, og patinaen skal få vokse seg videre. Rusthull finnes fremdeles, og de skal få være. Bulker likeså.

Bilde

Med farge:

Bilde

Deler overalt no. Men går straks mot å bli en bil igjen.

Bilde

tidligere forsøk på sveising har medført litt problemer med passformen på bakskjermen. Stor nok vold, sveis osv fra Pinge, løste dette rimelig greit, etter som ryktene sier...

Bilde

Komfyren er også testet ut. hevet litt for at headersene skal gå klar av ramma. Converter er no på vei, og dermed skal motorpakken etter hvert monteres fast. og da kommer skjermene på. Og grillen. Og resten...

Bilde

Helheten på bilen kommer seg:

Gjenstår endel klipp og lim på bakskjermene for å få hjulbuer etc til å bli rett i forhold til dekk og felg, så de skal få farge når dette er gjort.

Bilde


Men det går fort her no ja....

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 04. Feb 2012 20:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Er det forresten noen som har eksos cut-outs liggende? Brukte, nye whatever. Billig bør det i alle fall være.....

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Feb 2012 11:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Siste tiden har gått med til å prøve å finne penger... Selge unna ting man har for mye av, samt handle ting som trengs her. Resultatet så langt er da converter og cut-outs og listverk (takker så meget til 59 coronet her inne). Forhåpentligvis kan motor og drivverk monteres inn i løpet av uka og boltes fast der i endelig posisjon. Bakskjermene er også så og si klare for endelig montering og lakkering. Modifisert innerskjermer, så når drivverket er på plass, kan man i teorien montere fronten også... Kan kanskje være lurt å vente litt til man har dradd strøm og bremser og bensin osv først, men... Spørs om fristelsen til å se helheten blir for stor.... Nok prat: her er det noen bilder:

Dette burde jo være solid nok...

Bilde

Klaringsproblematikk: den får jo plass under panseret! Blir da ikke noe hull da!

Bilde

Bilde

Klaringsproblematikk 2: Hm.... Hvor skal man dra eksosanlegget?

Bilde

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2012 16:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Motor og gear er endelig blitt samlet til en enhet igjen!

Bilde


Og er på plass i bilen. Dette er sluttmonteringa, så fra no av blir det å koble opp alt sammen så det funker, starte opp og kjøre inn...

Bilde

Bilde

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2012 19:46 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Dette er min favoritt tråd her inne , liker at dere prøver å bruke hva dere har og kjøpe deler som går ann å få for en ok penge.

Alle biler behøver ikke å være strøkne :idea: , det finnes nok av de..

På treff her borte ser man jo biler som er renovert for 100 000$ ,mange 57 Chevys blant annet , men en patinert bil som fungerer trekker mange ganger mere oppmerksomhet enn strøkne org biler som er finere enn ny.

Veldig mange er gått lei av alle disse strøkne bilene , kansje spessielt her borte i USA der 90% + har fått gjort jobben på ei sjappe og ikke gjort noe selv.

Og at det finnes mange rat rods her borte er ikke rart med tanke på at det står gamle biler overalt.

Vet dog ikke om alle er like trafikksikre , da disse aldri har vært gjennom teknisk kontroll , registrer du den so veteran behøver den ikke å vises for teknisk kontroll.

Uansett , tøff bil dere bygger og gleder meg til fortsettelsen. 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Feb 2012 21:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Nye bilder;

Hva gjør man med en skjerm som er skikkelig dårlig, sundbanket, sveiset på og på mange måter vridd ut av proporsjoner? Bruker mer makt, og sveiser deretter fast sjiten... Bittelitt høyere enn originalt.... Og vips; der er skjermen på bilen....

Bilde

Så gjentar man prosedyren på den andre siden også...

Bilde

Og vips: der henger begge skjermene! Mer eller mindre på plass. Litt sparkel og lakk, så blir det helt greit.


Og så tar man et bilde av stuket. Oppdager at hjulbuene må kappes opp.... men det må vente til en annen dag (dvs Sannsynligvis i morgen...) (obs: bakenden står på bukker her, så den vil stå mye mer på baken enn bildet tilsier. Dette blir seende helt rett ut!

Bilde


Ellers må vi få takke for koselige tilbakemeldinger. Godt at flere setter pris på rat-rod-looken. Det er brukt penger på motor og drivverk, samt muligheter for å kunne stoppe, men minst mulig på karosseriet. Det skal jo uansett se gammelt ut, så det får ha bulker og smårust rundt omkring. Lakkes rett over, så kan den fortsette å bli mer og mer patinert.... Mange rister nok på hodet av dette, men det er målet å kunne ha det gøy uten alt for seriøs cash, og der sparer man der det ikke trengs. Akkurat som de gjorde i "gode gamle dager".

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 14. Feb 2012 21:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Da var det fram med glitter og stas, for å få pynta bilen. Første topplakk med blå flake i seg. Dernest et lag med rød flake i seg. Klarlakken iblandet rimelige doser med mattmiddel for å få en ikkeblank lakk. Så kan det se ut som om bilen har blitt plukka frem fra låven nettopp. Itteno finish her nei!

Bilde

Bilde

Bilde

Tørr bil:

Bilde

Vi får håpe at det dukker mer effekt av flaken opp i sola. Ser ikke så voldsomt ut på bildene, men det er helt klart effekt av den.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Feb 2012 00:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Mar 2006 14:51
Innlegg: 262
Bosted: Alta
Blir helt rått det her 8)

_________________
Tor Ivar
http://public.fotki.com/TorIvarBartholdsen/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Feb 2012 22:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Det mangler en "Liker" knapp her!!

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Feb 2012 22:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
lest igjennom 3 ganger jeg nå, moro å ser noe nytt å rart på hvert bilde for hver gang :) som Pappa Wolf sier, det mangler en liker knapp ;)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Feb 2012 21:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Takker for tilbakemeldinger her! kommentarer funker bra som "liker"-knapp det! Vi liker sånt!

Da har skjermene kommet på fram. innerskjermer tilpasset, og skjermer boltet fast. Mangler fremdeles mye, men ser da vitterlig ut som en bil, ikke sant? Og stuket er helt rett!

Bilde

Bilde

verkstedgutta er på tretten i helga, på israce. Pinge med Nash, Pål med pils..


God helg!

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 15:41 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Fronten montert. Litt tweaking må til for å få det til å stemme helt med pasninger mellom skjermer og panser (rester av en gammel skade som må bankes på plass, blant annet, men det er nesten på plass no.

Bilde

Bilde

Kommer noe chrome på fronten etter hvert også.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support