AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 23. Jul 2011 21:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 03. Mai 2011 23:24
Innlegg: 82
hva kreves for å få air-ride godkjent i norge? skal ha på impalan.....
lik ramme på disse fra 58-64. noen her som har prøvd?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Jul 2011 21:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Skal vere mulig på din. Visst den er reg etter ein dato i 1971 kreves det sett som er beregna på den bilen..
Min bil er 72 mod... :?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 00:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 03. Mai 2011 23:24
Innlegg: 82
reg i 68.. men hvilke papirer /lignende må fremvises?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 12:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 16. Mar 2010 23:03
Innlegg: 148
Bosted: Halden
Diplomatv8 skrev:
Skal vere mulig på din. Visst den er reg etter ein dato i 1971 kreves det sett som er beregna på den bilen..
Min bil er 72 mod... :?



Det er det dem sier ja. Det er FEIL.

Dem krever også en dokumentasjon som sier kjøreegenskapene er like bra/bedre enn når bilen ble registrert i Norge.
Det er det litt værre å få tak i.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 15:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Thon Autoservice skrev:
Diplomatv8 skrev:
Skal vere mulig på din. Visst den er reg etter ein dato i 1971 kreves det sett som er beregna på den bilen..
Min bil er 72 mod... :?



Det er det dem sier ja. Det er FEIL.

Dem krever også en dokumentasjon som sier kjøreegenskapene er like bra/bedre enn når bilen ble registrert i Norge.
Det er det litt værre å få tak i.


Okay.. Ja det er det nok...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 16:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 822
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filv ... v%20luftfjæring.pdf


der står det vel det du skulle trenge og vite....

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 18:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
http://www.frame-works.no/

trykk på info.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 19:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Thon Autoservice skrev:
Diplomatv8 skrev:
Skal vere mulig på din. Visst den er reg etter ein dato i 1971 kreves det sett som er beregna på den bilen..
Min bil er 72 mod... :?



Det er det dem sier ja. Det er FEIL.

Dem krever også en dokumentasjon som sier kjøreegenskapene er like bra/bedre enn når bilen ble registrert i Norge.
Det er det litt værre å få tak i.


Hvor får du dette fra??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 21:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 03. Mai 2011 23:24
Innlegg: 82
streetracer skrev:
http://www.frame-works.no/

trykk på info.


ja..... det var jo en del å ta til seg... takker for link..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2011 22:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Lett å få godkjent på 71 og eldre.
Hovedregler:

Kjøp et bra sett
Monter det skikkelig
Ha montert system så den går opp i kjørehøyde når du starter bilen.


Merk, dette er hovedreglene.
Gjør du alle punkter i linken til pdf fil ovenfor så blir dette godkjent.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jul 2011 16:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 16. Mar 2010 23:03
Innlegg: 148
Bosted: Halden
Diplomatv8 skrev:
Thon Autoservice skrev:
Diplomatv8 skrev:
Skal vere mulig på din. Visst den er reg etter ein dato i 1971 kreves det sett som er beregna på den bilen..
Min bil er 72 mod... :?



Det er det dem sier ja. Det er FEIL.

Dem krever også en dokumentasjon som sier kjøreegenskapene er like bra/bedre enn når bilen ble registrert i Norge.
Det er det litt værre å få tak i.


Hvor får du dette fra??



Egen erfaring.
Har akkurat vært gjennom det med godkjennning på en 92 chevy pickup.
Jeg fikk også først beskjed om at jeg skulle bruke deler som var laget for bilen. (at det stod på nettsiden hvilken bil det var til)
Det gjorde jeg og sendte en ny søknad og da kom dem med det svaret.

Da ringte jeg inn til dem (lettere forbanna) og spurte hva det her hva for noe. Det var reglene, sa han.
Men jeg kunne jo bare få det testet hos Tüv i Tyskland og få dem til å skrive en anbefaling for meg.
BARE dra til Tüv?? Er han dum??

Jeg snakket også med Bergheim ang. dette, men dem vil ikke ta i saken engang. Han la nesten på når jeg nevnte hva det gjaldt.



Jeg droppa hele godkjenninga.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jul 2011 17:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Jaha såpass.. Er jo ganske utroleg att SFRO ikke har ein funksjon som kan utføre sånne ting. Gjør jo SFRO noe meningsløs..

Men det er altså ikke med noen papirer med fra statene på noe sånt altså??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jul 2011 18:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
er jo derfor vi jobber for at få vores egen godkjennelses etat!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jul 2011 21:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 16. Mar 2010 23:03
Innlegg: 148
Bosted: Halden
Diplomatv8 skrev:
Jaha såpass.. Er jo ganske utroleg att SFRO ikke har ein funksjon som kan utføre sånne ting. Gjør jo SFRO noe meningsløs..

Men det er altså ikke med noen papirer med fra statene på noe sånt altså??



Ingen papirer ala Tüv-papir. Kun monteringsanvisning og delebeskrivelse.
Har snakket med dem som har laget delene også, men dem kan ikke hjelpe.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 25. Jul 2011 22:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Thon Autoservice skrev:
Diplomatv8 skrev:
Jaha såpass.. Er jo ganske utroleg att SFRO ikke har ein funksjon som kan utføre sånne ting. Gjør jo SFRO noe meningsløs..

Men det er altså ikke med noen papirer med fra statene på noe sånt altså??



Ingen papirer ala Tüv-papir. Kun monteringsanvisning og delebeskrivelse.
Har snakket med dem som har laget delene også, men dem kan ikke hjelpe.


Kjekt... Men har du prøvd prate med noen andre på SFRO?? Er visst forskjellig tråhetsgrad på folka inne der..
Veit jo folk har bygd om til volvo aksel på ascona b, og da har dei vert inne og vist bilen hos SFRO. Da har bilen vert kjørt ei runde også har det vært greit.. Sku jo tro det var mulig her og...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support