Camarocab skrev:
nå syns jeg vel også at bilen ble finere med lysene på når det gule park/blinklyset blei borte med lysende på.
Hva??
Neine, må ha oransje park...
TIPS: Jeg har selv "utstillingslys" med park i blinkelysene, og trenger park i hovedlyktene også når jeg *host* skal på EU-kontroll f.eks...
Lysbryter i forskjermen...
Har ikke lyst å borre i reflektorene, da jeg er redd for at de kan sprekke, og fuktinntrengning mm. Men så fant jeg et godt tips på nett:
Hva med å borre parklys inn i LYSPÆRENE i stedet...
5mm bor, så passer en 5mm lysdiode PERFEKT inn i hullet. Må trykkes litt på plass. Husk bare å få med en motstand på 470, for å tilpasse 12v til en 5mm diode. Clas Ohlson har alt i sortimentet.
Eneste som var litt plunder, som jeg ikke visste, var at dioder må ha likestrøm rette veien: Hadde montert den ene dioden feil vei, og kunne ikke forstå hvorfor jeg bare fikk lys i en diode...
Gir ikke så sterkt lys, men lyser fint opp reflektoren så det skal holde på en EU-kontroll...
Eneste ulempen er at hvis jeg må bytte lyspære må jeg borre ut til dioden igjen...
Og når jeg var i gang fikk jeg koblet opp markeringslysene fremme ilag med "utstillingslysene" mine, som selvsagt slår seg av når jeg slår av *host* utstillingslysene...